2011-05-14, 22:25
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Jaja märks att du inte kan någonting om kost iaf...
Men men orkar inte förklara mer eftersom du ändå inte förstår.
Haha, den var bra.

Du kan ju kolla länken jag la fram. Killen där är ju bara utbildad kostvetare, vad kan han tro?

Som sagt, kolla upp periodisk fasta.

Att påstå att jag inte kan något om kost när det är du som visar upp tydliga brister gör det hela ganska kul
Citera
2011-05-14, 22:27
Medlem
Qanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Världens blodsockerfall? Har man stora svängningar på blodsockret har man problem och bör söka hjälp.

Folk som testat detta? Hur länge? Man vänjer sig efter 3-5 dagar i regel.

Mena inte ordagrant, mer hur pigg och koncentrerad är man egentligen när man inte har käkat på typ 20h?
Citera
2011-05-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Jag är långt ifrån påläst men innebär den här dieten att man som jag kan fortsätta strunta i att äta frukost och fortfarande ha gott samvete? Skulle i så fall vara lysande då frukost är det mest vedervärdiga som finns för mig om man ska överdriva lite.

Tycker du inte att frukost är något som passar dig så behöver du såklart inte tvinga i dig mat, ät på de tider som passar dig och får dig att må bra.
Citera
2011-05-14, 22:33
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Varför inte så långt mellan måltiderna? Du kanske ska ta och kolla upp periodisk fasta?

Rätt sorts mat ja, alla har en åsikt om det men ytters få har någon egentlig aning. Vad är rätt sorts mat?

Vad har träningsmängd med antalet måltider att göra? Iofs så är det svårt att äta 6k kcal per dag på 2-3 mål, men det går även det.

Bra mat kan du googla på orkar inte ta upp det då det finns väldigt mycket. Ju mer du tränar desto viktigare är maten. Du kan träna mycket men äter du fel får du mycket sämre resultat. Man kan nästan säga att maten är lika viktig som träningen.
Fasta? ser ingen anledning till det även fast man är överviktig. Aldrig bra att gå ner för snabbt i vikt. Bättre att träna en att sluta äta lägg om kosten istället fasta är bara för dom som inte orkar träna (om du inte gör det av religiösa skäl dvs)
Senast redigerad av D3adMau5 2011-05-14 kl. 22:36.
Citera
2011-05-14, 22:34
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qander
Mena inte ordagrant, mer hur pigg och koncentrerad är man egentligen när man inte har käkat på typ 20h?
Beror helt på. Kroppen är finurlig så endel känner sig faktiskt riktigt pigga. Jag fastade ibland över 30h utan att känna mig speciellt trött.

Citat:
Bra mat kan du googla på orkar inte ta upp det då det finns väldigt mycket. Ju mer du tränar desto viktigare är maten. Du kan träna mycket men äter du fel får du mycket sämre resultat. Man kan nästan säga att maten är lika viktig som träningen.
Fasta? ser ingen anledning till det även fast man är överviktig. Aldrig bra att gå ner för snabbt i vikt. Bättre att träna en att sluta äta lägg om kosten istället fasta är bara för dom som inte orkar träna (om du gör det av religiösa skäl dvs)
Ja, just det. Bra mat kan man googla fram..... Hur många tomtar tror du inte påstår sig veta vad bra mat är? Kolla bara på dig.

Mat är inte speciellt svårt, ät varierat, mycket protein och skippa det som i folkmun kallas för skräp i alltför hög utsträckning så är det lugnt sen.

Du ser ingen anledning till att fasta, du kan ju kolla upp vad Periodisk fasta är innan du uttalar dig. Vem har sagt något om snabb viktnedgång? Är man väldigt överviktig är det inget fel med snabb viktnedgång förövrigt.

Dags att uppdatera sina kostkunskaper och sluta tro att man kan något
Senast redigerad av Dreas 2011-05-14 kl. 22:37.
Citera
2011-05-14, 22:40
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Jamen typ, de säger att kropen inte klarar stora mål ofta utan att man istället ska gå och småäta hela tiden

Det är bara idisslare som behöver tugga hela dagarna i ända.
Människan är född jägare, våra primära byten har alltid varit animalisk föda, det är först de senaste 20-25000 år sedan som vi börjat bruka jorden och stoppat i oss skit som bäst passar herbavorer = växtätare.

Tänk på att lägga till mer smör när du käkar kyckling då fågel generellt är väldigt mager, du måste få i dig mycket fett för att bränna ännu mera fett. Jag själv gick ner 15 kilo på 3 månader förra året och jag åt hur mycket som helst av följande:

Fågel
Fisk
Kött
Kycklinglever
Skaldjur
Ägg
Majonnäs

Sen kan man dryga ut med keso, creme fraiche, grädde, ostar som brie och lagrade hårdostar.

Det som mest förstör kroppen är allt jävla socker = kolhydrater, som man stoppar i sig, detta sätt att äta (mycket fett) är dock en livsstil, så fort du gått ner till önskad vikt och börjar äta/dricka som förut, dvs börjar trycka i dig kolhydrater igen så kraschar kroppen.

Några bieffekter som denna kost gav mig var:
Inga mer hudflagningar på skallen
Jag slutade fisa, låter sjukt men det är sant.
Jag kände mig piggare och starkare.

Lycka till med viktnedgången.
Citera
2011-05-14, 22:41
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Mat är inte speciellt svårt, ät varierat, mycket protein och skippa det som i folkmun kallas för skräp i alltför hög utsträckning så är det lugnt sen.
:

Tydligen är det ju just det. För mycket folk som inte kan något om vad man borde äta och inte.
Fortsätt med din fasta du. Kan inte se att du orkar träna när du fastar dock.... Men jag kan ju tydligen inget så.
Senast redigerad av D3adMau5 2011-05-14 kl. 22:46.
Citera
2011-05-14, 22:47
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Tydligen är det ju just det. För mycket folk som inte kan något om vad man borde äta och inte.
Men du verkar ju kunna så bra för dig.
Troligen lika många som tror sig veta vad som ska ätas och inte!

Du kan ju kolla över vad jag länkat och sagt, du kanske får en lite vidare syn på kost, förhoppningsvis!

Nej, dina uttalanden är värdelösa då du sitter och tror något om saker du inte har någon aning om.

Hur många vet du som kör morgonträning innan frukost? det är fastande träning.

Läs mina inlägg och kolla länkar, googla Periodisk fasta innan du postar igen.

Jag ska sova. Natt.
Citera
2011-05-14, 23:04
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Troligen lika många som tror sig veta vad som ska ätas och inte!

Du kan ju kolla över vad jag länkat och sagt, du kanske får en lite vidare syn på kost, förhoppningsvis!

Nej, dina uttalanden är värdelösa då du sitter och tror något om saker du inte har någon aning om.

Hur många vet du som kör morgonträning innan frukost? det är fastande träning.

Läs mina inlägg och kolla länkar, googla Periodisk fasta innan du postar igen.

Jag ska sova. Natt.

Vi har tydligen olika syn på detta. Men bara för det behöver du inte vara en besserwisser.

Natt på dig.
Citera
2011-05-14, 23:18
Bannlyst
hahah jag "kör" också på denna dieten för det mesta, men det är för att jag är för lat för att laga flera mål mat om dagen!

Om jag är riktigt hungrig på morgonen så kan det bli en yoghurt eller nåt, men annars mest nån kopp kaffe och sen iväg till det jag gör på dagarna, så kommer jag hem vid middag och lagar ett rejält mål mat som får stå för hela dagens energiintag!

Emellan blir det kaffe och kanske någon frukt för att ge magen något medans den väntar haha, vettefan om det är särskilt nyttigt dock, när jag blvit mognare (om jag nu någonsin kommer bli det, är ju redan 25+ ) så kommer jag kanske börja laga lunch m.m, men jag tar det ett steg i taget!
Citera
2011-05-14, 23:22
Medlem
Dock så finns det ju vissa tider på dagen som du behöver mer/mindre av proteinerna...så hur gör du t.ex efter ett träningspass?
Citera
2011-05-14, 23:24
Medlem
evilbeavers avatar
Käka på tills man är mät efter träning, tränar ju bara på kvällen och det är också då jag käkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in