Citat:
Ursprungligen postat av
MIBR
Ja, tjena! Detta är säkert något som kommit upp X antal för er målare därute! Men jag vill börja måla, och bli duktig.. har varit intresserad av graffiti i några år, kollat youtube och kollat efter lite målningar här där jag bor bara.. Men alltså, det känns som jag är som en 12åring som precis lärt sig rita, jag kan absolut inte rita NÅNTING.. helt kass.. så tänkte höra med er "erfarna" målare, hur var ni? Hade ni grundläggande ritkunskaper? Eller var ni skitkassa, och tränade dag ut- dag in? Har jäkligt dålig fantasi med, går den att förbättra på något sätt?
/ En som vill bli duktig, men kan knappt rita en streckgubbe, har jag någon chans?
Är inte en erfaren målare för fem öre men tar mig ändå friheten att svara. Länge leve demokrati och yttrandefrihet. Har alltid haft "grundläggande" konstnärliga kunskaper och är ganska bra på att rita/teckna enligt många. Dock är min nivå på att teckna ljusår före mina graffitiegenskaper. (Bokstäver, t: ex) Ritade mycket porträtt, karaktärer (speciellt döskallar) så allt det där är jag helt enkelt bättre på än det som
många anser vara mest relevant inom graffiti - Bokstäver, symmetri och former.
Grundläggande kunskaper är absolut en fördel men tror att allt det där går väldigt snabbt att utveckla om man lägger ner tid och motivation till det. Jag tror du underskattar dina färdigheter också, då du uppenbarligen har haft ett undermedvetet intresse för Graffiti/Konst om det du skriver är sant.