2013-01-11, 14:04
Medlem
Mercilesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
famestory1

Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
famestory2

Haha fyfan vad skön läsning.
Citera
2013-01-19, 18:26
Medlem
MangeSmiths avatar
Finns det en åldergräns för få köpa sprayfärg? Vet att butiken Childstore hade 15år när jag var ung.

Vad säger lagen?
Citera
2013-01-19, 18:43
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangeSmith
Finns det en åldergräns för få köpa sprayfärg? Vet att butiken Childstore hade 15år när jag var ung.

Vad säger lagen?
är inte helt hundra, men vad jag tror och hört finns det ingen åldergräns på burkar, likt lättöl och cider på ica etc, 2,25-3.5%, så är det ingen åldergräns enligt lag. däremot sätter butikerna åldergränsen själva. så bör det vara ifall graffitibutiker har åldergräns, har för mig att hl har/har haft 15 årsgräns för att köpa sprayfärg (dock håller de inte detta, vet 13-14 åringar som köpt cans på hl). men de har de satt ut själva, antagligen för att det ska se oskyldigt ut eller något.

detta är min hypotes, har inga källor att ange men jag tror nog att det mesta bör stämma.
Citera
2013-02-01, 17:15
Medlem
Finns det någon motsvarighet till "Priority Mail"-stickers i Sverige?
Citera
2013-02-01, 19:39
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Finns det någon motsvarighet till "Priority Mail"-stickers i Sverige?
Ja på posten. vet inte vad det heter dock.
Citera
2013-02-01, 22:51
Medlem
Lyckosmeds avatar
Hej. Jag kan ingenting. Jag har ett intresse av att se den bästa street art- och den bästa graffitifilmen som finns. Alltså. Jag som inte alls är insatt vill se det bästa, alltså filmerna som de insatta spyr på.
Citera
2013-02-01, 23:01
Medlem
graffsthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckosmed
Hej. Jag kan ingenting. Jag har ett intresse av att se den bästa street art- och den bästa graffitifilmen som finns. Alltså. Jag som inte alls är insatt vill se det bästa, alltså filmerna som de insatta spyr på.
Dirty Handz 3.. https://www.youtube.com/watch?v=cOFgdFOoOcw
Citera
2013-02-02, 08:19
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Den bästa graffitifilmen heter Subway Stories och hela filmen finns på youtube. Du hittar den med en enkel liten sökning.
Citera
2013-02-02, 09:07
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Den bästa graffitifilmen heter Subway Stories och hela filmen finns på youtube. Du hittar den med en enkel liten sökning.
Här är den --> http://www.youtube.com/watch?v=YtvgOBgOAZg
Citera
2013-02-02, 11:46
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Den här är lite bättre kvalite. http://www.youtube.com/watch?v=fT-z98w8WD4
skönare att kolla på
Citera
2013-02-02, 18:02
Medlem
Ska snart beställa min första omgång kannor, hur många är ett bra antal? Tänkte väl göra 1-3 målningar. Vilka färger passar bra ihop?
Citera
2013-02-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCWenT
Ska snart beställa min första omgång kannor, hur många är ett bra antal? Tänkte väl göra 1-3 målningar. Vilka färger passar bra ihop?

10-12 håller väl ett litet tag, beror helt på hur stora målningar du gör. Brukar gå åt runt 2 kannor för fyll för mig.

svart vitt brunt e kul. Chrome täcker väldigt bra i jämförelse med vanliga färgkannor, så det kan ju vara nåt att pröva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in