2011-06-09, 18:54
Medlem
FYFXs avatar
http://www.gatukonst.se/2009/09/10/smidiga-och-snygga-stenciler-med-hop-louie/#more-3918
Hur du gör dessa " Mallar ". Googla efter " Stencil Fonts " så får du fram massa typsnitt som funkar att göra stenciler utav,
Använd relativt hård plast, Overhead papper eller dylikt, Funkar med vanligt A4 papper om du hade tänkt använda stencilen en gång, men rekommenderas inte.
Sen som grädde på moset finns det väldigt många liknande trådar.
peace!
Citera
2011-06-10, 01:00
Medlem
när jag skulle skriva snygg och fint på en kruka åt min moder gjorde jag så här, Gick in i words skrev ordet i väldigt stor text, skrev ut så varje bokstav kom på varje papper, sen tog jag bara ett rakblad och skärde ut bokstäverna och tejpade på krukan och målade på. Enkelt som fan
Citera
2011-06-19, 00:06
Medlem
klecens avatar
jag hoppas denna tråd passar mina frågor.

molotowone4all, är dessa värda att köpa, eller ska man satsa på uni posca istället? jag har provat posca och gillar den verkligen, men jag vill gärna höra vad ni andra har för åsikter kring pennan, då jag är sugen på att prova dem.

jag undrar främst över, hur bra täcker de jämfört med posca? blir det överflöd utav färg om man pumpar för mycket med mo4all? håller de lika länge som posca?

molotowone4all är billigare än posca, jag är en fattig student, därför frågar jag.
Senast redigerad av klecen 2011-06-19 kl. 00:09.
Citera
2011-06-19, 00:11
Medlem
FYFXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klecen
jag hoppas denna tråd passar mina frågor.

molotowone4all, är dessa värda att köpa, eller ska man satsa på uni posca istället? jag har provat posca och gillar den verkligen, men jag vill gärna höra vad ni andra har för åsikter kring pennan, då jag är sugen på att prova dem.

jag undrar främst över, hur bra täcker de jämfört med posca? blir det överflöd utav färg om man pumpar för mycket med mo4all? håller de lika länge som posca?

molotowone4all är billigare än posca, jag är en fattig student, därför frågar jag.
Kör på posca! lönar sig i längden imo!
Citera
2011-06-19, 00:55
Medlem
zupkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYFX
Varför då om man får fråga? Posca är väl inte refillable som One4all? Gjorde en canvas nyligen, med både posca och molotow, båda funkar finfint!
Citera
2011-06-19, 03:31
Medlem
klecens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupkatt
Varför då om man får fråga? Posca är väl inte refillable som One4all? Gjorde en canvas nyligen, med både posca och molotow, båda funkar finfint!
låter bra, det blir väl att kolla lite på priserna och slutligen välja

Citat:
Ursprungligen postat av FYFX
på vilket sätt? syftar du pengamässigt eller? ju längre de håller desuto bättre, då behöver jag inte lägga ut pengar lika ofta på skisspennor.
Citera
2011-06-19, 11:48
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klecen
låter bra, det blir väl att kolla lite på priserna och slutligen välja

på vilket sätt? syftar du pengamässigt eller? ju längre de håller desuto bättre, då behöver jag inte lägga ut pengar lika ofta på skisspennor.
Molotovs ljusa färger täcker mycket bättre än poscas, en bra sak att ha i tanken när man handlar.
Citera
2011-06-19, 13:24
Medlem
klecens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Molotovs ljusa färger täcker mycket bättre än poscas, en bra sak att ha i tanken när man handlar.
okej, mycket tacksam för alla svar, har bestämt mig för att köpa molotowone4all.
Citera
2011-06-19, 14:27
Bannlyst
Igentäppta caps, är det bara att slänga skiten eller kan man rengöra på något sätt? Försökt med nål och varmt vatten som jag spolat i den, funkar inte.
Citera
2011-06-19, 14:34
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Igentäppta caps, är det bara att slänga skiten eller kan man rengöra på något sätt? Försökt med nål och varmt vatten som jag spolat i den, funkar inte.

Fyll en glasburk med lacknafta (eller annat lösningsmedel), skaka och låt stå. Fungerar sämre om capsen stått igentäppta i veckor, så försök göra det så snabbt som möjligt.
Citera
2011-06-19, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Fyll en glasburk med lacknafta (eller annat lösningsmedel), skaka och låt stå. Fungerar sämre om capsen stått igentäppta i veckor, så försök göra det så snabbt som möjligt.

Tack så mycket för tipset, ska testa.
Citera
2011-06-21, 00:06
Bannlyst
Kanske dum fråga och man borde träna själv men frågar ändå.
Hur gör man så det blir bra när man blandar två färger i en målning?

Menar som här: http://aloneone.files.wordpress.com/2008/10/sway_gboard.jpg?w=331&h=256 där det går från vit nyans till röd nyans. Ska man liksom flytta burkens avstånd längre och längre ifrån målningen där man vill att färgen ska skifta och kanske använda större cap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in