2011-05-22, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Tanken vid att svenskar inte hyser någon respekt för sina föräldrar kombinerat med att de helt enkelt inte vågar stå upp för sig själv är nog ganska så verklighetsbaserad.
Att vara kaxig och dryg bakom skärmen räknas inte
Att vara kaxig och dryg bakom skärmen räknas inte

Jag gav dig ett utförligt svar tidigare som jag hoppas att du läste. Hur som helst, då du inte verkar ta till dig (förstår) så vill jag tala om för dig med ett lite lättare språk.
När någon skriker horunge (eller något annat elakt uttryck) till en vanlieg svensk person som går nedför gatan så tänker inte denne hypotetiska svenske person Grrr.. han sa något argt till mig, nu ska han få!. Den svenske personen tänker istället Jaha, och där står en missanpassad idiot och skriker, vilken tur att man är som han. Du förstår ts, den svenska mentaliteten är inte att ta åt sig av den här sortens kränkningar. Det är sådant som obildade, efterblivna och kriminella håller på med. Varför bekymra sig över vad idioter står och ropar/slänger ur sig?
Om någon ropar kränkande uttryck till dig är det inte dig som det är fel på. Det är personen som är kaxig och säger kränkande uttryck som det är fel på och jag är mycket glad att vi i det här landet är så pass intelligenta att vi normalt sätt inte ens behöver resonera över det här. Utan det här kommer generellt sätt som en naturlig reaktion tack vare vår goda allmänbildning och goda mentalitet. Att tolka vår nonchalanta inställning till efterblivna random provokatörer som feghet är en grov missuppfattning.