2011-05-18, 20:14
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Kan se hur Leif Silbersky lägger upp försvaret för en framtida klient redan nu: Min klient har inte licens för att avfyra en sådan här automatkarbin i en liten stad som Flen så därför kan han inte, såsom åklagaren påstår, ha gjort detta.
Citera
2011-05-18, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananalurv
Stämmer ej då de åkte ner på Norra Kungsgatan och inte Drottninggatan.

Enligt en lärare på min lillebrors skola så hade dom hoppat in vid en bil nere vid skolan och åkt iväg. Tydligen stämde inte detta då det var som du säger, dom åkte ner på Norra kungsgatan enligt videon på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13043775.ab
Senast redigerad av therefore 2011-05-18 kl. 20:17.
Citera
2011-05-18, 20:23
Medlem
Polisen tungt beväpnade utanför Zinkgruvan pga ett rån i Flen? Ja varför inte. Efter en snabb koll så är det runt 12 mil på mestadels skogsvägar.
Citera
2011-05-18, 20:28
Medlem
Kanske är detta väldigt off topic. Kanske finns detta redan förklarat i denna tråd eller i någon annan tråd på Flashback, vet dock inte vad jag ska söka på.

Jag blev lite fundersam när jag läste om denna händelse på Aftonbladet. Där finns det bilder på poliser iförda standarduniform men med en AK på magen. Dessa poliser ser ut att stå stilla och vakta brottsplatsen. Min fundering är nu varför det finns tungt beväpnade poliser runt denna Brottsplats.

Tror Polisen att rånarna ska komma tillbaka?
Tror Polisen att någon ska kliva in på brottsplatsen med avsikt att förstöra bevis? Måste Polisen i så fall verkligen vara tungt beväpnad?
Tror Polisen att våld föder våld så att fler får för dig att råna banker om inte Polisen visar sig stora och starka?
Är det helt enkelt en show of force?
Är det för att lugna massorna efter en omtumlande händelse?
Är det den enskilde polismannens största vilja att få gå runt med en AK i offentligheten och här ser sin "once in a lifetime"?

Finns det någon helt annan anledning?

Nån som är polis som kan reda ut detta?
Citera
2011-05-18, 20:30
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Kanske är detta väldigt off topic. Kanske finns detta redan förklarat i denna tråd eller i någon annan tråd på Flashback, vet dock inte vad jag ska söka på.

Jag blev lite fundersam när jag läste om denna händelse på Aftonbladet. Där finns det bilder på poliser iförda standarduniform men med en AK på magen. Dessa poliser ser ut att stå stilla och vakta brottsplatsen. Min fundering är nu varför det finns tungt beväpnade poliser runt denna Brottsplats.

Tror Polisen att någon ska kliva in på brottsplatsen med avsikt att förstöra bevis? Måste Polisen i så fall verkligen vara tungt beväpnad?
Tror Polisen att våld föder våld så att fler får för dig att råna banker om inte Polisen visar sig stora och starka?
Är det den enskilde polismannens största vilja att få gå runt med en AK i offentligheten och här ser sin "once in a lifetime"?

tyckte mer det såg ut som en mp5.a

om du syfter på denna bild
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13045607/800/normal/5306e92695c38/18FLEN-6.jpg
Citera
2011-05-18, 20:30
Medlem
oneTones avatar
Tungt, iskallt och välplanerat rån är vad det ser ut som. Hoppas innerligt att dom fick med sig en stor summa pengar !!
Citera
2011-05-18, 20:31
Medlem
Spårlöst borta än så länge? NI nära på övning? Kanske va polisen själva? Nya Baseballigan? Hehe nej bara skoja
Citera
2011-05-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
tyckte mer det såg ut som en mp5.a

om du syfter på denna bild
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13045607/800/normal/5306e92695c38/18FLEN-6.jpg

Helt rätt, Tänkte inte så noga på vad det var för vapen faktiskt...

Kan väl, innan någon påpekar det också tillägga att skyddsvästen ju inte ingår i standarduniformen. Besserwissrar
Citera
2011-05-18, 20:36
Medlem
ThePointOfNoReturns avatar
Fult att säga kanske, men respekt till dessa grabbar!
Citera
2011-05-18, 20:40
Medlem
Barnpartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Spårlöst borta än så länge? NI nära på övning? Kanske va polisen själva? Nya Baseballigan? Hehe nej bara skoja

Rätt osannolikt att NI är på övning 15 min bilväg bort..när dom kom dit efter kanske 30-40 minuter.
Citera
2011-05-18, 20:40
Medlem
Lillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle

Jag skulle vilja påstå att de står där för en slags Show of Force. Som de gjorde dagarna efter att polisen blev beskjutna i Hyltebruk förra året. https://www.flashback.org/sp25047554
Citera
2011-05-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnparty
Rätt osannolikt att NI är på övning 15 min bilväg bort..när dom kom dit efter kanske 30-40 minuter.

Men de va ju tvungna att byta om och elda upp bilen först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in