2011-06-26, 16:19
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Ska börja måla igen nu efter en lång paus. Var inne och köpte cans häromdagen och köpte diverse färger av den nya montana black burken.

Hur funkar den vanliga svarta på chromen? Funkar det endast om man låter chromen torka ordentligt eller hur är det?

Av personlig erfarenhet så fungerar det bra faktiskt. Har målat vanliga svarta montana black över blöt montana-kråm. Kanske inte som någon svart coversall färg, men helt okej faktiskt. I värsta fall är det bara att vänta lite, eller inte fylla så "hårt" med kråmen.
Citera
2011-06-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purj0n
Vet någon om Kobras chrome äter svarta lines?
Det gör den.. Om du ska dra lines med vanlig svart och inte tarblack så måste du vänta tills kromen har torkat,annars blir det inte bra.
Citera
2011-06-26, 16:33
Medlem
DJ-D33Clays avatar
Har undrat nu lite... Går det el genom spåren elr? Var finns elen? Hur ska man akta sig?
Citera
2011-06-26, 19:27
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-D33Clay
Har undrat nu lite... Går det el genom spåren elr? Var finns elen? Hur ska man akta sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Writers United
Que och Uzi springer tyst fram till tåget. Passagerarna stiger ombord medan Que och Uzi smyger in mellan tåget och bergväggen. Här finns också den strömförande skenan som tunnelbanetågen får sin elektricitet ifrån.
"Jag vet inte vad som händer om man kommer åt strömskenan med foten. Men jag har riktigt stor respekt för den och försöker alltid ta ett stort kliv över skenan istället för att kliva på plankan som sitter över den", berättar Uzi.

Sen är det inte likadant på vanliga tågrälsar eller spårvagn, du får nog specifiera vad du menar för sorts räls.
Citera
2011-06-26, 21:09
Medlem
klecens avatar
Citat:
på tuben går strömmen i en skena bredvid rälsen.
på vanliga järnvägar är det ingen el i rälsen, elen är i ledningarna.
vet inte vad som händer om man kliver på rälsen när det visslar i rälsen när ett tåg är nära.

mitt tips är att se dig för och var försiktig när du är ute vid järnvägarna och målar eller annat
Citera
2011-06-26, 22:42
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

Trampa ovanpå elskenan på plankan men inte någon annanstans på den då ryker du, bokstavligt talat.

Annars är det inte mycket längs t.e.x pendeln man behöver passa sig för förutom tåg.
Citera
2011-06-27, 18:38
Medlem
DJ-D33Clays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Trampa ovanpå elskenan på plankan men inte någon annanstans på den då ryker du, bokstavligt talat.

Annars är det inte mycket längs t.e.x pendeln man behöver passa sig för förutom tåg.
Så du menar att jag lungt kan gå både på plankan och elskenan?; http://www.google.se/imgres?imgurl=http://pix.njk.no/124//124612-Gammal52.jpg&imgrefurl=http://www.postvagnen.com/forum/index.php%3Fmode%3Dthread%26id%3D368682&usg=__UjvD weCLj9zygKgvViKXwLl0yHU=&h=609&w=806&sz=92&hl=sv&s tart=0&sig2=u8q0zdPiOBKK4Hu7I1vPZw&zoom=1&tbnid=4B dpDcbKvhzwzM:&tbnh=145&tbnw=192&ei=3LEITvH2JouLswb XzaDGDA&prev=/search%3Fq%3Dsp%25C3%25A5r%2Bel%26um%3D1%26hl%3Dsv %26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla :sv-SEfficial%26biw%3D1680%26bih%3D946%26tbm%3Disch& um=1&itbs=1&iact=rc&dur=257&page=1&ndsp=40&ved=1t: 429,r:28,s:0&tx=117&ty=65&biw=1680&bih=946

Och allt annat bör jag akta mig från?
Citera
2011-06-27, 19:25
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
...

Med tanke på att du postade den här:
http://imageshack.us/photo/my-images...sc01399fv.jpg/

Så ska du nog vänta ett tag med att måla tåg, öva upp dig innan du börjar leka med tåg!
Citera
2011-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Så du menar att jag lungt kan gå både på plankan och elskenan?;

Och allt annat bör jag akta mig från?

Det är lite såhär; om du måste ställa dessa frågor på flashback bör du inte springa runt i tunnlar...
Vanliga spår är det bara att akta sig från tåget, man hör när det kommer i skenorna. Sen kan det ju vara bra att ha ungefärlig koll på tågtiderna och veta ungefär med vilka mellanrum tågen kommer.
Citera
2011-06-27, 21:00
Medlem
DJ-D33Clays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BebbenJohansson
Med tanke på att du postade den här:
http://imageshack.us/photo/my-images...sc01399fv.jpg/

Så ska du nog vänta ett tag med att måla tåg, öva upp dig innan du börjar leka med tåg!
Haha nej, men jag vet att fotot är gammalt.... Men jag ville bara visa tågrälsen ....
Citera
2011-06-27, 21:41
Medlem
DJ-D33Clays avatar
Citat:
Haha nej, men jag vet att fotot är gammalt.... Men jag ville bara visa tågrälsen ....
Aha... Trodde du sa retarderad.... På något konstigt viss...
Men ja, det är ju klart, anser mig själv som en toy jämmfört med andra.
Citera
2011-06-27, 23:57
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:

Jag länkade din fula jävla målning du postat i en annan tråd, måla inte sånt på tåg när du inte har kontroll på vad du gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in