Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Tjo
Är helt ny till att skapa graffiti, har varit intresserad länge o har koll på läget i stan samt att jag vet några som målar men jag undrar om någon kan göra eller länka en kort introduktion/lite tips o riktlinjer?
Börjat skissa lite smått de senaste dagarna och går väl helt OK, man vet dock inte riktigt var man ska börja.
Allmäna tips o dylikt för att komma igång? Hur började ni skissa och hur tog ni er vidare från nybörjarstadiet? Gärna andra svar än "Skissa, skissa, skissa. om det nu finns.
Undrar även om det finns några särskilda regler man bör hålla sig till? Vet att man ska ha sin egen stil men undrar mer om det finns några saker att tänka på för att skissandet ska gå bättre.
obs ni får ursäkta att jag inte kan riktigt alla termer.
Skissa alltid enkelt när du är ny. Börja med helt raka vanliga bokstäver och utveckla lite i taget. Öva även på tags, här gäller samma sak alltså raka enkla bokstäver till en början. Börja aldrig göra pilar även om du tycker dom ser snygga ut för det gör dom garanterat inte. Gå ut och gör tags så övar du din cancontrol. En bra sak att tänka på när man målar pieces är att ju större den är, desto mindre syns små misstag. Försök aldrig dölja dåliga bokstäver med för mycket färg, därför är det bra att skissa svartvitt.
Bara lite strötips jag kom på sädar nu.