• 1
  • 2
2011-05-13, 01:30
Medlem
Jag har ett litet problem, eller rättare sagt ett stort. Jag har varit tillsammans med en kille i snart 1år. Allting är jättebra och vi är förlovade och ska gifta oss. problemet är dock att han ljuger. Inte om stora saker, utan smågrejer.
Tex när jag ber honom att göra något (kan vara att ringa någonstans) så säger han att han redan gjort det fast egentligen inte har.

Han älskar mig och är jätterädd för att jag ska lämna honom. Han visar sina känslor och allt så han är inte känslokall människa utan väldigt konflikt rädd. Han kan inte ta konflikter med någon utan ljuger sig ur allt istället. Han är otroligt smart så han kan egentligen komma undan men vad som helst.
Han har nu börjat gå till en psykolog och det verkar funka bra. Tror jag...

Han vet att han sårar mig och han blir jätte ledsen själv när lögnerna kommer fram och ber på sina bara knän om att jag inte ska lämna honom.
Vad borde jag göra för att hjälpa honom. Jag vill inte lämna honom i skiten utan hjälper honom istället så han mår bättre i sig själv.

Jag vänder mig till er mina genier. Hjälp!!
Citera
2011-05-13, 01:34
Medlem
Denoms avatar
Varför är det någonting att bry sig så särskilt mycket om? Du tar ett litet problem, gör det större, och gråter över det. I onödan.
Citera
Medlem
nikkiiisixs avatar
Prata med honom om varför han ljuger? Är det jobbigt att säga sanningen? Eller är det "enklare"?
Prata.
Citera
Medlem
Flytichs avatar
Ja han verkar ju inte var så säker i sig själv. Mitt råd till dig är att stötta honom och prata med honom (på ett snällt sätt) om varför han ljuger för dig
Citera
2011-05-13, 01:35
Medlem
Jag tycker att ditt inlägg besvarar sig självt, TS. Din kille ljuger för att han är extremt konflikträdd, och nu går han hos psykolog där han får professionell hjälp. Skitbra ju! Är bara att vänta och hålla tummarna. Hade inte ens behövt starta en tråd om det!
Citera
2011-05-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytich
Ja han verkar ju inte var så säker i sig själv. Mitt råd till dig är att stötta honom och prata med honom (på ett snällt sätt) om varför han ljuger för dig

Jo, pratar gör vi hela tiden. Känner mig nästan som en psykolog. Jag vet att han har haft det svårt och inte är säker i sig själv.
Men när en människa som står en så nära ljuger en rakt upp i ansiktet så blir det jobbigt..
Citera
2011-05-13, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beauty01
Jag har ett litet problem, eller rättare sagt ett stort. Jag har varit tillsammans med en kille i snart 1år. Allting är jättebra och vi är förlovade och ska gifta oss. problemet är dock att han ljuger. Inte om stora saker, utan smågrejer.
Tex när jag ber honom att göra något (kan vara att ringa någonstans) så säger han att han redan gjort det fast egentligen inte har.

Han älskar mig och är jätterädd för att jag ska lämna honom. Han visar sina känslor och allt så han är inte känslokall människa utan väldigt konflikt rädd. Han kan inte ta konflikter med någon utan ljuger sig ur allt istället. Han är otroligt smart så han kan egentligen komma undan men vad som helst.
Han har nu börjat gå till en psykolog och det verkar funka bra. Tror jag...

Han vet att han sårar mig och han blir jätte ledsen själv när lögnerna kommer fram och ber på sina bara knän om att jag inte ska lämna honom.
Vad borde jag göra för att hjälpa honom. Jag vill inte lämna honom i skiten utan hjälper honom istället så han mår bättre i sig själv.

Jag vänder mig till er mina genier. Hjälp!!
låter som du har EXTREMA kontrollbehov, misstänker du även att hans lögner beror på att han råknullade tjejen i ica-kassan när han går ut? Det e normalt att ljuga om småsaker, t.ex om någon tjatar, har du gjort blablabla? idag, då kan man säga "ja", man vet att personen fattar man ljuger man säger så för att man menar "orkar inte med ditt tjaffs"
Citera
2011-05-13, 01:40
Medlem
nikkiiisixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
låter som du har EXTREMA kontrollbehov, misstänker du även att hans lögner beror på att han råknullade tjejen i ica-kassan när han går ut? Det e normalt att ljuga om småsaker, t.ex om någon tjatar, har du gjort blablabla? idag, då kan man säga "ja", man vet att personen fattar man ljuger man säger så för att man menar "orkar inte med ditt tjaffs"

Extrema kontrollbehov? Där tog du väl i va.
Det låter ju som att det händer rätt frekvent. Klart som fan att det blir jobbigt och påfrestande efter ett tag! Var en man och kör med raka puckar.
Citera
2011-05-13, 01:41
Medlem
Citat:

Hahaha nej nej. Inget kontrollbehov. Jag vet att han aldrig skulle vara otrogen.
Det är inte småsaker han ljuger om. Han snodde pengar på sitt arbete och sa att han lånade???
Han tappade 4000 ute och sa att han blev rånad på ica? Är det småsaker tycker du? Eller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nikkiiisix
Extrema kontrollbehov? Där tog du väl i va.
Det låter ju som att det händer rätt frekvent. Klart som fan att det blir jobbigt och påfrestande efter ett tag! Var en man och kör med raka puckar.
vad jag ville mena är att hon kanske inte alltid är så perfekt heller, hon borde ställa sig frågan "varför ljuger han för mig" istället för leka diktator
Citera
Medlem
Mullvad3ns avatar
Citat:
låter som du har EXTREMA kontrollbehov

Skulle väl knappast kalla det för kontrollbehov? En relation bygger ju på tillit så det blir ju jobbigt om han ljuger om småsaker hela tiden.

Men va med honom och stötta honom genom tiden han går till psykologen.
Citera
2011-05-13, 01:43
Medlem
nikkiiisixs avatar
Citat:
vad jag ville mena är att hon kanske inte alltid är så perfekt heller, hon borde ställa sig frågan "varför ljuger han för mig" istället för leka diktator

Det är rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in