2011-06-21, 13:36
Medlem
klecens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Kanske dum fråga och man borde träna själv men frågar ändå.
Hur gör man så det blir bra när man blandar två färger i en målning?

Menar som här: http://aloneone.files.wordpress.com/2008/10/sway_gboard.jpg?w=331&h=256 där det går från vit nyans till röd nyans. Ska man liksom flytta burkens avstånd längre och längre ifrån målningen där man vill att färgen ska skifta och kanske använda större cap?

jag tror du fyller i med rött först och sedan vid mitten börjar börjar du spreja från ett längre avstånd, då blir det nog en sådan effekt. lita inte på mig till 100%, jag gissar bara.
Citera
2011-06-21, 14:04
Medlem
Bäver_s avatar
Man ökar avståndet från burk till vägg så färgerna flyter ihop. Tar en stund att lära sig.
Citera
2011-06-21, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiLeader
Tänkte köpa 10st burkar typ o börja måla
Räcker 2st svarta? ( Tänker skugga oså, Ja )

En burk räcker ju jävligt länge. Men så beror det ju på storleken. Du kan ju köpa 10 cans för att du ska göra lite sträck i bokstaven osv alla behöver ju inte gå åt.
Citera
2011-06-21, 15:18
Medlem
Citat:
Kanske dum fråga och man borde träna själv men frågar ändå.
Hur gör man så det blir bra när man blandar två färger i en målning?

Menar som här: http://aloneone.files.wordpress.com/2008/10/sway_gboard.jpg?w=331&h=256 där det går från vit nyans till röd nyans. Ska man liksom flytta burkens avstånd längre och längre ifrån målningen där man vill att färgen ska skifta och kanske använda större cap?

Bara vinkla burken så färgen sprutas längs med väggen, du behöver inte använda större cap.
Citera
2011-06-21, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Man ökar avståndet från burk till vägg så färgerna flyter ihop. Tar en stund att lära sig.

Som jag tänkte då, är jävligt snyggt men när jag testade första gången blev det bara skit.
Citera
2011-06-22, 19:32
Medlem
Nepposs avatar
Kan man köpa bra cans i karlstad, förutom biltema?

tänkte dock köpa silver där.
Senast redigerad av Neppos 2011-06-22 kl. 20:02.
Citera
2011-06-22, 21:17
Medlem
spaderfjortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mymouth
En burk räcker ju jävligt länge. Men så beror det ju på storleken. Du kan ju köpa 10 cans för att du ska göra lite sträck i bokstaven osv alla behöver ju inte gå åt.

Konturfärg är svårt att använda lika drygt som fyllfärg, i början är det bra att räkna i överkant så man inte står där med en nästan färdig piece. Detta gäller även för 600ml-cannorna.
Citera
2011-06-23, 16:24
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Som jag tänkte då, är jävligt snyggt men när jag testade första gången blev det bara skit.
Kan bero på att det var första gången. Återkom om 20 gånger och säg att det fortfarande inte funkar och jag kommer bli jävligt förvånad.
Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Kan man köpa bra cans i karlstad, förutom biltema?

tänkte dock köpa silver där.
Biltemakrom+corrostabil-svart är en rätt bra kombo.
Citera
2011-06-23, 17:45
Medlem
Vad rekommenderas att man använder för att klistra fast stenciler på väggar? (A3 - A4 storlekar)
Funderade på att ha någon sorts tejp runt dem men jag är osäker på om det håller på olika sorts väggar och om de går att ta bort och återanvända så att den kan sitta fast på stencilen ett tag?

Vanlig häftmassa kanske?
Citera
2011-06-23, 17:49
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Vad rekommenderas att man använder för att klistra fast stenciler på väggar? (A3 - A4 storlekar)
Funderade på att ha någon sorts tejp runt dem men jag är osäker på om det håller på olika sorts väggar och om de går att ta bort och återanvända så att den kan sitta fast på stencilen ett tag?

Vanlig häftmassa kanske?

Tapetklister!
Citera
2011-06-23, 17:54
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJ

Vanlig häftmassa kanske?

Absolut inte tapetklister! Använd spraylim. Köp eller racka, finns lite överallt!
Citera
2011-06-23, 19:06
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Absolut inte tapetklister! Använd spraylim. Köp eller racka, finns lite överallt!

Varför inte tapetklister? jag har kört med det i 6 år, visst är spraylim smidigare nu när du säger det, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in