2013-12-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingPeculiar
Hej. Är det någon som har erfarenheter av att måla på t: ex Plywood eller spånskivor? Fungerar det bra isåfall? Hade tänkt fixa en maffig yta och måla på nu under vintern. Använder denna tråden då den kändes mest passande till min fråga.

Ja det funkar bra.
Citera
2013-12-08, 13:35
Medlem
Citat:
Hej. Är det någon som har erfarenheter av att måla på t: ex Plywood eller spånskivor? Fungerar det bra isåfall? Hade tänkt fixa en maffig yta och måla på nu under vintern. Använder denna tråden då den kändes mest passande till min fråga.

funkar bbbra. dock rekomenderar jag att måla skivan några lager innan, annars suger din sprayfärg in rätt mycket efter ett tag och ser skit ut
Citera
2013-12-08, 13:59
Medlem
Ah, soft. Vilket material är bäst? Om man jämför spån med Plywood? Jag har en känsla av att spånen suger upp mer färg än Plywood, som du nämner Pulze.
Citera
2013-12-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ah, soft. Vilket material är bäst? Om man jämför spån med Plywood? Jag har en känsla av att spånen suger upp mer färg än Plywood, som du nämner Pulze.

Plywood helt klart.
Citera
2013-12-09, 23:13
Medlem
Jag var ute och brände upp en tag på min busstation (glastavlan för tidtabell) för en dryg vecka sedan. När jag skulle ta bussen dagen efter så hade hela taggen runnit av under natten. Så till frågan. Är glaset behandlat med någonting som gör att det är lätt att spola av med vatten (det regnade under natten) eller varför var det bara en färgpöl under tavlan?
Citera
2013-12-09, 23:26
Medlem
muntiis avatar
rutan kanske va fuktig, färg fäster inte så bra på blött glas :P
Citera
2013-12-10, 01:16
Medlem
Skottis1488s avatar
Någon från början av denna tråd som har fortsatt måla? Skulle vara trevligt att se resultat
Citera
2013-12-20, 12:35
Medlem
Vad tycker ni om såna här produkter: http://nanocare.se/antigraffiti.htm Funkar det verkligen? Ska man kanske kasta litet syra på väggen före man börjar måla?
Citera
2013-12-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottis1488
Någon från början av denna tråd som har fortsatt måla? Skulle vara trevligt att se resultat

Jag fortsatte iallafall. Postade här runt 2011-05 under annat konto och sen dess skissat ungefär varje dag och under 2013 varit aktiv o målat flera gånger i veckan.
Har ej kört mitt första tåg än dock, förutom gods...
Godkänt?
Vill du se en skiss eller vad syftar du på?
Citera
2013-12-20, 17:08
Medlem
hobbykonsts avatar
Målar endast på canvas tavlor, skulle inte våga spreja på väggar eller offentliga platser. Har använt sprej på kanske 6 tavlor. Inte köpt olika storlekar på korkar än. Roligt med sprej men väldigt svårt, ibland rinner det en del.

Men övning ger väll färdighet. Det som suger är att jag bor i lägenhet och måste spreja på min balkong i mörker, vette fan vad föreningen skulle säga om de upptäckte mig, men tror ej de skulle bli så glada.
Citera
2013-12-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Jag fortsatte iallafall. Postade här runt 2011-05 under annat konto och sen dess skissat ungefär varje dag och under 2013 varit aktiv o målat flera gånger i veckan.
Har ej kört mitt första tåg än dock, förutom gods...
Godkänt?
Vill du se en skiss eller vad syftar du på?
skulle vilja se lite bilder på dina målningar
Citera
2013-12-22, 04:11
Medlem
GbgMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykonst
Målar endast på canvas tavlor, skulle inte våga spreja på väggar eller offentliga platser. Har använt sprej på kanske 6 tavlor. Inte köpt olika storlekar på korkar än. Roligt med sprej men väldigt svårt, ibland rinner det en del.

Men övning ger väll färdighet. Det som suger är att jag bor i lägenhet och måste spreja på min balkong i mörker, vette fan vad föreningen skulle säga om de upptäckte mig, men tror ej de skulle bli så glada.

Beställ/köp caps snarast, du kommer märka att det är år och dar på caps i din användning. Ser faktiskt inget problem med att måla på balkongen sålänge du skyddar miljön runt om och ej färgar ner balkongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in