2011-05-18, 17:27
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ergo1024
Är det bara jag som ser likheter med Tusenbröder?

-Handelsbanken
-Flen
-Volvo kombi som flyktbil
-Bränner upp flyktbilen på en skogsväg

Jag tror polisen ska börja leta efter målare med egen firma som det går dåligt för.

Nej då, jag tyckte också att det stämde väldigt bra. Så om polisen läser här: Öppna alla färgburkar och om en bil sticker så är det bara ett rattfyllo. Kolla i containrarna om ni inte hittade något i burkarna.

Men personligen tror jag att det är lite vassare eller åtminstone lite desperatare killar än ett gäng målare.
Samtidigt kan man ju fundera på hur värt det är att råna en liten skitbank mitt i månaden.
När betalas socialbidragen ut? Jag har fått för mig att det sker i dagarna.
Då kanske personernas enda inkomst består av socpengar. Om jag skulle råna en bank så skulle det ske mellan 25 och 27 i månaden, när det finns mer riktiga pengar i omlopp på kontoren.
Citera
2011-05-18, 17:27
Medlem
Adam.Zappels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJo
Nu vet jag inte hur gator och liknande ser ut i Flen, eller hur exakt man planerar flyktvägen...
Men är det inte en onödig risk att lägga flyktvägen genom ett rondell-bygge?
Det kan ju lika gärna stå en pall med gatsten och lastmaskinen i filmen där man tänkt köra.
Lade upp denna länk ett par sidor tillbaka, men delar den igen så att du kan ta en titt.
Bygget hade inte börjat ännu, men gatan ser i stort sett likadan ut fortfarande.

http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=flen&aq=&sll= 59.110423,17.52594&sspn=0.531594,1.234589&ie=UTF8& hq=&hnear=Flen,+S%C3%B6dermanlands+L%C3%A4n&ll=59. 059092,16.59111&spn=0,0.003433&t=h&z=19&layer=c&cb ll=59.058887,16.591195&panoid=vGi5bFoCIBwoSimKixml -Q&cbp=12,34.37,,0,20.32
Citera
2011-05-18, 17:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Hur stor väska är då frågan? Man får nog plats med bra mycket i en större hockeybag?
http://tinyurl.com/62yoeda

Sån här? Vilket jävla jobb o få in den i bilen bara.
Citera
2011-05-18, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Ja, sjukt konstigt att ingen på Flashback har länkat till rånarna än. Förjävla dåligt.

Förväntar du dig att de ska trolla fram misstänkta eller? Ha i åtanke att de flesta här inte var närvarande vid rånet och har inte så mycket information tillhands.
Citera
2011-05-18, 17:32
Medlem
trapthems avatar
Det känns ganska overkill att sno i en bil i Fruängen (jag förutsätter att Golfens ägare inte är inblandad för fem öre) och gissningsvis två till någon annanstans, skaffa lite mer avancerad utrustning, skjuta mot poliser, elda upp två av bilarna, få rikslarm efter sig och riskera flera års fängelse för ett rån mot en liten, sketen bank i Flen. Det handlar knappast om många miljoner i byte, kanske 4-5? Knappast värt all den möda som ett sånt här brott och dess efterdyningar innebär.

Sen kan det förstås av olika anledningar finnas osedvanligt mycket pengar även i en liten bank, men knappast så mycket att det skulle vara värt allt detta för någon som inte ligger på amatörnivå.
Citera
2011-05-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
...Samtidigt kan man ju fundera på hur värt det är att råna en liten skitbank mitt i månaden. ..Om jag skulle råna en bank så skulle det ske mellan 25 och 27 i månaden, ....

Antingen planerar man fler rån samma månad, hade ett incider tips eller så är man helt enkelt inte de vassaste knivarna i lådan.

Man kan ju rätt enkelt räkna ut att 4 personer som genomför ett rån som kanske ger ett par hundratusen inte är ett lyckat rån.

Jag tror att dessa grabbar kanske gjort ett rån innan någonstans i sverige. Så de bör nog inte klassas som proffs. Antagligen är det ett kompisgäng som pundat för mycket, kollat på heat och fått ett erbjudande om att köpa vapen.
Citera
2011-05-18, 17:39
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Tycker ju att dom från rondellbygget kunde fått i uppgift att stänga av iallafall vägen där dom är med tex en pall gatsten.

Lite OT men om man skulle råna en bank med sin egna bil och anmäla den stulen några dagar innan rånet och sedan om det skulle hittas något DNA från en själv i bilen så borde man ju inte vara misstänk?

Jag är knappast någon bankrånare så idiotförklara mig inte
Citera
2011-05-18, 17:42
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/bevapnad-man-greps-vid-esplanaden(2782781).gm

Kan det vara dem?

Citat:
Ursprungligen postat av A-C-L
Haha det här historian fick ett snabbt slut, då var det finkan i 4-10 år då Hejdå puckon..
Knappast rånarna. Eller så handlar det om den dummaste sammansättning av män nånsin.
Citera
2011-05-18, 17:42
Medlem
Om jag vore den där Christer i finntröjan så skulle inte jag stå och gladeligen berätta vad jag sett och inte sett i riksmedia. Har han sett något som kan identifiera rånarna så dröjer det nog inte lång stund innan dom fimpar honom...
Citera
2011-05-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Antingen planerar man fler rån samma månad, hade ett incider tips eller så är man helt enkelt inte de vassaste knivarna i lådan.

Man kan ju rätt enkelt räkna ut att 4 personer som genomför ett rån som kanske ger ett par hundratusen inte är ett lyckat rån.

Jag tror att dessa grabbar kanske gjort ett rån innan någonstans i sverige. Så de bör nog inte klassas som proffs. Antagligen är det ett kompisgäng som pundat för mycket, kollat på heat och fått ett erbjudande om att köpa vapen.
pension d18e,o19e.
Citera
2011-05-18, 17:46
Medlem
challelitos avatar
Min far hade bråttom till Arlanda och hade inte tid att stå i en lång kö, så han vände och körde alldeles för snabbt därifrån. Då fick han polisen efter sig. De gick fram till dörren med mp5(eller vad det är dem använder) och sökte igenom hela bilen grundligt plus frågade ut. Han var helt säker på att hans körkort skulle ryka då han hade kört om bilar och säkert var upp i 150.
Citera
2011-05-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
... Det tar ju 3-4 timmar ...

Det har väll gått över 4 timmar sen rånet nu i alla fall. Då rånet begicks 20 min innan öppningstiden kl 10:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in