Citat:
Ursprungligen postat av
iNjure
Jajo menade hur biverkningarna skiljer sig mellan varandra, kanske hade vart värt att föreslå läkaren om att prova Elvanse, Ritalinet fungerar skit bra bara AT som är outhärdlig...
Det handlar om dosering, tajming av doser, och att testa sig fram till doser som fungerar bra för en personligen. Ritalin och Amfetamin är skit om man kommer ner för fort från en mycket hög dos. Försvarar Ritalin till döden, 40mg XR får mig att inte vara så impulsiv och hamna i trubbel med lagen och annat hela tiden. Det ger mig grov ångest i terapeutiska doser, så jag sitter och läser naturvetenskap för det mesta i min ensamhet då, vilket har tagit mig långt i livet för övrigt, så ångesten ersätts med belåtenhet i slutet av dagen. Skall det knarkas på så vill jag också sätta en kula i pannan när jag kommer ner från en påtändningsdos, men botet har jag upptäckt är en XR oral dos, och små linor i näsan för att hålla uppe ruset.
Men kontakta hellre din lokala amfetaminlangare om du ska knarka. Du vill inte associera din medicin med ett fett rus.