2013-02-03, 22:08
Medlem
Vstkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Det är sant fast ändå inte. Det finns inget "gör så här så blir det bäst" men det finns ju grejer man kan göra för att skissen ska bli bättre. T.ex. Gör enkla bokstäver tills du lärt dig göra det snyggt innan du övergår till mer komplicerade bokstäver, lägg inte för mycket tid på fyllen..

Kul att du vill börja!

Den där boken har jag inte hört något om..
Har du något tips på "enkla bokstäver"? Jag har all tid i världen att rita/skissa egentligen men jag har ingen fantasi och vet inte vart jag ska börja. Jag har försökt göra såna här bokstäver: http://trainwriters.com/basic_letters.htm men blir skitfult när jag gör de.

Så, har du tips på enkla bokstäver som är bra att börja med?
Citera
2013-02-04, 07:12
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vstkusten
Så, har du tips på enkla bokstäver som är bra att börja med?
Kör typ vanliga bokstäver fast du gör dem större med någon liten extradetalj här och där. Inte 20 onödiga pilar, 14 stjärnor och 30 bubblor.
Citera
2013-02-04, 09:55
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Kör typ vanliga bokstäver fast du gör dem större med någon liten extradetalj här och där. Inte 20 onödiga pilar, 14 stjärnor och 30 bubblor.
Kunde inte ha sagt det bättre. Tänk "Arial bold"-typsnittet ungefär, fast bokstöverna knappt har något mellanrum. Sedan arbeta med detta och sakta men säkert avancera.

OBS! Trainwriters.com och liknande sidor är SKIT. ANVÄND INTE SÅDANA SIDOR.
Citera
2013-02-04, 14:18
Medlem
Vstkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kunde inte ha sagt det bättre. Tänk "Arial bold"-typsnittet ungefär, fast bokstöverna knappt har något mellanrum. Sedan arbeta med detta och sakta men säkert avancera.

OBS! Trainwriters.com och liknande sidor är SKIT. ANVÄND INTE SÅDANA SIDOR.
Tack för svar bägge två!
Citera
2013-04-29, 17:51
Medlem
Hejsan är ganska färsk vad gäller graffiti.
Har fått för mig att det blir lättare att måla snyggt när man kan måla i olika tjocklekar osv. Vissa saker lättare med tunt och vissa med tjokc (ofc)
Kan någon förklara för mig hur det fungerar? Har ingen aning, köper man en grej som man sätter på canen eller hur går det till?
Förklara lite är ni snälla

peace
Citera
2013-04-29, 17:56
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e.l.k
Hejsan är ganska färsk vad gäller graffiti.
Har fått för mig att det blir lättare att måla snyggt när man kan måla i olika tjocklekar osv. Vissa saker lättare med tunt och vissa med tjokc (ofc)
Kan någon förklara för mig hur det fungerar? Har ingen aning, köper man en grej som man sätter på canen eller hur går det till?
Förklara lite är ni snälla

peace
Det är lättare att måla konturer om man använder ett tjockare munnstycke (cap) man sätter den uppe på sprejburken och trycker ner den så kommer strålen ut, här kan du se olika storlekar http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v87&search_brand=
Citera
2013-04-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Det är lättare att måla konturer om man använder ett tjockare munnstycke (cap) man sätter den uppe på sprejburken och trycker ner den så kommer strålen ut, här kan du se olika storlekar http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v87&search_brand=

Och tjockleken mäts i level där 1 är tunnast och 10 tjockast?
Vad sitter det för level original på en can?
Vad rekommenderar du att jag köper för caps?
Citera
2013-04-29, 19:18
Medlem
graffsthlms avatar
Citat:
6 är tjockast och du får 4 på montana black vilket är rätt så bra. Köp New York fat, den funkar bra till allt.
Citera
2013-04-29, 19:25
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Som det står i ovanstående inlägg så är sex det tjockaste (alltså mäter man från 1 till 6) vilket munstycke du får till vilken burk brukar stå på hemsidan du beställer ifrån. om det är någon biltema burk eller annan typ utav billack så brukar det vara ett halv smalt munstycke som inte ger ifrån sig lika cleana linjer utan dammigare eller hur man skall förklara det
Citera
2013-04-29, 21:48
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Som det står i ovanstående inlägg så är sex det tjockaste (alltså mäter man från 1 till 6) vilket munstycke du får till vilken burk brukar stå på hemsidan du beställer ifrån. om det är någon biltema burk eller annan typ utav billack så brukar det vara ett halv smalt munstycke som inte ger ifrån sig lika cleana linjer utan dammigare eller hur man skall förklara det
Såhär kan man förklara det......Det funkar i kris. Dock så har corrostabil fått in en ny cap så att man får en ultrawide effekt.tror även auto-k har en!
Citera
2013-05-01, 15:14
Medlem
Är ganska jätte toy, har inte börjat lägga några pieces ännu typ.
Känner att jag behöver lite bättre can-kontroll innan jag skulle kunna lägga nått jag skulle va nöjd med.
Vad har ni för tips på att träna can-kontroll?
Asså hur långt ifrån väggen ska man hålla typ? Skulle va soft om nån kunde förklara lite teknik och hur jag bäst övar in den.
Känns inte som att jag bara vill gå ut och nöta heller eftersom att det finns ganska dåligt med spots där jag bor.
Citera
2013-05-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theSnarf
Är ganska jätte toy, har inte börjat lägga några pieces ännu typ.
Känner att jag behöver lite bättre can-kontroll innan jag skulle kunna lägga nått jag skulle va nöjd med.
Vad har ni för tips på att träna can-kontroll?
Asså hur långt ifrån väggen ska man hålla typ? Skulle va soft om nån kunde förklara lite teknik och hur jag bäst övar in den.
Känns inte som att jag bara vill gå ut och nöta heller eftersom att det finns ganska dåligt med spots där jag bor.

Det går inte riktigt att lära ut, du får väl experimentera med vad som ser bäst ut. Feta caps bör väl i regel hållas lite längre ifrån väggen i jämförelse med en smal cap, typ. Men det beror också på vad du vill ha för effekt. Tro inte att du kan få allt serverat på ett silverfat.

edit: tryck typ långt bak på capen så blir det lättare att få till en svag/tunn stråle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in