2010-10-05, 05:00
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ja att Malmö är ett skräckexempel på importerad grov brottslighet har väl ingen missat från den andra tråden? Så nu tycker jag att det är dags att vår näst största stad får visa hur Kålle och Ada fått se sin en gång så gemytliga stad förvandlas till att bli en av dom mest brottsbelastade i landet. Det tragiska mordet på Elin har väl ingen missat? Och försöker man vara hjälpsam så kanske man slutar som denna kvinna med en kniv i magen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....fran-bilkapare
Citera
2010-10-05, 05:54
Medlem
Happymanwithcats avatar
Ibland kan jag få för mig att staden är till 70% icke vit. Brukar känna mig som en minoritet (Tar 10an varje vardag, kanske förklarar en del)
Som de flesta städer i Sverige är även Göteborg väldigt segregerat.
"farliga" ställen på kvällar/nätter är Backaplan, Stig center, Frölunda torg, Angereds centrum och Vasastan.
medelklassen bor i sina områden, MENA och lågavlöande bor i sina.
Citera
2010-10-05, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happymanwithcat
Ibland kan jag få för mig att staden är till 70% icke vit. Brukar känna mig som en minoritet (Tar 10an varje vardag, kanske förklarar en del)
Som de flesta städer i Sverige är även Göteborg väldigt segregerat.
"farliga" ställen på kvällar/nätter är Backaplan, Stig center, Frölunda torg, Angereds centrum och Vasastan.
medelklassen bor i sina områden, MENA och lågavlöande bor i sina.

???

Jag är i och runt Vasastan i princip varenda sen kväll och natt. Inte alls farligt här. Det har varit ett par huliganincidenter men de är få och lämnar civila utanför. Har alltid känt mig 100% säker i Vasa.
Citera
2010-10-05, 10:05
Medlem
Raouls avatar
Tja, Kålle smörjer kråset med nytt säsongskort till Böglunda Indians och trevliga utekvällar med andra ”ungdomar” på Lipp, Ada har för längesedan flytt staden. Under tiden sitter de sista kvarvarande av etniciteten Svensson och huttrar i sina isolerade enklaver i Älvsborg, Torslanda, Förtroligheten och Askim. Fortfarande skyddade av de höga priserna, men så fort de väljer att lämna hemmaplan känner de av den iskalla stad det numera är – helt i händerna på blatteriet och dess tillskyndare bland ögonlappsförsedda politiker, tjänstemän och medborgarhjon.

Göteborg har länge varit en extremt segregerad stad och det förstärks hela tiden. Även om det byggs lite dyrare boenden på Norra Älvstranden (ett dödsdömt projekt eftersom det fortfarande är på "den där ön") så är Hisingen helt och hållet en ”No Go Area”. Undantaget kan vara enklare bilfärder till Torslandaenklaven. Hisingen har iofs varit en NGA i flera decennier, men det sluttande planet har bara en riktning och det är nedåt.

Ju fler asylbedragare och allmänna analfabeter som häckar i Nordost, Frölunda och på Hisingen, desto oftare syns de inne i ”city”. Svartfolkens närvaro har ökat markant bara det senaste decenniet. Medelålders och gamla negrer som vaggar fram och tillbaka längs stadens gator, till synes utan vare sig mening eller mål. Mitt på ljusa dagen. Innerstadscaféer som befolkas av äldre mellanösternmän hela dagarna, folk som inte direkt har något jobb att bry sig om.

Hur det ser ut i kollektivtrafiken kan jag bara föreställa mig, t ex med fallet Elin i färskt minne, men jag har inte nyttjat denna sedan någon gång under förra millenniet så där har jag inga färska erfarenheter. När det däremot kommer till biltrafiken så har den ökade närvaron av testosteronstinna mellanöstingar gjort att det blivit direkt livsfarligt att färdas i vissa (allt större) områden. En BMW-blatte känner inte till vad trafikljus fyller för funktion. De behöver tydligen heller inte använda backspeglar och blinkers vid filbyten och om de känner till något som heter högerregeln har de dömt ut den som strukturell rasism - för att praktisera den, det gör de definitivt inte. Ljuset i mörkret är att en riktigt kall och snöig vinterdag få se en halv somalisk klan vid vägrenen efter det att deras bil rasat samman. Det är något speciellt med Niqab-klädda bioodlare i svensk snöstorm som är väldigt skrattframkallande.

Och på tal om niqab, var det Jan Guillou som sade att det fanns max 15 som är klädda i de kläderna i Sverige nuförtiden? Det är faktiskt intressant att jag i Göteborg under en kortare bilfärd kan se alla dessa 15 på ett bräde. Eller var det burqa han snackade om? Hursomhelst så är det också en absurd syn med Niqab-tanter som vaggar fram på en trottoar med svensk lövskog som skiftar för hösten i bakgrunden.

Makthavarnas segregering fungerar fortfarande någotsånär, men i takt med att svartfolken invaderar innerstaden så blir de närande invånarna allt mer bekymrade. Till skillnad från t ex Malmö så är det ganska långt till parabolträsken, uppe i nordost huserar de i en typ av ”återvändsgränd”. De områdena är inget man passerar om man inte har för avsikt att ta sig dit. Länsmansgården, Biskopsgården och Backa går också att undvika – enklast är naturligtvis att helt hålla sig från Hisingen.

Enda möjligheten för Göteborg att vara en plats där någon vit människa orkar bo om ca 20–30 år är att riva miljonprogramsområdena. Det är dags att dra slutsatsen att social ingenjörskonst av den typen inte heller funkar. Områdena i nordost, på Hisingen och i Frölunda har gått i självsvängning. Andra och tredje generationens degenererade individer som aldrig varit i närheten av att vara en del av ett fungerande samhälle fortsätter att växa till sig där. Idag ser vi produkterna av juggarna och vissa mellanösternfolk, om 20 år är det den somaliska återväxten som kommer att dominera tidningssvärtan.

Det är jävligt mörkt på Göteborgs gator idag, men om tio år kommer det att vara helt svart av vaggande zombies. Och då har jag enbart berört det som syns på ytan, inte de allvarliga och djupa katastroferna som sker strukturellt när civiliserade vita nordeuropéer ersätts av klankulturella clowner från icke skidåkande nationer.

För att inte tala om kriminaliteten, våldet, gangstermentaliteten, blattegängen och den otrygghet detta inympar i de närande medborgarna.
Senast redigerad av Raoul 2010-10-05 kl. 10:09.
Citera
2010-10-05, 10:22
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
???

Jag är i och runt Vasastan i princip varenda sen kväll och natt. Inte alls farligt här. Det har varit ett par huliganincidenter men de är få och lämnar civila utanför. Har alltid känt mig 100% säker i Vasa.

Vasa är fortfarande helt ok.
Det som fort faller är närområdena till innerstan som fort dyker mot avgrunden. Gamlestan blir alltmer invaderat, detsamma gäller delsjöområdet etc etc. När jag växte upp var gamlestan en del italienare och annat, men en fungerande stadsdel, då dessa ändå håller en stil som ger fungerande samhällen. Nu är det inget ställe att bo på om man vill komma hem och ha mobilen kvar på kvällen.
Hisingen är helt kört. Jag menar helt djävla kört och skulle volvo lägga av så är det en total no-go zon för alla vita om tio år.
Vilket frölunda, angered, gårdsten, bergsjön, hammarkullen, kortedala, högsbo etc etc etc redan är.
Citera
2010-10-05, 10:22
Medlem
Blåbärskungens avatar
Knö daj in fast dörra är trång,
För här är soc-bidrag på gång.
När som du känner daj joggens vessen
våldta en flicka och bryt tristessen!
Ta å lyssna te skrölet, arabmusik och brölet
å alla gamla tjommarna e här.
De stjäl och dealar
och bränner bilar, sicken festlig atmosfär!
Citera
2010-10-05, 10:27
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Göteborg har länge varit en extremt segregerad stad och det förstärks hela tiden. Även om det byggs lite dyrare boenden på Norra Älvstranden (ett dödsdömt projekt eftersom det fortfarande är på "den där ön") så är Hisingen helt och hållet en ”No Go Area”. Undantaget kan vara enklare bilfärder till Torslandaenklaven. Hisingen har iofs varit en NGA i flera decennier, men det sluttande planet har bara en riktning och det är nedåt.

Helt riktigt. Eriksberg måste väl i framtiden retrospektiv räknas som århundradens byggnadsfiasko. Lyxlägenheter i ett område som håller på att förvandlas till ett träsk.

Lite märkligt hur fort det faktiskt har gått.
När jag växte upp på 60-talet, så var slättadamm, björlanda och t.om. ramberget riktigt fina områden.
Nu skulle jag inte ta med mina barn dit utan beväpnade vakter.
om tio år är det garanterat bara storstadsdjungel kvar.
Citera
2010-10-05, 11:34
Medlem
Det är ju bara löjligt.

Göteborg är inte så farligt som de andra säger. Jag rör mig utan problem på Hisingen nattetid, både vid Backaplan, Eriksberg och Kortedala. Likadant i Majorna, innerstaden och överallt där jag har varit ute och härjat de senaste 5 åren jag har bott i staden. Ingenting har hänt mig. Men å andra sidan, jag är inte direkt en som man vill råna för jag är fattig
Citera
2010-10-05, 12:20
Medlem
Robertsons avatar
Att åka med vagn 7 eller 11 mot Bergsjön känns i alla fall som att resa utomlands. Från att ha vistats i en miljö i innerstan där det känns som ca 50/50 vita resp. MENA-folk känner man direkt känslan krypa på en när man väntar på vagnen vid centralen: Känslan av att vara i minoritet. Burqor är definitivt mer regel än undantag.

Den första anhalten vid Gamlestadstorget känns totalt nedslitet och inget ställe man vill vistas på en sen lördagkväll. Nästa Anhalt är SKF som ligger på Artillerigatan. Denna gata känns som den typiska mångkulturella gatan: Dem mest slående inslagen är väll pizzeriorna, Vattenpipecafét 1000 & En natt och en butik vid namn "Hamim's Paraboler". Det svenskaste inslaget på gatan är väll troligtvis Systembolaget och stammisalkisarna som alltid hänger utanför. SKF och Gamlestadens fabriker känns mest som ett symboliskt inslag av det gamla Sverige.

Den tredje anhalten är Bellevue. Här stannar vagnen precis utanför "Falafel Mästaren". Här finns också Bellevuemoskén (GBG:s största Moské) och ofta kliver det här på ett 50-tal muslimer. Bellevuemoskén företräder, enligt Wikipedia, salafigrenen av islam (en bokstavstrogen gren som inte anser att man måste omtolka texterna). Skyltar längs spåret som annonserar Halal-mat är vanligt.

Vid den fjärde resp. femte hållplatsen (Kviberg/Beväringsgatan) kliver i princip dem sista vita av vagnen, vilket främst utgörs av studenter eller pensionärer. I Kviberg hålls förövrigt varje helg en stor marknad där det dels säljs billiga grönsaker, nötter, färsk fisk etc. men också en stor mängd stöldgods. Fortsätter man längre bort mot Kortedala finns det visserligen ibland vita kvar på vagnen, men dessa uppgår uppskattningsvis till högst 10%. De få gånger man begett sig till ända ut till Bergsjön har jag i alla fall varit den enda vita personen kvar på vagnen vid Komettorget.

Endast min egen observation av att dagligen åka 6:an och 7:an, vad man tycker om det hela får stå för en själv.
Citera
2010-10-05, 15:07
Medlem
Happymanwithcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertson
Att åka med vagn 7 eller 11 mot Bergsjön känns i alla fall som att resa utomlands..
Vagn 10 från biskopsgården är absolut värst. 11an går ju från etniskt svenska saltholmen till etniskt MENA Bergsjön. Så dem gånger jag har åkt 11an har jag nästan bara sett svenskar (Från Stan till Älvsborg. Så räknas kanske inte haha)
Citera
2010-10-05, 16:20
Medlem
Jämför Nordstan kvällstid med dagtid en helg. På dagarna övervägande del svenskar. På kvällarna har är det säkert 90 % invandrare och resten korpfolk.
Citera
2010-10-05, 16:37
Moderator
Tystnads avatar
En polare var i Göteborg för några helger sedan,han skulle bo på hotell över natten ,han fick bilen stulen under natten.........

Tycker detta talar för sig själv hur illa ställt det är i Blatteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in