2011-05-18, 19:19
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Min teori är att det är några proffsknarkare som har fått slut på pengar, knarkare som de är rånar de en bank då de har sett det på film osv.
Citera
2011-05-18, 19:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hur mångas död?

Missförstå mig rätt. Jag är för stenhård behandling av brottslingar med dödsstraff, livstid och utvisning i straffskalan för typ alla våldsbrott. Men jag vill inte att oskydliga poliser och allmänhet ska komma till skada under insatsen. Militära vapen penetrerar ju allt möjligt i närheten där folk kan ha tagit betäckning.
Det finns ammo med omedelbar stoppverkan som inte fortsätter genom kroppen, så det är inget argument som håller.

Även med dagens beväpning tar polis en risk med motverkan eld. Denna risken blir inte större men eldkraften o stoppverkan ökar avsevärt med modern tung vapenteknologi. Dagen handhållna vapen har lika stor eldkraft som 2:a världskrigets lätta pv.

Med rätt vapenval, rätt ammoval o en aggresiv taktiv vid liknande händelser hos alla poliser på fält o inte bara NI, skulle vi få bukt med alla dessa förbannade rån o vilda western lekar ute i landet.

Genomför samtidigt en mkt kraftig straffskärpning med olaga vapeninnehav, tex 10 år ovillkorligt så ska du se på fan.

Då är det slut på leken bland alla dessa jävla gäng, invandrare o annat pack som terroriserar för oss vanliga medborgare.
Citera
2011-05-18, 19:26
Medlem
Liten håla med en liten bank och en liten poliskår... Tycker det låter övning. Man vet att man kommer klara DET men inte större, varför då inte köra lite småjobb, få rutin och sen gå på det stora. Vilken pundare kan handla automatvapen för att finansiera sitt knarkande? Inga billiga saker på marknaden tydligen. Lägg oxå på en ordentlig väst som klarar en kula från Sig. För dom pengarna hade dom kunnat knarka ett tag.
Citera
2011-05-18, 19:26
Medlem
Xpers avatar
"- Det tog säkert tio minuter, innan de sen kom ut med väskor i händerna, säger han. "

Så det kan röra sig om flera väskor.

Källa: http://svt.se/2.33686/1.2429028/polisen_avlossade_flera_skott
Citera
2011-05-18, 19:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xper
"- Det tog säkert tio minuter, innan de sen kom ut med väskor i händerna, säger han. "

Så det kan röra sig om flera väskor.

Källa: http://svt.se/2.33686/1.2429028/polisen_avlossade_flera_skott
Fy fan, rena jävla kommunal fika stunden inne på banken ju!!

Hur fan får det gå till så. Dom hade ju för fan hunnit skicka militären i USA på 10 min. Här hann var det 1? 2? polisbilar fram o inget mer hände än att de lyckades nästan bli ihjälskjutna o rånarna kom undan...JAG SKÄMS över svensk polis.
Citera
2011-05-18, 19:33
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Min teori är att det är några proffsknarkare som har fått slut på pengar, knarkare som de är rånar de en bank då de har sett det på film osv.
Tror inte att Jonte, 25år är sugen på en morgonjolle men märker att det är slut och drar till med ett bankrån. Inte heller lär Jonte stå kvar efter ett Sig Sauer-skott rakt i axeln, inte heller våga skjuta mot polisen.
Citera
2011-05-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
...Vilken pundare kan handla automatvapen för att finansiera sitt knarkande? Inga billiga saker på marknaden tydligen. ...

Det går säkert att hyra/ låna av personer som har tillgång till vapen. Tror knappast att det skulle vara ett problem i dagens sverige.
Citera
2011-05-18, 19:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det går säkert att hyra/ låna av personer som har tillgång till vapen. Tror knappast att det skulle vara ett problem i dagen sverige.
Såg ett nyhetsinslag från ngn förort där en tjomme sa att alla typ bar vapen. Det var liksom mer regel än undantag så jag tror inte det är särskilt svårt o få tag i ett vapen för vare sig pundarjanne eller herr proffs rånare.
Citera
2011-05-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det går säkert att hyra/ låna av personer som har tillgång till vapen. Tror knappast att det skulle vara ett problem i dagens sverige.

Vill du låna ut ett vapen som kan bindas till ett rån och skottlossning mot polisen? Det innebär att om du nån gång skulle bli kollad och dina vapen testade så är det du som gjort det.

Personligen skulle jag nog inte köpa ett vapen som avfyrats ens. På svarta marknaden alltså.
Man vet aldrig vad för skit man skulle på skulden för.
Citera
2011-05-18, 19:42
Medlem
Visst, jag skulle nog kunna få tag på en LITEN picka för kanske 15k om jag rota runt i telefonboken. Förstå vad priset på en AK skulle vara.
Citera
2011-05-18, 19:46
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Liten håla med en liten bank och en liten poliskår... Tycker det låter övning. Man vet att man kommer klara DET men inte större, varför då inte köra lite småjobb, få rutin och sen gå på det stora. Vilken pundare kan handla automatvapen för att finansiera sitt knarkande? Inga billiga saker på marknaden tydligen. Lägg oxå på en ordentlig väst som klarar en kula från Sig. För dom pengarna hade dom kunnat knarka ett tag.
Inte fan riskerar man så mycket för att öva. Inte ens en pundare skulle få för sig en så dum idé.
Militärligan på 90-talet var ju även de tungt beväpnade men hade ganska lamt planerade kupper. De var skickliga på själva rånet men riktiga klåpare på den viktigaste biten, såsom att röja spår osv. Vilket ledde till att de tillslut åkte fast.
Citera
2011-05-18, 19:48
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Visst, jag skulle nog kunna få tag på en LITEN picka för kanske 15k om jag rota runt i telefonboken. Förstå vad priset på en AK skulle vara.

Beror ju på vad för AK.. Ak-47 går det hitta för 20-25k. Antar att du syftar på Ak5-Ak4. Dom står nog lite högre i pris.

Skulle dock gärna vilja veta vad för vapen dom använde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in