2011-05-19, 12:30
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha
1. Mellan ögonen och i huvudet är en rejäl skillnad

2. Agda 85 har säkert levt ett fint liv med många kära stunder. Hon får det lika bra på andra sidan.

1. Du missade min poäng. Scenario: Din radiobil har just blivit beskjuten av ett automatgevär, du tar skydd bakom din bil. Sedan ska du alltså sticka ut näsa och pistol för att sikta och få iväg ett dödande skott samtidigt som du har väldigt mycket dödligare bössa riktad åt ditt håll.. Man står alltså inte raklång bakom sin bil och skickar iväg salva efter salva som i film. Ta en titt på 'north hollywood shootout'-incidenten, det resultatet du vill ha?

2. Och Anna 24 bast som är ute med sin 2 årige son kan man också offra?
Citera
2011-05-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
1. Du missade min poäng. Scenario: Din radiobil har just blivit beskjuten av ett automatgevär, du tar skydd bakom din bil. Sedan ska du alltså sticka ut näsa och pistol för att sikta och få iväg ett dödande skott samtidigt som du har väldigt mycket dödligare bössa riktad åt ditt håll.. Man står alltså inte raklång bakom sin bil och skickar iväg salva efter salva som i film. Ta en titt på 'north hollywood shootout'-incidenten, det resultatet du vill ha?

2. Och Anna 24 bast som är ute med sin 2 årige son kan man också offra?

Nej såklart inte, blir bara så less på att de här rånarna kan leka tjuv o polis och alltid vinna.
Ingen "civil" ska behöva dö pga detta.
Citera
2011-05-19, 12:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordningochreda
Kommer in från sidan och tänkte rätta till några av alla felaktigheter som finns i denna tråd. De poliser som initialt var på platsen var lokala poliser. Alltså tillhörande det distrikt som Flen tillhör.

De poliser som var på utbildning var lokala insatsgrupper från landet.

När rånet skedde åkte både NI och Stockholmspiketen från just Stockholm efter begäran av den myndighet som Flen tillhör. Om ni tittar riktigt noga på bilderna ser ni att det är stockholmspiketen som går in och söker banklokalen. På andra bilder är det NI. Det syns på emblemen.

När det gäller ingripande mot farlig person så har både piketen och NI samma kompetens och tillgång till snarlika vapensystem.

Så ni vet !!!
Vilket jävla skitsnack. Sedan när har en vanlig blåvit specialträning i skytte, inbrytning osv?

Grundutbildningen må vara samma men kom fan inte o påstå att NI har samma kompetens o utrustning som gemene blåvit i sina radiobilar.

O ni som tror att gamla agda 85 blir fylld av bly, bullshit. USA har inte många fler civiloffer per capita än sverige. O dom skjuter då fan inte på ngr däck, det är leathal force som gäller oavsett när skjutvapen är inblandade.
Citera
2011-05-19, 13:04
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

O ni som tror att gamla agda 85 blir fylld av bly, bullshit. USA har inte många fler civiloffer per capita än sverige. O dom skjuter då fan inte på ngr däck, det är leathal force som gäller oavsett när skjutvapen är inblandade.

Det jag menade var att det inte är realistiskt att försöka prickskjuta däck på en flyende bil i ett samhälle som Juha föreslog
Citera
2011-05-19, 13:05
Medlem
Akin?
Citera
2011-05-19, 13:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Det jag menade var att det inte är realistiskt att försöka prickskjuta däck på en flyende bil i ett samhälle som Juha föreslog
Nej, där håller jag med dig. Hade jag vart polischef över flen skulle fan ta mig ordern gå ut om att tömma alla tillgänliga vapen omg i kupen, motföraren. Gör allt för att stoppa oavsett dödlig utgång.

Kan dessa grabbar ge sig in i lekar med vapen där vi vanliga medborgare får lida o va osäkra kan dom fan ta mig dö på kuppen oxå.

Nu letar man efter dom ännu tack vare polisens lamhet i landet. Som vanligt låter dom alltid bovarna komma undan o hinna gömma sina byten. Sedan OM ngn torskar så är det alltid bara i utkanterna av gängen, aldrig ngn GM.

Nej, hoppas verkligen våra politiker ändrar lagarna för våra poliser så vi får slut på den accelererande brottsligheten som bara ökat senaste 20 åren. Det krävs massiva skärpta straff o att berörda myndigheter får utrustning som klarar o stävja asen.
Citera
2011-05-19, 13:18
Medlem
[quote=Bluebeast72]Vilket jävla skitsnack. Sedan när har en vanlig blåvit specialträning i skytte, inbrytning osv?

Grundutbildningen må vara samma men kom fan inte o påstå att NI har samma kompetens o utrustning som gemene blåvit i sina radiobilar.
QUOTE]

Det är ingen som hävdat att en blåvit radiobil har samma utb som NI.

Det jag skrev om du kan läsa är att Piketen och NI har samma utbildning och utrustning när det gäller den här typen av jobb. När det gäller vapen har NI tillgång till PSG 90 vilket piketen inte har. I övrigt är det samma beväpning. Det finns vissa detaljskillnader men grunden är detsamma i både utbildning och utrustning.
Citera
2011-05-19, 13:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
[quote=ordningochreda]
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilket jävla skitsnack. Sedan när har en vanlig blåvit specialträning i skytte, inbrytning osv?

QUOTE]

Det är ingen som hävdat att en blåvit radiobil har samma utb som NI.

Det jag skrev om du kan läsa är att Piketen och NI har samma utbildning och utrustning när det gäller den här typen av jobb. När det gäller vapen har NI tillgång till PSG 90 vilket piketen inte har. I övrigt är det samma beväpning. Det finns vissa detaljskillnader men grunden är detsamma i både utbildning och utrustning.
Nu har jag aldrig fått sett insidan på en polisbuss eller insats bil men svårt o tänka mig att piken har tex prickskyttegevär o skarpa "blixt" granater? Mörkersikten o thermoläsare"iallfall på hellis"?
Senast redigerad av Bluebeast72 2011-05-19 kl. 13:30.
Citera
2011-05-19, 13:24
Bannlyst
Militärligan?
Citera
2011-05-19, 13:26
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Militärligan?

Sköts tyvärr ingen smiley