• 1
  • 2
2011-05-13, 16:31
Medlem
evilbeavers avatar
Hej

Jag läste boken "the warrior diet" och har efter det börjat pumpa i mig käk en gång per dag, hoppas på en tvättbräda till sommaren och ska tydligen gå ner ett 2 kilo fett för det enligt en mätning jag gjorde.

Idag har jag ätit
6ägg
250 nötfärs
ett paket bacon
en hallomiost 200 gram
en näve nötter
och lite grönsaker

Allt i ett och samma mål och jag tänkte stå mig till imorgon kväll på det, då tänker jag proppa i mig ett halv kilo färs och sedan sova. Försöker köra LCHF/Stenåldersdieten.
Finns det någon här som kör på ett liknande upplägg? Vad är era erfarenheter av att äta på detta vis och hur mår ni?
Citera
2011-05-13, 16:42
Medlem
FrankRosenthals avatar
När äter du all mat? Hur lång tid tar det?

Har aldrig testat, förutom två ofrivilliga gånger när jag var väldigt sjuk. Eller då åt jag inte ens ett mål om dagen och inte lika mycket. Så nu ljuger jag lite. Gick i alla fall ner 9 respektive 11 kilo. Var tvungen att köpa nya byxor.
Citera
2011-05-13, 16:48
Medlem
evilbeavers avatar
Käkar allting som ett mål, tar typ lika lång tid som en vanlig måltid
Citera
2011-05-13, 16:49
Medlem
evilbeavers avatar
Brukar käka när jag vaknar på morgonen
Citera
2011-05-13, 17:05
Medlem
Finns inte så mycket att säga om dieter. Trivs du så kör på det. Se till att få i dig de ämnen som din kropp behöver för att må bra och sen är det skit samma.
Citera
2011-05-13, 17:08
Medlem
evilbeavers avatar
Ja fan jag trivs med detta, men omgivningen tjatar ständigt om att jag kommer få hjärtattack bullemi, rännskita osv
Citera
2011-05-13, 17:12
Medlem
Yep, cancer kommer du också få bara för du äter en gång om dan.
Citera
2011-05-13, 17:15
Medlem
evilbeavers avatar
Jamen typ, de säger att kropen inte klarar stora mål ofta utan att man istället ska gå och småäta hela tiden
Citera
2011-05-13, 17:53
Bannlyst
haha va sjuk diet. Har ju läst att det inte är bra att bara äta 1 gång om dagen och inte heller när det är så mycket på samma gång.
Påminner om Michael Phelps frukost, om det nu var sant

http://www.youtube.com/watch?v=QXRvXtcSu14
http://www.youtube.com/watch?v=EVQZxM4YtHA
Citera
2011-05-13, 17:58
Medlem
Opppes avatar
Jag kör faktiskt liknande och fungerat bra med min viktnedgång dock så har jag inte testat i muskelbyggande syfte man att gå ner i vikt det gör man det tar ca 3-4 dagar innan man kommer in i det, du borde nog äta lite mer än 500 gram färs det är alldeless för lite protein, Jag har faktiskt också testat att enbart dricka proteindrinkar under dagen så jag får i mig ca 100 gram protein sen så har jag ätit ett redigt mål efter det med 100 gram protein och grönsaker till det fungerar väldigt bra i viktnedgångsyfte!
Citera
2011-05-13, 18:05
Medlem
evilbeavers avatar
Halvt kilo fräs = typ 100 gram protein, sedan proteindrink på det, kommer man upp i typ 140 gram protein.
Jag väger 70 kilo. Är inte ute efter att bli biff bara får bort det sista fläsket på magen
Citera
2011-05-13, 18:21
Medlem
fabhairdays avatar
Kör på samma grej. Inte för att gå ner i vikt utan mer för att jag inte orkar laga mat flera gånger om dagen. Brukar äta mitt enda mål mat runt 19 tiden på kvällen.
Brukar bli runt 1,2-1,5kg mat per måltiden där runt hälften är kött och andra hälften är ofta potatis i någon form.
Äter ett mål om dagen ungefär 6 av 7 dagar i veckan och har gjort det i runt 2 år nu. Har funkat prima.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in