Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hur mångas död?
Missförstå mig rätt. Jag är för stenhård behandling av brottslingar med dödsstraff, livstid och utvisning i straffskalan för typ alla våldsbrott. Men jag vill inte att oskydliga poliser och allmänhet ska komma till skada under insatsen. Militära vapen penetrerar ju allt möjligt i närheten där folk kan ha tagit betäckning.
Det finns ammo med omedelbar stoppverkan som inte fortsätter genom kroppen, så det är inget argument som håller.
Även med dagens beväpning tar polis en risk med motverkan eld. Denna risken blir inte större men eldkraften o stoppverkan ökar avsevärt med modern tung vapenteknologi. Dagen handhållna vapen har lika stor eldkraft som 2:a världskrigets lätta pv.
Med rätt vapenval, rätt ammoval o en aggresiv taktiv vid liknande händelser hos alla poliser på fält o inte bara NI, skulle vi få bukt med alla dessa förbannade rån o vilda western lekar ute i landet.
Genomför samtidigt en mkt kraftig straffskärpning med olaga vapeninnehav, tex 10 år ovillkorligt så ska du se på fan.
Då är det slut på leken bland alla dessa jävla gäng, invandrare o annat pack som terroriserar för oss vanliga medborgare.