Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-18, 23:40
  #1
Avstängd
Urmakarens avatar
Dela med er av er drogfria tid! Hur såg ditt missbruk ut? Varför slutade du? Hur är livet utan droger?


Efter att lämnat behandlingshemmet och kommit hem till min hemstad dröjde det bara nån månad innan jag var hooked på opiaterna igen.. När jag för 5 dagar sedan gick in i en ofrivillig abstinens bestämde jag mig för att nu får det fan vara nog att betala flera hundra spänn om dan bara för att kunna komma upp ur sängen och göra det jag kunde göra NYKTER helt gratis för bara några månader sen!

Nu är det bara 22 minuter tills jag är inne på dag 6 utan opiaterna! Känns riktigt bra!

Tror jag ska fixa en fet cykel eller nåt så man kan dra ut på cykeln när suget knackar på...


Dela med er av er drogfria tid! Tips och trix för att hålla sig nykter, och framförallt så påminner vi varandra om vilket bra val det var att bli nykter!

Kan du så kan jag helt enkelt!


Peace!
Citera
2011-05-19, 03:28
  #2
Medlem
jowals avatar
Utdelar härmed den första ryggdunken till Urmakaren Skaffa en cykel ja, det är fan bra grejer, eller ett intrument.

Jag har varit spiknykter sen i lördags, ska vara nykter fram till nästnästa lördag, det är min motivation. För då är det svampdags igen WUHUUUUU!
Citera
2011-05-19, 08:12
  #3
Medlem
The Masters avatar
Grattis till er båda. Tar 5 års drogfrihet om cirka 1 månad så allt rullar på i mitt liv. Jag slutade pga att mitt missbruk höll på att förstöra både mig och min familj. Keep it up lads
Citera
2011-05-19, 09:45
  #4
Medlem
Vart drogfri sen 21 Mars, så tänkt fira med att ta ett återfall på Fredag till Lördag


http://www.youtube.com/watch?v=T-s65...eature=related


http://www.youtube.com/watch?v=c4HI1...eature=related
__________________
Senast redigerad av Derileec 2011-05-19 kl. 09:48.
Citera
2011-05-19, 13:27
  #5
Avstängd
monkey99s avatar
Varit drog och alkoholfri sen 3 Maj! Blandmissbrukat sedan 15 års ålder, är idag 23-25år, missbruket har eskalerat som faan senaste tiden så jag fick nog och la av Cold Turkey med allt, missbrukat främst Benso och Cannabis.

Men idag ska jag troligtvis hämta ut Stesolid vilket känns lite sisådär, är rädd för att det ska leda in mig till skit igen men jag ska fanimig hålla i stenhårt och ta det som jag ska.

En fråga som säkert alla har olika synpunkter på, Kan jag kalla mig drogfri om jag tar Stesolid på recept från min Psykiatriker? Kan jag vara Stolt över mina pundarfria dagar även fast jag tar det?
Citera
2011-05-19, 20:27
  #6
Medlem
Ryggdunkar till er alla,.

Har varit ren sen 21sep-10 pga rättsliga åtgärder. Är nu på behandling men vete fan om jag kan påstå att jag mår så bra.
Citera
2011-05-19, 21:47
  #7
Medlem
Flickidols avatar
Jävligt bra jobbat. Ryggdunk härmed utdelad!

Urmakarn, snart sjunde dygnet. Eller?

Själv varit drogfri i snart 8 månader, men har senaste veckorna haft ett jävla sug på "försvinna". Stått emot hittils och hoppas för allas skull att jag ej faller dit. Kan icke komma något gott ur något sådant. Det vet jag. Men ändå, JAG VILL HA BORT ÅNGESTHELVETET!!!

Har iof en plan som jag ska prova, ska vara utan nikotin/kaffe minst två månader och även börja köra konditionsträning och försöka sova bättre. Hoppas fan det hjälper. Måste få bukt med tvångstankarna, negativitetslooparna jag fastnar i, irritationen, derealisationen och ÅNGESTEN!
Citera
2011-05-20, 08:20
  #8
Medlem
kaspens avatar
Grymt jobbat flickidol!!

Du anar inte hut mycket träning och hälsa kommer att hjälpa dig. Men det tar tid att bli helt återställd. Håll ut!! Det blir bättre, jag lovar.

Själv har jag varit nykter sen 4e mars. Är alkis (som alla andra i min omgivning) och håller suget i schack med stora mängder träning, hälsokost och ohälsosamma mängder redbull, kaffe och monster.
Citera
2011-05-20, 10:57
  #9
Medlem
smokey.the.bears avatar
Varit ren några veckor från amfetamin.

Just pga det inte är så kul längre, jag tröttnade.
Citera
2011-05-20, 14:14
  #10
Medlem
joims avatar
Ryggdunkar till alla duktiga och nyktra personer!


Är sedan någon månad tillbaka drogfri. Det värsta var väl opiater och tjack IV. Var aldrig inne i något missbruk direkt utan jag mådde helt enkelt bara dåligt.
Men med hjälp av psykiatrin så har jag slutat helt.
Jag kan må bra nykter numera och då finns det ingen anledning att knarka längre.
Citera
2011-05-20, 14:20
  #11
Medlem
Har varit nykter och drogfri (förutom mina mediciner) i drygt 1år nu. Vilket får ses som en prestation i sig om man ser hur mitt vuxna liv har sätt ut.

Jag klarar av nykterheten med mitt Metadono, javisst endel argumenterar för att man inte är ren och nykter om man står på substitionsbehandling som Metadon eller Subutex men -
Jag ser det som min medicin som jag behöver för att kunna fungera, jag missbrukar den inte på något sätt utan tar min nykterhet & beroendesjukdom på stort allvar.

Jag är en heroinist. Missbrukat opioider i drygt 10år, jag skriver "opioider" då jag har använt annat än bara Heroin - Oxy, Morfin, Fentanyl, Hydromorfon, kodein etc etc. Men mestadels Heroin!

Lycka till.
Citera
2011-05-20, 18:42
  #12
Medlem
Benzo_Manns avatar
Strongt jobbat Alla!

Själv kört Kodein i stora doser daglien i ca 5 år. Tröttnade på skiten och slutade 2011-04-14.
Slutat CT tidigare men alltid med Benzo mm, denna gång känner jag verkligen att jag VILL sluta.
Inte ett piller sedan dess
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback