2012-09-07, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Tips på schysst fyll för en som är helt lost gällande färgmatchning?

Krom!
Citera
2012-09-07, 14:29
Medlem
UE.Raggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size
Krom!

<3
Citera
2012-09-07, 14:33
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size
Krom!
Håller med. Och det ska vara silverkrom!

Fylla med svart kan också vara jävligt shysst!
Senast redigerad av Montanaburken 2012-09-07 kl. 14:35.
Citera
2012-09-07, 15:06
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Tips på schysst fyll för en som är helt lost gällande färgmatchning?
svart och vitt funkar alltid också, men krom är det bästa eftersom den är högtäckande. om du lirar på lugna platser, kan du ju alltid variera med andra färger än svart som outlines. lite mörkare röd på krom eller mörkare blå är schysst.
Citera
2012-09-09, 22:03
Medlem
Kattpajs avatar
Tjo
Är helt ny till att skapa graffiti, har varit intresserad länge o har koll på läget i stan samt att jag vet några som målar men jag undrar om någon kan göra eller länka en kort introduktion/lite tips o riktlinjer?
Börjat skissa lite smått de senaste dagarna och går väl helt OK, man vet dock inte riktigt var man ska börja.
Allmäna tips o dylikt för att komma igång? Hur började ni skissa och hur tog ni er vidare från nybörjarstadiet? Gärna andra svar än "Skissa, skissa, skissa. om det nu finns.
Undrar även om det finns några särskilda regler man bör hålla sig till? Vet att man ska ha sin egen stil men undrar mer om det finns några saker att tänka på för att skissandet ska gå bättre.

obs ni får ursäkta att jag inte kan riktigt alla termer.
Citera
2012-09-10, 00:06
Medlem
Skissa med block, skissa jättemycket, öva på fames eller lagliga väggar för att få lite cancontrol, skissa ännu mer, skissa, skissa mer och måla och skissa, skissa, skissa, skissa.
Citera
2012-09-10, 13:06
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Tjo
Är helt ny till att skapa graffiti, har varit intresserad länge o har koll på läget i stan samt att jag vet några som målar men jag undrar om någon kan göra eller länka en kort introduktion/lite tips o riktlinjer?
Börjat skissa lite smått de senaste dagarna och går väl helt OK, man vet dock inte riktigt var man ska börja.
Allmäna tips o dylikt för att komma igång? Hur började ni skissa och hur tog ni er vidare från nybörjarstadiet? Gärna andra svar än "Skissa, skissa, skissa. om det nu finns.
Undrar även om det finns några särskilda regler man bör hålla sig till? Vet att man ska ha sin egen stil men undrar mer om det finns några saker att tänka på för att skissandet ska gå bättre.

Skissa alltid enkelt när du är ny. Börja med helt raka vanliga bokstäver och utveckla lite i taget. Öva även på tags, här gäller samma sak alltså raka enkla bokstäver till en början. Börja aldrig göra pilar även om du tycker dom ser snygga ut för det gör dom garanterat inte. Gå ut och gör tags så övar du din cancontrol. En bra sak att tänka på när man målar pieces är att ju större den är, desto mindre syns små misstag. Försök aldrig dölja dåliga bokstäver med för mycket färg, därför är det bra att skissa svartvitt.

Bara lite strötips jag kom på sädar nu.
Citera
2012-09-10, 14:11
Medlem
Citat:
Tjo

När jag började skissa(är inget pro än) så bajtade jag ofta cleana grejer andra hade gjort i simpla stilar för att få ett öga för de hela och lära mig hantera bokstäverna.. peace!
Citera
2012-09-10, 14:59
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Skissa med block, skissa jättemycket, öva på fames eller lagliga väggar för att få lite cancontrol, skissa ännu mer, skissa, skissa mer och måla och skissa, skissa, skissa, skissa.

Okej, vilka väggar är lagliga att öva på..?
Vilka pennor,markers och övriga redskap ska man ha när man skissar? sitter just nu med vanlig blyertspenna och tuschpenna..
Citera
2012-09-10, 16:29
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Skissa alltid enkelt när du är ny. Börja med helt raka vanliga bokstäver och utveckla lite i taget. Öva även på tags, här gäller samma sak alltså raka enkla bokstäver till en början. Börja aldrig göra pilar även om du tycker dom ser snygga ut för det gör dom garanterat inte. Gå ut och gör tags så övar du din cancontrol. En bra sak att tänka på när man målar pieces är att ju större den är, desto mindre syns små misstag. Försök aldrig dölja dåliga bokstäver med för mycket färg, därför är det bra att skissa svartvitt.

Bara lite strötips jag kom på sädar nu.

Tack så mycket! Det uppskattas

Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
När jag började skissa(är inget pro än) så bajtade jag ofta cleana grejer andra hade gjort i simpla stilar för att få ett öga för de hela och lära mig hantera bokstäverna.. peace!

Aight tack tack!
Citera
2012-09-10, 18:13
Medlem
swepies avatar
Vad tycker ni om detta som första tag. Ska jobba mer med näsan och munnen som du kanske ser så är inte de klara riktigt än, sedan ska det komma upp en Joker hatt på den med, men det blir senare.

Detta är min första målning så ha hänsyn, vad kan jag göra bättre har jag gjort några klassiska nybörgar/Toy fel. Att tillägga är detta på en vägg mitt ute i skogen under motorvägen så jag har inte sabbat en vägg i stan. Här är det få personer som ser den

http://imageshack.us/photo/my-images/13/20120910162947.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/820/20120910163012.jpg/
Edit: Hur ska jag få näsan i 3D?!?!
Senast redigerad av swepie 2012-09-10 kl. 18:41.
Citera
2012-09-10, 19:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Tjo

Allt det du frågar om finns att läsa om här, börja med att läsa på och söka/googla dig till svar. Jag menar inte att låta dryg men just graffiti är ingen 'hobby' som passar den som vill ha allt serverat på silverfat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in