2013-10-22, 22:20
Medlem
Randomshunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunr
Tjena vet inte om detta är rätt tråd för min fråga, men hittade ingen som var direkt passande
Men jag har målat ett tag och har hört mycket att man inte ska köra i sin hemtrakt. Mest pga att man torskar mycket enklare, är detta sant eller är det rätt chill?
Tycker snarare det är lugnare att köra i mitt område eftersom jag kan alla flyktvägar och gömställen däromkring.
Citera
2013-10-22, 23:27
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Tjena vet inte om detta är rätt tråd för min fråga, men hittade ingen som var direkt passande
Men jag har målat ett tag och har hört mycket att man inte ska köra i sin hemtrakt. Mest pga att man torskar mycket enklare, är detta sant eller är det rätt chill?
Torska kan du göra överallt, dock finns det givetvis ställen där risken för detta är lite större, bor du i ett område där blåhattar cirkulerar frekvent så ökar givetvis risken för att bli gripen om du kör mycket på "hemmaplan".
Det du har hört grundar sig förmodligen på faktumet att det kanske inte är så smidigt om en granne är ute med hunden och träffar på dig när du springer runt och raddar upp tags, det kan leda till lite dålig stämning! Och det är just därför jag tror många faktiskt undviker att klottra i särskilt stor utsträckning i sin bostads absoluta närområde.
Citera
2013-10-22, 23:57
Medlem
emceefrestajlos avatar
Citat:

finns ju superspårare som kartlägger dina "tagspår" i det extremt häftiga amerika som letar upp vart du bor baserat på vilka runda du tagigt och om tagsen leder till ett visst hus eller börjar/slutar vid något specifikt område, värt att tänka på kan vara att vänta ett tag tills man börjat bomba eller ha lite planer på hur man snurrar runt och undvika att lägga ut spår efter sig, detta förekommer dock troligtvis på lite högre "levels" när man gjort sin "tag" känd och blivit lite "het" och eftertraktad, både bland brudarna som "Danne B" och bland dom lite lätt latent homosexuella konstaplarna ute i vårt avlånga land.

Mvh
Citera
2013-10-24, 15:52
Medlem
tja!

HAr en fråga som jag tänkt på ett tag. När ni målat en panel på tuben eller pndeln hur vet ni då när den ska rulla iväg och vart så ni kan filma och ta bilder när den rullar?
Citera
2013-10-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
tja!

HAr en fråga som jag tänkt på ett tag. När ni målat en panel på tuben eller pndeln hur vet ni då när den ska rulla iväg och vart så ni kan filma och ta bilder när den rullar?

Timing och samarbete .
Citera
2013-10-24, 16:59
Avslutad
Citat:
tja!

Mycket märklig fråga... Sunt förnuft skulle jag säga.
Citera
2013-10-24, 17:17
Medlem
Citat:
tja!

Backjump är ju absolut enklast att ha koll på, när man målar tåg på slutstation, då vänder den samma runda tillbaka innan det tas ur spår. På yard eller tåggarage så åker ju tågen förr eller senare, det gäller att ha koll och kunna systemet för just den yarden eller garaget.

Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size
Mycket märklig fråga... Sunt förnuft skulle jag säga.

Ingen anledning att vara dryg i nybörjartråden..
Citera
2013-10-24, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Backjump är ju absolut enklast att ha koll på, när man målar tåg på slutstation, då vänder den samma runda tillbaka innan det tas ur spår. På yard eller tåggarage så åker ju tågen förr eller senare, det gäller att ha koll och kunna systemet för just den yarden eller garaget.

Ingen anledning att vara dryg i nybörjartråden..

Nej det var inte meningen, är jag som är lite väl paranoid bara.
Citera
2013-11-06, 01:11
Medlem
MIBRs avatar
Suger på rita, och en fråga till er erfarna.

Ja, tjena! Detta är säkert något som kommit upp X antal för er målare därute! Men jag vill börja måla, och bli duktig.. har varit intresserad av graffiti i några år, kollat youtube och kollat efter lite målningar här där jag bor bara.. Men alltså, det känns som jag är som en 12åring som precis lärt sig rita, jag kan absolut inte rita NÅNTING.. helt kass.. så tänkte höra med er "erfarna" målare, hur var ni? Hade ni grundläggande ritkunskaper? Eller var ni skitkassa, och tränade dag ut- dag in? Har jäkligt dålig fantasi med, går den att förbättra på något sätt?

/ En som vill bli duktig, men kan knappt rita en streckgubbe, har jag någon chans?
Citera
2013-11-06, 01:15
Medlem
PixelPiratens avatar
Jag kan inte påstå att jag är nån hot-shot då det gäller graffiti, men ett par målningar har man slängt upp.

Har inte varit särskilt bra på att rita, är inte det nu heller. Men då jag målar är det lättare på något sätt, vet inte varför. Linjerna blir rakare, allt ser ballare ut helt enkelt.
Citera
2013-11-06, 01:18
Medlem
MIBRs avatar
Tvärtom för mig, allt känns så fel.. får inte till någon stil heller? Vet att man ska ha en egen stil, men man måste ju ha nånting från grunden att jobba vidare på.. men vet inte riktigt hur jag ska tänka!
Citera
2013-11-06, 01:45
Medlem
BatmanLigists avatar
Det kommer med tiden, det gäller bara att rita och våga testa sina gränser. Det viktigaste är att du inte jämför dig med andra, exempelvis "men han gjorde ju jätteraka linjer efter bara en månad" och liknande för då kommer ditt självförtroende sjunka rejält. Jag jämförde mig redan i början med sådana som Uzi och Fher och blev jätteledsen för varje skiss jag gjorde eftersom det blev så jävla fult och inte alls såg ut som Kaos grejer haha.

Alla har olika förutsättningar och jag personligen var riktigt dålig på rita när jag började (hade knappt G i bild på högstadiet haha). Men jag utvecklades ändå för varje ny skiss och varje ny målning jag gjorde och det gör jag fortfarande mer än någonsin.

Lycka till!

Edit: och det med att ha en egen stil, kan säga dig att mina första grejer jag gjorde var kalkeringar från att ha googlat "graffiti letters" på Internet och ändå vart det hur fult som helst haha! Tog lång tid innan jag utvecklade en egen stil, men ett tips är att välja bokstäver som du gillar
Senast redigerad av BatmanLigist 2013-11-06 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in