2010-05-10, 09:39
Bannlyst
Bor själv i Lambohov och kan väl rekommendera det ändå. Visst, det är mer eller mindre blatteland, men 99% är lugnblattar som själva ogillar bråkstakar. Väldigt lugnt område, sällan eller aldrig det är något oljud över huvud taget.
Citera
2010-05-10, 15:45
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Vad är att föredra av Björnkärrsgatan i Ryd och Tröskelgatan i Lambohov?
Björnkärrsgatan helt klart. Lambohov ligger off, man får alltid cykla lång som fan när man ska hitta på något (eftersom ingenting händer eller ligger i Lambohov). Enda fördelen med Lambohov är att det är aningen lugnare, men istället får man cykla som fan.
Citera
2010-06-23, 17:23
Medlem
Någon som vet något om Hejdegården? Ska kanske plugga på hälsouniversitetet så det verkar väldigt nära och bra. Händer det nått där eller är det helt off
Citera
2010-06-23, 20:38
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chief-as
Någon som vet något om Hejdegården? Ska kanske plugga på hälsouniversitetet så det verkar väldigt nära och bra. Händer det nått där eller är det helt off

Tja det är ju nära till skolan och skapligt nära till stan om du bor i rätt ände av Hejdegården vill säga. Är väl ett helt okej område.
Citera
2010-06-23, 20:47
Medlem
Ni får komma ihåg att när någon från linköping talar om områden med mycket utlänningar och förhållandevis mycket kriminalitet är det ingenting jämfört med större städer. Det går bra att flytta till vilket område som helst i Linköping utan att egentligen behöva oroa sig för kriminalitet, skulle jag säga.
Citera
2010-06-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Tja det är ju nära till skolan och skapligt nära till stan om du bor i rätt ände av Hejdegården vill säga. Är väl ett helt okej område.

Jag säger inte att det är så men har fått höra att hejdegården är ett område gays söker sig till... Att det iaf finns flest som bor där. Vet inte om detta stämmer men delar med mig av vad jag fått höra...
Citera
2010-06-24, 02:30
Medlem
aremacs avatar
Ryd är helt okej. Det jobbigaste är alla WT-familjer, men det går an.
Citera
2010-06-24, 20:21
Medlem
Vilka korridursrum i Ryd är det som är hyffsat nybyggda? Är det några speciella gator?

Tror ni man har chans att få korridorsrum i något annat ställe än Ryd från studentbostäder.se ifall man sitter på runt 200 köpoäng vid urval 1?
Citera
2010-06-24, 21:37
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mellko
Vilka korridursrum i Ryd är det som är hyffsat nybyggda? Är det några speciella gator?

Tror ni man har chans att få korridorsrum i något annat ställe än Ryd från studentbostäder.se ifall man sitter på runt 200 köpoäng vid urval 1?
Ryds Alé, björnkärrsgatan 10, 8, 6, 4, 2. Allsätersgatan 15-7 är jag säker på är renoverade "nyligen".

Lätt att se dock, alla de med lägre hyra är inte renoverade. Billigt = icke renoverat, dyrare = renoverat.

Borde kunna få rum lite varstans med tanke på att du har förtur med dina 200 poäng, så var det i alla fall när jag började.
Citera
2010-06-25, 01:44
Medlem
Otroligs avatar
Ryds Allé är väl i princip det bästa området, i princip allting där är nyrenoverat och det känns fräscht. Även extremt nära till både Ryds Centrum och HG, jag bor dock själv inte där så någon annan får gärna bekräfta. Det enda stället man ska undvika är väl i princip Lambohov, bara varit där några gånger och det känns extremt utanför och långt bort från allting!
Citera
2010-06-25, 01:49
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ryds Allé är väl i princip det bästa området, i princip allting där är nyrenoverat och det känns fräscht. Även extremt nära till både Ryds Centrum och HG, jag bor dock själv inte där så någon annan får gärna bekräfta. Det enda stället man ska undvika är väl i princip Lambohov, bara varit där några gånger och det känns extremt utanför och långt bort från allting!
Ganska längesedan det renoverades, korridorerna precis vid HG och en bit bort är med nyrenoverade. Absolut nyast är ju huset som sitter ihop med Björnkärrsgatan 2 som renoveras just nu. Men ryds alle är mysigt, ser lite annorlunda ut men majoritet trevligt.

Lambohov har ju nära till G-huset och Key
Citera
2010-06-25, 01:53
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Ganska längesedan det renoverades, korridorerna precis vid HG och en bit bort är med nyrenoverade. Absolut nyast är ju huset som sitter ihop med Björnkärrsgatan 2 som renoveras just nu. Men ryds alle är mysigt, ser lite annorlunda ut men majoritet trevligt.

Lambohov har ju nära till G-huset och Key
Key-huset, det var ett tag sen. Vi teknologer är väl där nere max en gång om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in