2013-11-06, 02:03
Medlem
Steg 1: Välj bokstäver du gillar.
Steg 2: Köp blyerts, bojkotta färg
Steg 3: Öva öva öva öva
Steg 4: Sudda, gör om, linjer, kanter etc
Steg 5: När du lärt dig basic kommer du inom sinom tid lära känna att du kan utveckla din stil till något eget. Var inte rädd för att plagiera andra, annars lär man sig inget.
Citera
2013-11-06, 02:17
Medlem
Öva ingenting kommer serverat på ett silvetfat
Citera
2013-11-06, 13:10
Medlem
ischs avatar
Trådar sammanfogande.

isch, mod
Citera
2013-11-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Ja, tjena! Detta är säkert något som kommit upp X antal för er målare därute! Men jag vill börja måla, och bli duktig.. har varit intresserad av graffiti i några år, kollat youtube och kollat efter lite målningar här där jag bor bara.. Men alltså, det känns som jag är som en 12åring som precis lärt sig rita, jag kan absolut inte rita NÅNTING.. helt kass.. så tänkte höra med er "erfarna" målare, hur var ni? Hade ni grundläggande ritkunskaper? Eller var ni skitkassa, och tränade dag ut- dag in? Har jäkligt dålig fantasi med, går den att förbättra på något sätt?

/ En som vill bli duktig, men kan knappt rita en streckgubbe, har jag någon chans?

Är inte en erfaren målare för fem öre men tar mig ändå friheten att svara. Länge leve demokrati och yttrandefrihet. Har alltid haft "grundläggande" konstnärliga kunskaper och är ganska bra på att rita/teckna enligt många. Dock är min nivå på att teckna ljusår före mina graffitiegenskaper. (Bokstäver, t: ex) Ritade mycket porträtt, karaktärer (speciellt döskallar) så allt det där är jag helt enkelt bättre på än det som många anser vara mest relevant inom graffiti - Bokstäver, symmetri och former.

Grundläggande kunskaper är absolut en fördel men tror att allt det där går väldigt snabbt att utveckla om man lägger ner tid och motivation till det. Jag tror du underskattar dina färdigheter också, då du uppenbarligen har haft ett undermedvetet intresse för Graffiti/Konst om det du skriver är sant.

Citera
2013-11-06, 15:53
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ja, tjena?

Alla är dåliga i början och det mesta ser ut som ett litet barn har skapat i början. Det är bara att ta fram papper,penna och skön musik sedan är det bara träna. Börja med att något enkelt ord och inte allt för långt.

Mitt tips som jag kan ge är att dra inte för hårda linjer med pennan, dra hellre snabba och svaga linjer som går att justera sen.

Jag skissar fortfarande dagligen även fast det är inte några seriösa skisser och det var väl över 10 år sedan jag började.
Citera
2013-11-06, 21:55
Medlem
horses avatar
Börja träna måla på fames & lagliga väggar när du känner att du har skissat färdigt.

Sen ett stort tips från en "erfaren" är att lär dig lagar & regler, samt dina rättigheter när du torskar, finns risk att du blir lurad, eller att dom gör saker som inte är helt rätt.

Ha aldrig saker hemma som kan binda dig till brott, om du ska köra hardcore.
Citera
2013-11-06, 22:12
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunr
Tjena vet inte om detta är rätt tråd för min fråga, men hittade ingen som var direkt passande
Men jag har målat ett tag och har hört mycket att man inte ska köra i sin hemtrakt. Mest pga att man torskar mycket enklare, är detta sant eller är det rätt chill?

I sitt eget område är bäst att köra i, ialla fall om man bor i en lite mindre stad.. Som Dogge en gång sa;

'Jag kan betongen som min innerficka - vilken fint län!'
Citera
2013-11-07, 14:28
Medlem
Varför säger alla att man ska börja i fames ch på lagliga väggar? Visst kan det vara bra att få lite skills på sättet, men om man börjar att bara köra där så riskerar man även att fastna där. Ingen vill väl vara en famebög? Bättre lära sig gatan på en gång. Sen efter några år är det bara att klippa staketet och gå in i yarden
Citera
2013-11-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
I sitt eget område är bäst att köra i, ialla fall om man bor i en lite mindre stad.. Som Dogge en gång sa;

Äh vadå du kan ju inte bara köra i ditt eget kvarter, man måste ju bli all city king.....
Citera
2013-11-07, 15:31
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon

Det där har räddat en en del gånger hehe
Citera
2013-11-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ja, tjena! Detta är säkert något som kommit upp X antal för er målare därute! Men jag vill börja måla, och bli duktig.. har varit intresserad av graffiti i några år, kollat youtube och kollat efter lite målningar här där jag bor bara.. Men alltså, det känns som jag är som en 12åring som precis lärt sig rita, jag kan absolut inte rita NÅNTING.. helt kass.. så tänkte höra med er "erfarna" målare, hur var ni? Hade ni grundläggande ritkunskaper? Eller var ni skitkassa, och tränade dag ut- dag in? Har jäkligt dålig fantasi med, går den att förbättra på något sätt?

/ En som vill bli duktig, men kan knappt rita en streckgubbe, har jag någon chans?

Gäller bara och öva. Papper och penna - Sprayburkar
Senast redigerad av mxklas 2013-11-07 kl. 20:21.
Citera
2013-12-08, 13:27
Medlem
Hej. Är det någon som har erfarenheter av att måla på t: ex Plywood eller spånskivor? Fungerar det bra isåfall? Hade tänkt fixa en maffig yta och måla på nu under vintern. Använder denna tråden då den kändes mest passande till min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in