Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 02:32
  #1873
Medlem
m.i.t.s avatar
hej prata med terapeuten o förklara det är nog inga problem , det viktiga är väl att se hur själva drogandet sett ut för att gruppen skall kunna känna igen sig o du med dom, det är väl det behandlingen går ut på . jag har aldrig mött ngn. som berättat allt på en gång . jag antar att du får gå på 12stegsmöten under behandlingen mitt tips är att gå så ofta du kan , under jul är det alltid möten att gå på . ta en dag i taget försök focusera på idag, flyr man in i framtiden blir alltid problemen för stora ..har varit drogfri länge men flyr då och då in i framtiden för små problem som aldrig ens händer
då vet jag att det är dags o gå på ett möte o träffa lite folk . lycka till o tat lugnt
Citera
2015-12-04, 21:41
  #1874
Medlem
Laroque32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.i.t.
hej prata med terapeuten o förklara det är nog inga problem , det viktiga är väl att se hur själva drogandet sett ut för att gruppen skall kunna känna igen sig o du med dom, det är väl det behandlingen går ut på . jag har aldrig mött ngn. som berättat allt på en gång . jag antar att du får gå på 12stegsmöten under behandlingen mitt tips är att gå så ofta du kan , under jul är det alltid möten att gå på . ta en dag i taget försök fokusera på idag, flyr man in i framtiden blir alltid problemen för stora ..har varit drogfri länge men flyr då och då in i framtiden för små problem som aldrig ens händer
då vet jag att det är dags o gå på ett möte o träffa lite folk . lycka till o tat lugnt

Pratade med drogterapeuten idag. Jag behöver inte göra min historia för än nästa år, låter alla andra göra sin först. Då kan vi gemensamt sitta ihop o där ska jag då själv bestämma hur mycket jag vill ta upp i min livshistoria.
Behöver ju inte berätta allt tragiskt som hänt utan försöka fokusera på drogerna mest genom livet ....
Men självklart skulle de va nyttigt för mig kanske att berätta lite om vad som hänt för att kanske som terapeuten säger de kommer kännas bättre efteråt? Jag får se, men nu kan jag släppa livshistorien ett tag och förhoppningsvis slutar tankarna på de förflutna irritera min hjärna som gör att jag direkt vill ta till flaskan .... En dag i taget....
Citera
2015-12-19, 01:14
  #1875
Medlem
Cannabis, som var min huvuddrog och den som jag varit som värst biten av, har jag inte tagit sedan mars någon gång 2013. Strax efter jag muckade från kåken. Den resan jag fick åka på då var rena mardrömmen. Aldrig mer.

Kokain har jag inte dragit sedan hösten 2013. Tror det var oktober någon gång kanske. Har däremot aldrig sagt att jag slutat med det. Dyker det upp så drar jag nog en näsa om det är lördagskväll och livet är på topp.

Tjack har jag inte tagit sedan... få se nu... skall snoka i trådhistoriken... ja (FB) Amfetamin och arbete - Hur skall jag göra för att avstå denna kombination? - 14 augusti 2014.

Så drogfri sedan 1,5 år ungefär då. Det kommer nog däremot att brytas om det vankas kola, men det är då i så fall.
Citera
2015-12-19, 19:28
  #1876
Medlem
Missbrukade främst cannabis men drog i mig massa ecstasy - habbar - sub - tram i perioder så skulle väl säga att jag var en blandmissbrukare.
Men vad jag än tog så var cannabis min huvuddrog och var med mig varje dag rökte minst 1g per dag så man försvann i en slags dimma kombinerat med andra droger.

Med många dåliga val och knas situationer fick jag en psykos hamnade på LVM och har sedan dess att jag kom ut försökt bygga ett nytt liv, främst för min skull men även min familj som jag sårade djupt med mina handlingar.

Idag är jag 16 månader nykter och känner att det rullar på bra, pluggar och tränar på fritiden och är nöjd med livet.

Dock händer det att jag dricker alkohol ca 1 gång i månaden men borde väl ändå kunna kalla mig själv nykter då jag aldrig missbrukat det?
Ryggdunkar till alla som kämpar mot droger! Mvh
Citera
2015-12-22, 02:54
  #1877
Medlem
Har varit i alkoholmissbruk sen jag var typ 14 år är 18 nu, sen har jag käkat massa E och dragit en och en annan lina kokain

Dock varit nykter sedan förra helgen och ska försöka hålla det så men lär väl falla tillbaka på nyår, poppat E inprincip varje helg i ett år och känner att det börjar ta på min skalle.

ryggdunkar till alla som har hållt sig nykter försöker ta mig dit också förhoppningsvis men har otroligt svårt att hålla mig från flaskan om de finns någonting någonstans
Citera
2015-12-24, 22:06
  #1878
Medlem
bananajoe33s avatar
Missbrukat droger i 4 år ca och inväntar en avtändning som lär bli förjävlig så imorgon är min första drogfria dag, nu jävlar ska jag bli nykter och kämpa med avtändningen.. jag vill så gärna klara av avtändningen och bli ren.. så imorgon så börjar mitt nya liv.
Citera
2015-12-24, 23:40
  #1879
Medlem
shinji ikaris avatar
Börjar nu närma mig ett års drogfrihet, känns underbart att äntligen kunna vara med i livet och ta del av allt det har att erbjuda. Varit riktigt kämpigt år bitvis men nu mår jag bättre än jag någonsin gjort!

Var opiater, benso och alkoholen jag var mest inne på då... Vill även passa på att önska er alla en god jul och kämpa på! Det ska jag.
Citera
2015-12-25, 01:21
  #1880
Medlem
Första alkoholfria julen för min del, spenderades med familj som alla drack, jag själv skålade med julmust. Det var lite svårare än vad jag hade trott faktiskt, blev riktigt sugen när man såg snapsen, ölen, vinet, whiskyn och speciellt när dom frågade mig typ 4 gånger om jag skulle ha en öl. Efteråt känns det grymt bra att jag mentalt klarade av en sådan situation, men jävlar vad tråkigt det är att umgås med fulla människor när man själv är nykter!
Citera
2015-12-25, 06:51
  #1881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Första alkoholfria julen för min del, spenderades med familj som alla drack, jag själv skålade med julmust. Det var lite svårare än vad jag hade trott faktiskt, blev riktigt sugen när man såg snapsen, ölen, vinet, whiskyn och speciellt när dom frågade mig typ 4 gånger om jag skulle ha en öl. Efteråt känns det grymt bra att jag mentalt klarade av en sådan situation, men jävlar vad tråkigt det är att umgås med fulla människor när man själv är nykter!

Ryggdunk! Starkt jobbat. Själv har man varit drogfri i snart 2 veckor.
Kasta mina sista benzo och sista femman röka. Är så jävla trött på vara helt iskall eller tvärflummig. 14års rökande... jag äter inte längre, sover max 3 timmar varannan dag. Bara sugen på frukt och godis på nätterna. Svettas som en blådåre bara ja går 50meter (nej med min kropp ska man klara av att gå en bra bit). Uttråkad, deppig, svimfärdig, allt är bara rent skit. Men så fort ja tänker "ah enbdrogfri timme till" så får ja en skjuts i kroppen av lycka. Ändå står man där med droger i näven igen. Varför tar man så in i helvetets många återfall trots att man varken vill. Jag är bestämd och har försökt sluta i snart fem år. De går, MEN fyfan så tråkigt livet blir. Allt man har gjort sen barnsben ska man nu vända på en räkmacka känns de som. Man får väl räkna med en 5-7års nykterhet innan hjärnan börjar fungera rätt igen.
Tacka fan för att man insett i tidig ålder att knarket är SKIT och det leder bara till två ställen. Kista eller cell som ängel eller kriminell.

Otroligt jävla lycklig att ja aldrig har slagit i mig droger. Fyfan så många vänner som sitter med sprutan medans man själv pundat 10 år längre och är inte ens i närheten medans grabben pundat ett år och håller på dö. Nej, fuck drogerna. Fuck alkoholen. Fuck alla sinnesrubbande medel. Nykter, kärleksfull och ÄRLIG. Det tror ja vi kommer längst på.

Peace!
Citera
2015-12-29, 12:28
  #1882
Medlem
farfars avatar
Dunk på er ovan!

Julen innebar ett stort utbud av starka opiater hos en släkting som har svår smärta, moffen var jävligt lockande men jag är hyfsat nöjd med att jag inte kallade något.

Frestades inte av trammen och har inget sug efter min gamla huvuddrog tjacket, men har tankar på att skjuta häst ibland när jag har "fuck life"-känsla.

1 år och 2 mån nu.
Citera
2016-01-01, 23:00
  #1883
Medlem
Carouws avatar
Mår skitbra men nyår var en riktig prövning vill jag lova. Vill kunna leva så normalt som möjligt och fortfarande gå på stora fester fast vara nykter men igår var suget stort.
Citera
2016-01-02, 18:27
  #1884
Medlem
Vad fan, jag skriver väl i den här tråden också. Första dagen utan opioider på nio månader. Ingen större AT ännu, fryser och är lite darrig, men de närmaste dagarna blir väl ett helvete, gissar jag.

Kan behöva några klappar på axeln på vägen..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback