Stockholms tågscen är i princip död. I Malmö verkar det langas lite mer pliade grejer iaf.
Word på dessa ord från LIGISD.
Vad tycker du om tågscenen i Sverige?
Citat:
Måla tåg får mig att känna mig levande, man måste vara med i nuet och vara koncentrerad fast man är nervös och att det kan knasa när som helst. Det är snabbt och känslofyllt. Men allt runt omkring med att måla tåg avskyr jag, jag pallar inte jaga tåg och fixa fram fotografierna, det är inte lika intressant för mig. Så mycket på grund av det så har jag inte mycket foton på shit jag har gjort.
Sen är ju den svenska tågscenen väldigt fet, med många duktiga målare. Men självklart finns det ju väldigt mycket skit. Många prioriterar kvantitet över kvalitet, och det tycker jag är sjukt. Hur kul är det när allt ser likadant ut. Plus att alla kids bara får se mycket skit och tror att det ska se ut så, och tar efter skit som resulterar i ännu mer skit som ser ut som värre skit.
Så Sverige som har en fet scen som har mycket respekt runt om i världen, Det är dags att steppa upp kvalitén och se till vi behåller kronan på!