2011-05-14, 14:43
Medlem
Sintzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloklipparen
Lita på kroppen, om den tycker att du ska äta så signalerar den med hunger. Annars är det väl ingen fara.

Ät 60% kolhydrater som livsmedelsverket rekommenderar och kolla sedan hur bra den taktiken fungerar.

Citera
2011-05-14, 15:08
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sintzu
Ät 60% kolhydrater som livsmedelsverket rekommenderar och kolla sedan hur bra den taktiken fungerar.

Vad snackar du om? Varför skulle du bli fetare bara för du äter en högre andel kolhydrater?
Citera
2011-05-14, 15:12
Medlem
Sintzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad snackar du om? Varför skulle du bli fetare bara för du äter en högre andel kolhydrater?
Mycket kolhydrater ger mycket blodsockersvingar och därmed mer hungerkänslor. Om man då ska "lita" på kroppen så går man upp i vikt. Eller iaf de som inte är supertaniga.
Citera
2011-05-14, 15:26
Medlem
kajsaanka3s avatar
Citat:
Mycket kolhydrater ger mycket blodsockersvingar och därmed mer hungerkänslor. Om man då ska "lita" på kroppen så går man upp i vikt. Eller iaf de som inte är supertaniga.

Nej.
Citera
2011-05-14, 15:40
Medlem
Opppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Är ju dock inte lite protein heller, 200gr+ skulle jag tro.

väldigt tveksam till det.
Citera
2011-05-14, 15:42
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOsbourne
Kör man den metoden så borde det väl vara smidigt att gå till en lunchbuffé där som serverar 3-4 olika rätter + salladbord och bara klämma i sig så mycket man orkar. Då har man löst hela dagens matbehov för ca 80 spänn och behöver inte laga något själv...

Citat:
Jag har provat detta. De blir sura som fan

Edit De räknar ju inte direkt med 1kg kött per person

Varför blir de sura? Vilka jävla nötter, det är ju de som kastat handsken.

En buffé är enligt mig krögarens sätt att säga "jag slår vad om att du inte orkar äta så mycket att jag går back på det här". Att betala för en buffé är mitt sätt att säga "challenge accepted!"
Citera
2011-05-14, 15:54
Medlem
Dprests avatar
Jag har aldrig någonsin ätit frukost, äter bara en gång om dagen. Tiden brukar variera mellan 16-19 någon enstaka gång senare. När jag äter så blir det alltid stadigt käk, kött, potatis, sås, sallad osv. gärna mackor till också.

Jag har försökt äta frukost under vissa perioder och har då inte bara mått bättre utan också gått ner i vikt. Men jag skiter i det för jag helt enkelt inte orkar och det kostar pengar.

Mvh
Citera
2011-05-14, 16:08
Medlem
Zokus avatar
Du vet väl att nötter innehåller skit mycket kalorier
Citera
2011-05-14, 16:20
Medlem
Räknade lite snabbt och du får i dig för lite kolhydrater.. Typ 1500 kalorier sammanlagt, bara 2% kalorier, skippa bacon och ät ris, bröd eller potatis istället.
Citera
2011-05-14, 16:26
Medlem
FoXxs avatar
Kapar tråden lite.

Jag käkar allt som oftast enbart ett mål om dagen, varken mer eller mindre än jag annars skulle gjort de dagar jag äter mer "normalt". Ändå pendlar jag mellan 83-87kg.

Vad kan man göra för att behålla en o samma vikt?
Citera
2011-05-14, 16:30
Medlem
Zokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Kapar tråden lite.

Jag käkar allt som oftast enbart ett mål om dagen, varken mer eller mindre än jag annars skulle gjort de dagar jag äter mer "normalt". Ändå pendlar jag mellan 83-87kg.

räkna kalorierna du får i dig och försök hålla dig till till samma kalori antal, sen beror det på vad du gör under dagarna, om du käkar lika mycket de dagar du tränar som de dagar du inte tränar så kommer du ligga på +
Citera
2011-05-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Kapar tråden lite.

Äta regelbundet, dela upp den stora måltiden till flera små. Anpassa intag till uttag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in