Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 15:38
  #2473
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, jag tycker inte att jag har något sug att tala om.

När tankar på alkohol kommer (vilket sker väldigt sällan) så brukar jag bara tänka på ett antal tillfällen då jag har varit påverkad och som jag har dåligt samvete över. Jag har inte hittat på speciellt många dramatiska saker när jag har varit full, så det brukar mest handla om tillfällen då jag inte har varit tillräckligt närvarande för min familj.

Jag minns speciellt en gång då jag var bakfull och åkte med familjen för att bada. Eftersom att solen var stark så tjatade jag mig till att åka hem innan vi ens hade gått i vattnet, vilket givetvis gjorde mina barn väldigt besvikna. Trots att det inte var speciellt dramatiskt och trots att det var många år sedan så räcker tanken på det tillfället för att alla tankar på alkohol skall försvinna på en gång.

Det händer det att jag drömmer om alkohol några gånger per år, men det är ju inget som påverkar mig i efterhand.

Riktigt kul att läsa. Starkt jobbat.
Motivation is key!
Citera
2018-09-02, 14:35
  #2474
Medlem
4 månader nykter och drogfri nu! Häromdagen kände jag mig rätt jävla låg och kom på varför jag knarkat bort såna dagar tidigare. Lyckligtvis verkade det gå över. Har i övrigt haft det ganska lätt med tanke på längre opioidmissbruk.
Citera
2018-09-02, 14:46
  #2475
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
4 månader nykter och drogfri nu! Häromdagen kände jag mig rätt jävla låg och kom på varför jag knarkat bort såna dagar tidigare. Lyckligtvis verkade det gå över. Har i övrigt haft det ganska lätt med tanke på längre opioidmissbruk.
Grattis.
Det kommer alltid finnas dagar som suger, faktiskt helt normalt för alla. Skillnaden mot förr är att nu accepterar man dom och går vidare.

Förr tog man till nappen, för det var den enkla och självklara lösningen...
Citera
2018-09-03, 12:05
  #2476
Medlem
Börjar närma sig 4 år sen jag bestämde mig för att sluta på riktigt, det var kring Lucia 2014 tror jag så det är ju nån månad kvar. Räknar inte dagar och har inte varit 100% nykter heller men det jag druckit under den här tiden drack jag på en vecka eller två tidigare.
Ett ordentligt återfall för 2 år sen men annars går det fint med nykterheten. Har klarat av stressiga och jobbiga situationer utan att vackla.
Hjälpte en bekant med bilen i helgen och han kom förbi senare med en sjuttis vodka, det var den valutan jag använde förut. Har inte sagt till honom att jag är nykter nuförtiden så jag tog emot flaskan och skämdes lite, mest för att det blev en glimt in i mitt gamla liv...
Citera
2018-09-03, 13:36
  #2477
Medlem
PlanetCaravans avatar
Varit utan benso i 4 dar ungefär, men får nog nya på posten imorgon. Vad ska man göra egentligen? Psyket är helt överfullt och soc ger en en tid, som leder till ett möte, som leder till ett nytt möte och massa bedömningar ska göras innan man kan få komma in på behandlingshem. Allt har spårat ur, framförallt förra månaden, men man får absolut ingen hjälp i det här landet...
Citera
2018-09-03, 14:10
  #2478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Varit utan benso i 4 dar ungefär, men får nog nya på posten imorgon. Vad ska man göra egentligen? Psyket är helt överfullt och soc ger en en tid, som leder till ett möte, som leder till ett nytt möte och massa bedömningar ska göras innan man kan få komma in på behandlingshem. Allt har spårat ur, framförallt förra månaden, men man får absolut ingen hjälp i det här landet...
Måste fråga. Vilket föregångsland med den narkomanvård du eftersträvar syftar du på? För jag utgår ifrån att du har exempel eftersom du skriver som du gör.

Annars kan du ju försöka sluta själv, det finns dom som gör det, dom är dock fast beslutna om att göra detta.

Grattis till fyra dagar! Om du tycker det är för jobbigt rekommenderar jag dig att be om avgiftning och efterföljande behandling. Ger du soc intrycket att du VERKLIGEN vill sluta, gissar jag att dom kommer hjälpa dig hyfsat fort.
Citera
2018-09-03, 14:37
  #2479
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Måste fråga. Vilket föregångsland med den narkomanvård du eftersträvar syftar du på? För jag utgår ifrån att du har exempel eftersom du skriver som du gör.

Annars kan du ju försöka sluta själv, det finns dom som gör det, dom är dock fast beslutna om att göra detta.

Grattis till fyra dagar! Om du tycker det är för jobbigt rekommenderar jag dig att be om avgiftning och efterföljande behandling. Ger du soc intrycket att du VERKLIGEN vill sluta, gissar jag att dom kommer hjälpa dig hyfsat fort.

Okej, jag syftar inte på något annat land. Det kanske är så att Sverige inte är sämre än andra länder, men då är det bedrövligt.

Jag har en tid hos min nya handläggare på Missbruk hos soc, nu på Fredag. Försökte nå henne idag men var tydligen tvungen att vänta tills imorgon bitti.

Det är just det med avgiftning som är problemet. Psyk säger att man måste ha en planering som gör att man blir inlagd för avgiftning och sen skeppas vidare till behandlingshem. Jag är så pessimistisk så jag räknar inte med att detta sker snart...
Citera
2018-09-03, 15:58
  #2480
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Grattis.
Det kommer alltid finnas dagar som suger, faktiskt helt normalt för alla. Skillnaden mot förr är att nu accepterar man dom och går vidare.

Förr tog man till nappen, för det var den enkla och självklara lösningen...

Detta är det jag har mest problem med. De dagar då man inte har något absolut alls att göra, förr löste det sig alltid för man kunde ju bara knäcka en 10 öl och halvslöa framför en kass film men ändå ha något att göra. Nu måste man ge sig ut på en promenad istället för att få tiden o gå.
Citera
2018-09-03, 17:10
  #2481
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Detta är det jag har mest problem med. De dagar då man inte har något absolut alls att göra, förr löste det sig alltid för man kunde ju bara knäcka en 10 öl och halvslöa framför en kass film men ändå ha något att göra. Nu måste man ge sig ut på en promenad istället för att få tiden o gå.
Det är ett val man måste göra. För varje gång du väljer rätt, ju lättare blir det att förbli nykter.
Lätt att säga, jag vet, men det är så det är.
Citera
2018-09-03, 21:02
  #2482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Okej, jag syftar inte på något annat land. Det kanske är så att Sverige inte är sämre än andra länder, men då är det bedrövligt.

Jag har en tid hos min nya handläggare på Missbruk hos soc, nu på Fredag. Försökte nå henne idag men var tydligen tvungen att vänta tills imorgon bitti.

Det är just det med avgiftning som är problemet. Psyk säger att man måste ha en planering som gör att man blir inlagd för avgiftning och sen skeppas vidare till behandlingshem. Jag är så pessimistisk så jag räknar inte med att detta sker snart...
Jag fattar. Stå på dig, jag håller tummarna. Men försök att tänka positivt, även om det känns krystat, det lönade sig för mig, och man blir ofta bemött därefter märkte jag. Lycka till var stolt över att du försöker.
Citera
2018-09-03, 21:06
  #2483
Medlem
heart-beatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Varit utan benso i 4 dar ungefär, men får nog nya på posten imorgon. Vad ska man göra egentligen? Psyket är helt överfullt och soc ger en en tid, som leder till ett möte, som leder till ett nytt möte och massa bedömningar ska göras innan man kan få komma in på behandlingshem. Allt har spårat ur, framförallt förra månaden, men man får absolut ingen hjälp i det här landet...

Har du testat att ringa akut-psyk? Dom var väldigt tillmötesgående mot mig.
Citera
2018-10-01, 10:22
  #2484
Medlem
5 månader total clean, så stolt att jag spricker. Dessutom verkar nykterhet vara ett vinnarkoncept.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback