2015-11-09, 22:51
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Är du seriös nu? Jag sitter i soffan och spelar med xbox360 handkontrollen kopplad till PCn framför min 55tum platttv som också är kopplad via HDMI kabel.

Kan alla konsoler bönder i tråden sluta gnälla?

Själv så kör man med mus och tangentbord, datorn kopplad till 46 tummare.. Duger fint..
Citera
2015-11-09, 22:53
Medlem
Han.Jelins avatar
Vad tråkigt att folk ska reta människor som spelar på konsol. De kanske inte bryr sig om grafik eller helt enkelt inte har råd med en speldator. Jag själv har båda, men till Fallout skulle jag välja PC.
Citera
2015-11-09, 22:54
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Tackar för tipset, är en newbie när det gäller att göra rätt för sig.. Efter en stunds tanke så insåg man, dom bör få betalt efter all bra jobb dom gjort.. Spelat alla serier och dlc sen fallout 2.
Det är lite samma här. Men nu när man har fått upp hypen för Fallout 4 så tycker jag absolut att spelstudion skall få pengar för det också

Måtte spelet släppas 00:01 nu och inte 02:01. Kommer bli två olidligt långa timmar att vänta annars.
Citera
2015-11-09, 22:56
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Om detta hade vart ett multiplayer fps så hade jag hållt med om att man inte hade suttit och glassat i soffan, lirar själv cs,payday2 på dator, har payday2 på ps3 men bara lirat 1 gång då de är lättare på pc, men just detta är inget spel man behöver koncentrera sig i på samma sätt, om man jämför cs med fallout 4 så kanske du förstår hur segt spelet egentligen är och att man inte behöver limma framför skärmen på samma sätt.

sedan att spelet inte går att spela på konsol är bara larv, för enligt dig så är alla spel under 60 fps helt värdelösa då inget händer, extremt många spel är cappade på 30 fps fast det visas högre in game.

Att spel under 60 fps är värdelösa har jag inte ens sagt, konsollerna kan ju inte ens hålla 30 fps enl. reviewarna och enl min personliga smak så gillar jag inte att sitta i soffan med en handkontroll (för övrigt har jag inte ens en TV). Jag gillar att sitta limmad framför skärmen, jag vill inte ha en massa andra saker jag ser omkring mig jag vill bara hålla 100% fokus på spelet och zona. Plus, vi får roliga mods, det får inte ni
Citera
2015-11-09, 22:58
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Vad tråkigt att folk ska reta människor som spelar på konsol. De kanske inte bryr sig om grafik eller helt enkelt inte har råd med en speldator. Jag själv har båda, men till Fallout skulle jag välja PC.

Jag har på gång och gång påpekat att det är just tv spel nördarna som klagar över grafiken för dom icke KAN optimnera spelet medans med datorn kan man fan uppgradera det som behövs tills man är nöjd.. Jag skiter i grafiken själv, fallouts som är mitt favoritspel har aldrig haft nån jävla häftig grafik så skit ner på er!
Citera
2015-11-09, 22:59
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Spelet är inte avsett för er tvspel nördar, det skapades för pc spelarna och lär än idag vara anpassat för!

Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Quicksave/quickload är ett måste. F5/F9. Sparar varje gång innan jag gör något ifall det buggar eller liknande

Edit, kom på att folk kanske faktiskt spelar på konsoll.. Då får du skylla dig själv :P

Faktist PC som jag spelar på. Tack för att du påminde mig om vilka knappar man snabbsparar på
Citera
2015-11-09, 23:01
Bannlyst
Spelat i cirka 5 timmar nu. Oerhört svårt hittils känner jag, kör på survival som är det absolut svåraste. Det går, men måste nog scavenga och crafta mycket mera. Har dött många fler gånger än jag trodde hittils. Tycker det är läskigt också, hela tiden saker som verkligen dyker upp från ingenstans och det är mycket man inte kan göra något åt för man inte har skadan/dom har för mycket HP i början. Ska lira massor mer imorgon kväll och se om jag kommer någonstans. Hittills är det inte något jättespeciellt, det är ett bra spel. Men inte mer än så, hittills.
Citera
2015-11-09, 23:01
Medlem
När får man börja spela spelet? Köpt och laddat ner det från steam
Citera
2015-11-09, 23:03
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Jag har på gång och gång påpekat att det är just tv spel nördarna som klagar över grafiken för dom icke KAN optimnera spelet medans med datorn kan man fan uppgradera det som behövs tills man är nöjd.. Jag skiter i grafiken själv, fallouts som är mitt favoritspel har aldrig haft nån jävla häftig grafik så skit ner på er!

Grafik är ofta något den obildade allmogen tror betyder mest även om deras underutvecklade ögon inte ens kan se skillnaden på en 800x600 och 1600x900 upplösning.

Rent hisoriskt är Fallout ett PC spel, är överlycklig över att utvecklarna valde att optimisera för rätt läger.
Citera
2015-11-09, 23:04
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisshackt
När får man börja spela spelet? Köpt och laddat ner det från steam

Tre timmar, ta det lugnt eller skaffa en VPN.

Fan, dags att gå och lägga sig. Sjukskriver jag mig imorgon kommer chefen fatta varför, får ta ut en fridag i veckan och jobba till helgen.

Får nöja mig med Many a true nerds video att somna till.
Senast redigerad av Mackan52 2015-11-09 kl. 23:06.
Citera
2015-11-09, 23:05
Medlem
Mackanboys avatar
Denna tråd handlar om ett spel. Inte vad man kör med för hårdvara.

Håll er till ämnet, ni som vill ha en egen tråd för pc användare kan väl skapa en sådan själva?!
Citera
2015-11-09, 23:09
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Haha skulle inte tro att du pallar med min finska temperament!

Skulle vara rätt lugn ändå, med min grekiska stank från min håriga kropp vågar du inte komma nära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in