Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-22, 04:13
Medlem
taigalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Hur resonerar du när väljer att inte bry dig ifall någon skulle kalla dig för horunge? Jag menar det är ju inte bara ett påhopp på dig utan även på din egen mor.
Så länge min mor inte hör det så spelar det väl ingen roll? Det är ju dessutom inte personligt menat, ungefär som att man inte menar "mammaknullare" när man säger motherfucker. Däremot om någon skulle säga något illa eller prata skit om just MIN mor, specifikt - då skulle jag bli förbannad.
2011-05-22, 04:14
Medlem
Citat:
Kan det ha något och göra med att svenskar är väldigt fega av sig, som jag tidigare nämnde så är det väl känt sen tidigare att svenskar är ett fegt folk.

En annan punkt som ytterliggare stödjer detta påstående är att svenskar är förmodligen i särklass i dagsläget bäst på att skriva av sig bakom skärmen samt att dryga runt på nätet, men när det kommer till att uträtta något IRL så är man väldigt tyst och tillbakadragen och här visas knappast den kaxiga sidan upp som man tenderar att bevittna ute på nätet i diverse forum.

Du är antingen en idiot eller ett troll. Eller, i ditt fall så tar nog det ena inte ut det andra. Kan du försöka att svara på någon av mina frågor, då jag finner det väldigt intressant? Alltså, varför blir nollor som du arga när en okänd människa säger horunge till dig?
2011-05-22, 04:16
Medlem
Arcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulerande
Du är antingen en idiot eller ett troll. Eller, i ditt fall så tar nog det ena inte ut det andra. Kan du försöka att svara på någon av mina frågor, då jag finner det väldigt intressant? Alltså, varför blir nollor som du arga när en okänd människa säger horunge till dig?

Det verkar inte finnas något att svara på, du har ju redan dina klara bilder om mig trots att du inte vet ett smack om mig. Så jag väljer att inte gör mig det besväret helt enkelt
2011-05-22, 04:18
Medlem
lucyskys avatar
Citat:
Din definition av mogen är väldigt förvirad, feg är snarare det ord du söker.

Hehe jo man är feg för att man inte tar åt sig av den banalaste förolämpning som finns. Förolämpningen är trots allt av sådant slag att man nästan tycker synd om personen som levererade den. Därmed kan jag också tillägga att de mest förolämpande i min värld är om någon skulle tycka synd om mig. Tur är väl det att man sällan få reda på det om det faktiskt är så.
2011-05-22, 04:18
Medlem
Citat:
Det verkar inte finnas något att svara på, du har ju redan dina klara bilder om mig trots att du inte vet ett smack om mig. Så jag väljer att inte gör mig det besväret helt enkelt

Då ska jag försöka med en trevligare ton, för att se om du är något att ha. Varför blir du arg när en okänd människa kallar dig horunge?
2011-05-22, 04:20
Medlem
Arcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulerande
Då ska jag försöka med en trevligare ton, för att se om du är något att ha. Varför blir du arg när en okänd människa kallar dig horunge?

Dra din egen slutsats istället, du verkar vara väldigt bra på det
2011-05-22, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Grejen är att varenda invandrare här i stan säger horunge och 'din mamma'.
Ska man gå runt och bry sig om det?
Nej.

Varför?
För att det är omoget- reagerar man med aggression så bevisar det väl bara att antagandet är korrekt?

Tycker dessutom att det är ännu mera omoget, att om man säger det tillbaka så blir det ett jävla liv.

Därför håller man tyst och skakar på huvudet åt den sorgliga typen som bara är ute efter bråk

svar ja.
2011-05-22, 04:21
Medlem
Arcos avatar
Kan det vara som så att man som svensk väljer att inte bry sig eftersom att man inte hyser någon respekt för sina föräldrar?
2011-05-22, 04:23
Medlem
Charms avatar
Citat:
Kan det ha något och göra med att svenskar är väldigt fega av sig, som jag tidigare nämnde så är det väl känt sen tidigare att svenskar är ett fegt folk.

En annan punkt som ytterliggare stödjer detta påstående är att svenskar är förmodligen i särklass i dagsläget bäst på att skriva av sig bakom skärmen samt att dryga runt på nätet, men när det kommer till att uträtta något IRL så är man väldigt tyst och tillbakadragen och här visas knappast den kaxiga sidan upp som man tenderar att bevittna ute på nätet i diverse forum.

Alla människor är mer kaxiga när man är anonym, det är inget Sverige har patent på direkt. På samma sätt som att människor har en tendens att vara kaxiga i större grupper.
Du kan ju gärna dra några paralleller som styrker ditt påstående istället, annars är det bara ett personligt antagande.

Bara för att man inte tar något personligt så är man inte feg, det har till viss del mognad och till viss del kultur och uppväxt.

Vad vill du egentligen veta? Vad var det som drev dig till att starta denna tråd? Vill du bara kasta skit eller?
2011-05-22, 04:30
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Godkväll!

Under mina år som medborgare i detta land så har jag under ett flertal gånger uppmärksamt hur Svenskar kallar andra Svenskar för horungar, utan att det sker någon som helst respons från den andra parten.

Välkommen!

Hade en gång en babbe som korridorsgranne, denne babbe hade tagit upp tallrikar och glas på sitt rum under två veckors tid för att därefter helt sonika dumpa dem i diskhon. Skrev en arg lapp om att det är dålig stil att anta att disken skall diska sig själv och att "din mamma jobbar inte här".

Han malde på om att jag hade snackat skit om hans mamma i ett helt läsår och jag fick utstå verbal misshandel av alla dess formler, "choorunge" var bara förnamnet.

Självdistans någon?
2011-05-22, 04:33
Medlem
Telefonladdares avatar
Citat:
Kan det vara som så att man som svensk väljer att inte bry sig eftersom att man inte hyser någon respekt för sina föräldrar?

Eller så kan det vara att man som svensk inte väljer att lägga så mycket tyngd på något som någon liten tomte säger såsom "Horunge" i detta fall. Om någon skulle kallat mig det skulle jag nog inte bry mig så mycket då han inte ens har en aning om vem min mor är överhuvudtaget som säkert redan nämnds i denna tråd.

Första inlägget btw ...
2011-05-22, 04:51
Bannlyst
Det är vanligt och man behöver inte ta åt sig då det är som vardagsmat.

son of a bitch på engelska och hijo de puta på spanska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in