2012-10-17, 17:02
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeozHD
Öva upp sig på, pieces, can-control, throwies, tags, allt. Fames eller laglig? (inte spitta bra pieces då förstås)

Toy som fan för övrigt
Jag tycker personligen att man antingen ska köra lagligt eller på rena väggar olagligt när man är toy. På fames kan man köra över dom man vet är sämre, men om du kommer dit och det bara finns bättre än dig, måla inte utan gå hem eller till något annat spot!
Citera
2012-10-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Jag tycker personligen att man antingen ska köra lagligt eller på rena väggar olagligt när man är toy. På fames kan man köra över dom man vet är sämre, men om du kommer dit och det bara finns bättre än dig, måla inte utan gå hem eller till något annat spot!
Jag tycker att lagliga väggar har mycket mer bättre (erfarna?) målare än i vissa fames. Vill inte spitta något som tagit tid liksom Vet en som hamna i bråk när han målade över en character. Men jag ska nog testa laglig ändå, dock inte stora (röda sten, gbg)
Citera
2012-10-17, 20:35
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeozHD
Jag tycker att lagliga väggar har mycket mer bättre (erfarna?) målare än i vissa fames. Vill inte spitta något som tagit tid liksom Vet en som hamna i bråk när han målade över en character. Men jag ska nog testa laglig ändå, dock inte stora (röda sten, gbg)
Det brukar vara lugnt att måla över på lagliga ställen, bara man inte gör det hänsynslöst utan försöker verkligen sitt bästa med att hitta ett spot där det bara är massa kladd/en ful målning. Man ska även försöka sitt bästa med målningen, såklart!

Jag vet också en som hamnat i bråk för att han målat över andra, han heter Montanaburken.
Senast redigerad av Montanaburken 2012-10-17 kl. 20:38.
Citera
2012-10-17, 21:23
Medlem
Jag kan ju bara tala för mig själv...

När det gäller fames är jag lite kluven.
T.ex. när jag själv började med graff målade jag mycket vattentorn.
Fanns en hel del stora som målade där som Milk och några andra.
Ändå så var det liksom det enda lite lugnare och bra stället som fanns å måla på.
Så vad jag gjorde var att försöka respektera dem som var mycket bättre än mig.
Fanns det nån målning som blivit redigt spittad så kunde man gå över den,
alternativt gå över nån som inte var så duktig.
Men jag hade aldrig gett mig in på att gå över nåt om jag visste att
jag inte skulle kunna prestera bättre.

När det kommer till lagliga väggar så gäller en helt annan mentalitet för mig.
Meningen är att vem som helst ska känna sig trygg i att få måla där.
Om det dök upp ett helt gäng kända målare å droppade sina målningar där
och ingen jävel vågade gå över så skulle det liksom motverka hela syftet med att ha en sån vägg.
Därför tycker jag att man på en laglig vägg får finna sig i att bli övermålad direkt efter man tagit foto.
Jag har själv fått en 6-7 timmars målning övermålad direkt när jag var klar,
bara att acceptera det liksom och önska nästa målare lycka till.
Samma gäller när man går över andra som är klara. Visst känns det lite taskigt
att dra fram rollern precis när de hunnit signa och fota, men det är så det är på dem väggarna.
Jävla hög rullians på målningarna. =)

Sen kan jag väl tycka att det är jävligt respektlöst om man bara drar en stor sign över nåns färska målning, även på en laglig vägg. Som erfaren målare tycker jag man ska måla nåt om man ska gå över. Men är det nån grabb från grundskolan som precis börjat måla, fan låt han lära sig liksom.
Senast redigerad av DuaneLee 2012-10-17 kl. 21:26.
Citera
2012-10-17, 22:22
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuaneLee
Jag kan ju bara tala för mig själv...

När det gäller fames är jag lite kluven.
T.ex. när jag själv började med graff målade jag mycket vattentorn.
Fanns en hel del stora som målade där som Milk och några andra.
Ändå så var det liksom det enda lite lugnare och bra stället som fanns å måla på.
Så vad jag gjorde var att försöka respektera dem som var mycket bättre än mig.
Fanns det nån målning som blivit redigt spittad så kunde man gå över den,
alternativt gå över nån som inte var så duktig.
Men jag hade aldrig gett mig in på att gå över nåt om jag visste att
jag inte skulle kunna prestera bättre.

När det kommer till lagliga väggar så gäller en helt annan mentalitet för mig.
Meningen är att vem som helst ska känna sig trygg i att få måla där.
Om det dök upp ett helt gäng kända målare å droppade sina målningar där
och ingen jävel vågade gå över så skulle det liksom motverka hela syftet med att ha en sån vägg.
Därför tycker jag att man på en laglig vägg får finna sig i att bli övermålad direkt efter man tagit foto.
Jag har själv fått en 6-7 timmars målning övermålad direkt när jag var klar,
bara att acceptera det liksom och önska nästa målare lycka till.
Samma gäller när man går över andra som är klara. Visst känns det lite taskigt
att dra fram rollern precis när de hunnit signa och fota, men det är så det är på dem väggarna.
Jävla hög rullians på målningarna. =)

Sen kan jag väl tycka att det är jävligt respektlöst om man bara drar en stor sign över nåns färska målning, även på en laglig vägg. Som erfaren målare tycker jag man ska måla nåt om man ska gå över. Men är det nån grabb från grundskolan som precis börjat måla, fan låt han lära sig liksom.
Håller med dig till 100 procent.
Citera
2012-10-17, 22:39
Medlem
Salames avatar
Ah kändes som DuaneLee sa ordet.

Tycker personligen det är dumheter att bli arg över att någon kör över en. Sure, klassikern kanske lever vidare att man ska inte köra över om man inte kan göra bättre. Men vad är det man hoppas, att ens saker ska leva vidare förevigt? Personligen har det hänt mig att jag som toy gjorde en piece som en gammal räv gav mig komplimang för, för att sedan bli övermålad av en "kändis" som inte kunde göra det bättre. Surt? Ja (särskilt när de/jag inte hann ta bild åh!) men varför ta det personligt? Den skulle ända bli övermålad oavsett, blev bara lite tidigare än vad jag hade tänkt.

Lagliga väggar kör man över på. Fames ibland (pieces som har vart där länge kör man inte över av ren respekt, vågar man inte köra över något super fint gör inte det, om de är spittat utav helvete kör över utan tvekan). Det är bara att ta sin bild och glida vidare för att en dag göra sin, t ex perfekta väggen/tagen etc (vad man nu än siktar på).
Citera
2012-10-18, 10:16
Medlem
parkråttas avatar
Fames och lagliga ser jag i princip likadant på - måla så gott det går över tags och kladd, alt. fula pieces, och låt det snygga sitta så länge det går. Finns det ingen anna bra spot så kör jag dock över oavsett vad det är under. Skulle aldrig falla mig in att åka från en vägg om jag tänkt att måla för att den är "full". Fames och lagliga får man helt enkelt räkna med att inte ha sina pieces kvar särskilt länge på. Har aldrig blivit något tjaffs för mig, och då har jag stått i fames och målat över folk som har målat lika länge som jag levat. Montanaburken, vore kul att höra vem som gett dig tjaffs för att ha målat över på fame - i löken antar jag?
Citera
2012-10-18, 12:20
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
. Montanaburken, vore kul att höra vem som gett dig tjaffs för att ha målat över på fame - i löken antar jag?
tro mig, det finns folk till allt, jag vet duktiga målare som fått sina saker spittade och blivit kallade för toys, medans de riktiga toysen som piecar i famet, får ha sina grejer kvar.

men det brukar inte vara några problem i större fames i sthlm, inte vad jag har fått erfara ännu. men som sagt, måla över saker som spittats eller är sämre så klarar man sig oftast. ett tips är att inte gå över crews där det finns kriminella (grövre brott alltså, stölder, knark, rån, misshandel,ja ni fattar), oavsett hur fula pieces de gör, det kommer inte sluta bra, de har inte förståndet att förstå att någon faktiskt arbetat bättre än dem. detta gäller väl mest småfames eller andra lugna spots, men kan säkert bli problem ifall du gör det i populära fames och lägger ut det på nätet.

kortfattat: måla så bra du kan, försök måla över andra toys eller spittade saker och tänk på vilka du går över.
Citera
2012-10-18, 12:34
Medlem
På art of the streets var det några typ 13-åringar som tjafsade med en annan liten kille över att han gått över en piece... Jag blir inte sur om någon går över mig i ett fame, även om det är världens toy. Varför bli sur över att ens grejer inte får sitta i all evighet? Måla en till piece.
Citera
2012-10-31, 22:24
Medlem
har sett att det är rätt vanligt att man lägger på "s" och ibland även "z","zz" efter crewnamnet. finns det en anledning till det? någon betydelse?
Citera
2012-11-01, 06:55
Medlem
PepsiMannens avatar
Dubbelpost. Sorry sorry
Citera
2012-11-01, 06:55
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranjit
har sett att det är rätt vanligt att man lägger på "s" och ibland även "z","zz" efter crewnamnet. finns det en anledning till det? någon betydelse?
Jag gör det ibland om jag vill variera mig, roligt med nya bokstäver. Tror att det är enda anledningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in