2011-05-18, 19:48
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Såg ett nyhetsinslag från ngn förort där en tjomme sa att alla typ bar vapen. Det var liksom mer regel än undantag så jag tror inte det är särskilt svårt o få tag i ett vapen för vare sig pundarjanne eller herr proffs rånare.
Nu pratar vi dock automatvapen. Du måste ha kontakter, garanterat.
Citera
2011-05-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Vill du låna ut ett vapen som kan bindas till ett rån och skottlossning mot polisen? ....

Jag hade lånat ut vapnen till personer jag litar på och där jag vet att vapnena kommer användas till det dem säger att de ska användas till. Inga problem. Sen hade jag givetvis gjort mig av med vapnen om de har används.

Alt 1: Man "hyrköper" vapnen. Dvs låna dem mot en del av rånet +att man får betalt för vapnen.

Alt 2. man lånar ut vapnen mot att man får en del av bytet och att rånarna lämnar tillbaka vapnena om de inte har blivit avlossade så de kan säljas vidare.
Citera
2011-05-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
Beror ju på vad för AK.. Ak-47 går det hitta för 20-25k. Antar att du syftar på Ak5-Ak4. Dom står nog lite högre i pris.

Skulle dock gärna vilja veta vad för vapen dom använde.

Ja får man reda på vilka instrument de spela på så ser man snabbt vad för folk det är.
Citera
2011-05-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Jag hade lånat ut vapnen till personer jag litar på och där jag vet att vapnena kommer användas till det dem säger att de ska användas till. Inga problem. Sen hade jag givetvis gjort mig av med vapnen om de har används.

Alt 1: Man "hyrköper" vapnen. Dvs låna dem mot en del av rånet +att man får betalt för vapnen.

Alt 2. man lånar ut vapnen mot att man får en del av bytet och att rånarna lämnar tillbaka vapnena om de inte har blivit avlossade så de kan säljas vidare.

Ja om det är så det funkar så varför inte. Tror iaf inte att det är Knarkarjanne och patrasket.

Det är inte många som pallar ett taktiskt och välplanerat rån.

Vet folk som provat den mer desperata varianten men som oxå tabbat sig.
Citera
2011-05-18, 19:56
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Ja får man reda på vilka instrument de spela på så ser man snabbt vad för folk det är.

Precis!
Citera
2011-05-18, 20:03
Medlem
Flyktvägen som är i TOPIC är _INTE_ den riktiga.. på filmen, och som det stod i början i alla tidningar så försvann de norrut, det betyder att det åkt denna väg som jag visar för att sedan bränna bilen för att ens hamna vid vallmotorp måste det åkt här, finns dock 2 vägar.

LÄNK TILL BILD MED FLYKTVÄG 100% RÄTT:

http://www14.speedyshare.com/files/28530247/download/v%C3%A4g.png

Sedan vart de tar vägen är en stor gåta!

Här ser ni brottsplatsen och lite vad som hänt:

http://www14.speedyshare.com/files/28530833/download/st%C3%A4llet.png
Senast redigerad av l1mpan 2011-05-18 kl. 20:28. Anledning: tilllägg
Citera
2011-05-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ja om det är så det funkar så varför inte. Tror iaf inte att det är Knarkarjanne och patrasket.

Det är inte många som pallar ett taktiskt och välplanerat rån.

Vet folk som provat den mer desperata varianten men som oxå tabbat sig.

Man "lånar" inte ut ett vapen....
Citera
2011-05-18, 20:05
Medlem
Bananalurvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
therefore´s teori om flyktväg.
https://www.flashback.org/sp30692199

Stämmer ej då de åkte ner på Norra Kungsgatan och inte Drottninggatan.
Citera
2011-05-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasfotsGoffe
Man "lånar" inte ut ett vapen....

Nej vi kom fram till det. Och du din gamla Spaljètrasslare ska inte komma och komma
Citera
2011-05-18, 20:08
Medlem
Gasfotsgoffe... är det bekräftat att det va pga rånet som polisen höll till i Dalby?
Citera
2011-05-18, 20:09
Medlem
Citat:
Gasfotsgoffe... är det bekräftat att det va pga rånet som polisen höll till i Dalby?

ja
Citera
2011-05-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ergo1024
Är det bara jag som ser likheter med Tusenbröder?

-Handelsbanken
-Flen
-Volvo kombi som flyktbil
-Bränner upp flyktbilen på en skogsväg

Jag tror polisen ska börja leta efter målare med egen firma som det går dåligt för.
Dem använde en grå 740, bilen dem riktiga rånarna använde var en 850 kombi om jag inte såg fel.

Förresten, var det i Flen deras första rån ägde rum, alltså i tusenbröder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in