2013-06-19, 18:09
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Hur mycket skiljer det på säkerheten mellan en yard där det bara står gods eller en där det står pendel?
En yard med bara gods har nästan övervakning, om det inte är i Stockholm. Det är därför folk blir galna om fel person målar där. Är man klumpig ökar säkerheten.
Citera
2013-06-19, 18:36
Medlem
Rainingbombzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Hur mycket skiljer det på säkerheten mellan en yard där det bara står gods eller en där det står pendel?

Dom gods yardsen (d.v.s yards som det bara ingår gods i) som jag vet är helt fria, ingen som äger dom för att dom inte steks. Däremot så vet jag att tåg yardsen med pendel tåg osv.. är bevakade av crews. Eftersom dom tågen används i trafik för folk att färdas i. Så om det körs mycket i en yard så blir den ju bara mer bevakad om det kommer upp 4 panels i veckan, och det vill väll ingen? Sen är det ju toys som är SÅ IN ÅT HELVETE EFTERBLIVNA som klampar in och bara kör utan att ens scoopa eller har någon aning om hur en yard funkar. Så mitt tips är att inte klampa hit o dit i yards, tror du förstår själv att konsekvenserna är större om du blir påkommen av Yardägarna än att en rallare står och lyser dig i ansiktet. Lycka till min vän
Citera
2013-10-06, 17:08
Medlem
vet inte exakt vart ska ska ta det men testar här haha!

har en fråga som man sugit på ett tag änna. varför körs inte dom green cargo "gröna" godstågen ? iallafall inte ofta alls, varför? menar alltså dom men sådan typ pressening
Citera
2013-10-06, 17:30
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspire13
vet inte exakt vart ska ska ta det men testar här haha!

har en fråga som man sugit på ett tag änna. varför körs inte dom green cargo "gröna" godstågen ? iallafall inte ofta alls, varför? menar alltså dom men sådan typ pressening

En sån ??
Citera
2013-10-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
En sån ??

ne det är en vagn då en grön med en grön presenning eller va det nu är på sidorna. ska kolla om jag hittar bild
Citera
2013-10-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
En sån ??

en sådan grön som dras där http://forumbilder.se/images/ff4200992342P67a6.jpg
Citera
2013-10-06, 19:23
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Tror att dessa tåg buffas.
Citera
2013-10-06, 19:34
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:

De gröna är väl containerns om jag inte misstar mig? om de är containers har jag för mig att dessa buffas med jämna mellanrum.

Men självklart går det bra att köra ändå, allt klotter är bra klotter
Citera
2013-10-06, 23:44
Medlem
Citat:
Antagligen för att det finns bättre vagnar att välja på. Jag har knappt sett den typen av Green Cargo-vagnar, det måste vara Green Cargos näst sämsta vagn att välja.
Citera
2013-10-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Antagligen för att det finns bättre vagnar att välja på. Jag har knappt sett den typen av Green Cargo-vagnar, det måste vara Green Cargos näst sämsta vagn att välja.

tycker ju dessa e feta endå, släta och fina,måste ju va skönare än dom standard godsen! dock kanske höga men har man nått o stå på så är det ju dunder
Citera
2013-10-07, 00:23
Medlem
Citat:
tycker ju dessa e feta endå, släta och fina,måste ju va skönare än dom standard godsen! dock kanske höga men har man nått o stå på så är det ju dunder
Letar du efter släta Green Cargo-vagnar så kanske du bör se dig om efter denna typen.

Har dessvärre inget svar på din fråga, vad jag vet är att mycket har med personliga preferensen att göra.
Citera
2013-10-22, 21:32
Medlem
Tjena vet inte om detta är rätt tråd för min fråga, men hittade ingen som var direkt passande
Men jag har målat ett tag och har hört mycket att man inte ska köra i sin hemtrakt. Mest pga att man torskar mycket enklare, är detta sant eller är det rätt chill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in