2013-02-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
10-12 håller väl ett litet tag, beror helt på hur stora målningar du gör. Brukar gå åt runt 2 kannor för fyll för mig.

svart vitt brunt e kul. Chrome täcker väldigt bra i jämförelse med vanliga färgkannor, så det kan ju vara nåt att pröva.

Tackar, tänkte väll dra 4 Bokstäver, mellanstora. Typ. 2-3 meter bred max. Lite svårt att säga då jag bara har det på papper. Men tack för färgcombon!
Citera
2013-02-02, 18:28
Medlem
NR-40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCWenT
Tackar, tänkte väll dra 4 Bokstäver, mellanstora. Typ. 2-3 meter bred max. Lite svårt att säga då jag bara har det på papper. Men tack för färgcombon!

2-3 meter per bokstav? Det är ganska stort
Citera
2013-02-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NR-40
2-3 meter per bokstav? Det är ganska stort

2-3 meter för hela piecen menade jag.
Citera
2013-02-02, 18:33
Medlem
NR-40s avatar
Citat:
2-3 meter för hela piecen menade jag.

Okej, men kör antingen chrome rakt igenom det är väll ganska nice. Eller så kör något enkelt, 3 första bokstäverna rosa och sista bokstaven lila eller något sådant. Sen svarta lines såklart och vita highlights. Bakgrund går väll vad som helst
Citera
2013-02-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NR-40
Okej, men kör antingen chrome rakt igenom det är väll ganska nice. Eller så kör något enkelt, 3 första bokstäverna rosa och sista bokstaven lila eller något sådant. Sen svarta lines såklart och vita highlights. Bakgrund går väll vad som helst

Okej, har en siffra som första i min tag. Blir det nice om jag då drar lila på den och rosa på resten tror du?
Citera
2013-02-02, 18:51
Medlem
NR-40s avatar
Citat:
Okej, har en siffra som första i min tag. Blir det nice om jag då drar lila på den och rosa på resten tror du?

Ja
Citera
2013-02-02, 20:37
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Sådär var jag också först, kunde sitta och kolla igenom hela ironlaks färgskala flera gånger för att hitta den snyggaste färgkombonb. Fråga om råd på internet liknande det jag citerat kunde jag också göra. Det där är bara onödigt, köp några färger som verkar shyssta och tänk inte för mycket på det. Lila på siffran och rosa på resten blir säkert nice, sedan kan du slänga på rosa bubblor på det lila och tvärt om, fantasin har inga gränser!
Citera
2013-02-02, 23:29
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ska snart beställa min första omgång kannor, hur många är ett bra antal? Tänkte väl göra 1-3 målningar. Vilka färger passar bra ihop?
http://www.highlights.nu/images/products/2020/image_2020.jpg
om du kollar på färgerna, så ser du att t.ex lila går från väldigt ljus lila ända till mörklila. samma med gul, som blir orange som slutligen blir röd. samma lite övriga färger. helt enkelt, ta en färg och sen en annan som är likt den färgen men som har en lite mörkare nyans. tänk också på att t.ex kör du med t.ex mörklila och mörkblå, så är det inte snyggt att ha svarta outlines, då är det bättre att ha en ljus färg istället, typ vit eller något annat passande.
Citera
2013-02-03, 20:54
Medlem
Vstkustens avatar
Jag hade tänkt att börja måla lite graffiti-bokstäver men jag har verkligen ingen aning om vart jag ska börja. Det känns som jag inte har någon idé hur man kan göra, finns det nåt riktigt bra guide på att rita graffiti?
Citera
2013-02-03, 20:56
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vstkusten
Jag hade tänkt att börja måla lite graffiti-bokstäver men jag har verkligen ingen aning om vart jag ska börja. Det känns som jag inte har någon idé hur man kan göra, finns det nåt riktigt bra guide på att rita graffiti?
Mitt gyllene tips är att inte kopiera från någon utan försöka själv, du kan dock hitta inspiration i andra målningar. Det kommer att se ut som skit i början men om du lägger en skiss om dagen i ett år så ser det inte så dumt ut längre.
Citera
2013-02-03, 21:06
Medlem
Vstkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Mitt gyllene tips är att inte kopiera från någon utan försöka själv, du kan dock hitta inspiration i andra målningar. Det kommer att se ut som skit i början men om du lägger en skiss om dagen i ett år så ser det inte så dumt ut längre.
Okej, jag antar att det inte finns något "gör såhär så blir de bra" utan man får helt enkelt bara skissa, skissa och åter skissa för att bli bra på det.

Dock har hört att boken "teckna med höger hjärnhalva" ska vara bra, hört något om den?
Citera
2013-02-03, 21:50
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vstkusten
Okej, jag antar att det inte finns något "gör såhär så blir de bra" utan man får helt enkelt bara skissa, skissa och åter skissa för att bli bra på det.

Dock har hört att boken "teckna med höger hjärnhalva" ska vara bra, hört något om den?
Det är sant fast ändå inte. Det finns inget "gör så här så blir det bäst" men det finns ju grejer man kan göra för att skissen ska bli bättre. T.ex. Gör enkla bokstäver tills du lärt dig göra det snyggt innan du övergår till mer komplicerade bokstäver, lägg inte för mycket tid på fyllen..

Kul att du vill börja!

Den där boken har jag inte hört något om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in