Citat:
Ursprungligen postat av beauty01
Jag har ett litet problem, eller rättare sagt ett stort. Jag har varit tillsammans med en kille i snart 1år. Allting är jättebra och vi är förlovade och ska gifta oss. problemet är dock att han ljuger. Inte om stora saker, utan smågrejer.
Tex när jag ber honom att göra något (kan vara att ringa någonstans) så säger han att han redan gjort det fast egentligen inte har.
Han älskar mig och är jätterädd för att jag ska lämna honom. Han visar sina känslor och allt så han är inte känslokall människa utan väldigt konflikt rädd. Han kan inte ta konflikter med någon utan ljuger sig ur allt istället. Han är otroligt smart så han kan egentligen komma undan men vad som helst.
Han har nu börjat gå till en psykolog och det verkar funka bra. Tror jag...
Han vet att han sårar mig och han blir jätte ledsen själv när lögnerna kommer fram och ber på sina bara knän om att jag inte ska lämna honom.
Vad borde jag göra för att hjälpa honom. Jag vill inte lämna honom i skiten utan hjälper honom istället så han mår bättre i sig själv.
Jag vänder mig till er mina genier. Hjälp!!
låter som du har EXTREMA kontrollbehov, misstänker du även att hans lögner beror på att han råknullade tjejen i ica-kassan när han går ut? Det e normalt att ljuga om småsaker, t.ex om någon tjatar, har du gjort blablabla? idag, då kan man säga "ja", man vet att personen fattar man ljuger man säger så för att man menar "orkar inte med ditt tjaffs"