2011-08-01, 06:30
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
typ vilken?

Level 1. Nä, jag ska förklara. Om jag förstått det rätt handlar det om att hög level inte nödvändigtvis behöver betyda att man vill ha en fet spray, utan man kan också göra t.ex. medeltjocka outlines väldigt snabbt (genom att minska avståndet till ytan och dra snabbare) Om jag kör en välfylld throw-up kör jag med level 5 på både färgen och outlinen för att båda ska gå så snabbt som möjligt, sen är det can controllen som avgör om det blir snyggt eller inte.

Således, om du vill ha lågt tryck bör du ha en låg level och sedan öka avståndet från väggen. Jag tror det är det som menas. Annars är Montana ganska högt tryck. Prova andra kannor också, Molotows burkar är ganska lågt tryck och funkar riktigt bra. Kobra ska också vara lågt tryck.
Citera
2011-08-01, 12:48
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
Antar att detta är nybörjarfråga...

kom över ett par montana blacks och testade pieca lite med dom idag..

"Den nya Black-serien är Montanas serie av sprayburkar med högt och lågt tryck i samma burk med hjälp av level-cap-systemet. " sägs det..

hur får man lågt tryck?? bara cp-sprutt på hela tiden..svårt att göra bra outlines när man måste dra så snabbt hela tiden pga det höga trycket..dessutom stört omöjligt att göra detaljer för mig

(använde lvl 1 cappen )

tips? any?

Vette fan om det är det men du kan trycka olika hårt och reglera hur mycket färg som kommer ut.
Citera
2011-08-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Kobra ska också vara lågt tryck.
Vanliga kobra har varken högt eller lågt tryck,någonstans mittemellan. Däremot finns kobra low.
Citera
2011-08-04, 22:08
Medlem
Tjena, hade tänkt att beställa cans nåndag framöver, och undrar vad fan som har hänt med fatcap.se? är så trött på Montana skit burkarna och vill ha ironlak
Citera
2011-08-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiswat
Tjena, hade tänkt att beställa cans nåndag framöver, och undrar vad fan som har hänt med fatcap.se? är så trött på Montana skit burkarna och vill ha ironlak
Jag tror Fatcap har lagt ner sin försäljning via internet men mark butiken finns kvar.

Varför anser du Montanas burkar vara skit?
Citera
2011-08-05, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Jag tror Fatcap har lagt ner sin försäljning via internet men mark butiken finns kvar.

Varför anser du Montanas burkar vara skit?
ironlak rinner inte så mke, och är mycket bättre på vinter osv. och luktar så jävla gött, Men jag vet faktist inte rikitgt tycker bara ironlak va sjukt mke goare
Citera
2011-08-05, 02:49
Medlem
BlueChromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiswat
ironlak rinner inte så mke, och är mycket bättre på vinter osv. och luktar så jävla gött, Men jag vet faktist inte rikitgt tycker bara ironlak va sjukt mke goare
Montana black rinner ju inte?! Bästa märket igentligen, montanan luktar gött o funkar utmärkt på vintern
Citera
2011-08-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChrome
Montana black rinner ju inte?! Bästa märket igentligen, montanan luktar gött o funkar utmärkt på vintern
Här är jag beredd att hålla med dig,Montanas burkar är riktigt bra!
Citera
2011-08-05, 16:07
Medlem
test1fys avatar
Alla burkar rinner om man är dålig, ingen burk rinner om man är bra!

Montana Black är ett säkert kort. Funkar i alla väder, på alla underlag och är helt enkelt den generellt bästa kannan. White är opålitlig, men helt okej. Gold har jag inte råd med
Senast redigerad av test1fy 2011-08-05 kl. 16:09.
Citera
2011-08-05, 21:23
Medlem
BlueChromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Alla burkar rinner om man är dålig, ingen burk rinner om man är bra!

Montana Black är ett säkert kort. Funkar i alla väder, på alla underlag och är helt enkelt den generellt bästa kannan. White är opålitlig, men helt okej. Gold har jag inte råd med

black är skit bra, white vet jag inte, gold är bäst!
Citera
2011-08-08, 11:45
Medlem
CougheeBrothas avatar
Är toy så ha överseende, vilken cap fungerar bäst till bombning? tack
Citera
2011-08-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Är toy så ha överseende, vilken cap fungerar bäst till bombning? tack

bomba kan man göra med allt.. jag brukar köra pinky fatcap för det mesta.
ironlaks outline cap på mtn black fungerar bra för att göra snygga tags annars.

men som sagt, allt fungerar om man bara ska kötta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in