2010-06-24, 02:23
Medlem
Ergnots avatar
Har en youtube video med rätt så många views per dag, och vill gärna tjäna pengar på den. En kille kontaktade mig på youtube och sa att om jag lägger in en länk i videon till nån satellittv till datorn så får jag 10$ av de totalt 30$. Dessutom fick jag 20$ i "startavgift" från honom. Dock funkade detta inget bra och fick totalt bara dessa 20$. Nu undrar jag, har ni exempel på någon annan länk som man får betalt för om folk klickar? Typ 1kr/klick eller 50kr/registrering?
Citera
2010-06-28, 13:16
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Har en youtube video med rätt så många views per dag, och vill gärna tjäna pengar på den. En kille kontaktade mig på youtube och sa att om jag lägger in en länk i videon till nån satellittv till datorn så får jag 10$ av de totalt 30$. Dessutom fick jag 20$ i "startavgift" från honom. Dock funkade detta inget bra och fick totalt bara dessa 20$. Nu undrar jag, har ni exempel på någon annan länk som man får betalt för om folk klickar? Typ 1kr/klick eller 50kr/registrering?
Om du är seriös, så kan jag ge dig en bra deal, vi delar 50/50 och jag optimerar reklamen för din.. film
Men om snubben inte lurade dig (skulle inte förvåna mig) så vetifan om din niche convertar bra, men jag är villig att testa.

PMa om du är sugen, annars lycka till
Citera
2010-06-29, 13:14
Medlem
Flygtomats avatar
Personligen så har jag funderat på att gå runt med en frysbox att hänga runt halsen och köpa ett flak 33cl läsk och sälja det några varma dagar för en slant.
Man hoppas bara att de nappar för annars har man förlorat pengar bara.
Citera
2010-06-29, 13:18
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Personligen så har jag funderat på att gå runt med en frysbox att hänga runt halsen och köpa ett flak 33cl läsk och sälja det några varma dagar för en slant.
Gör det på stranden. Om du vågar tralla runt med fake solbrillor / billiga.
Glass?
Mackor osv.

Ser du att det går bra så betala en liten släkting att göra det åt dig, borde sälja mer
Citera
2010-06-29, 14:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvegZ
Vilket är det bästa sättet att lite halvolagligt tjäna relativt snabba pengar?
Drogförsäljning alternativt smuggling.
Citera
2010-07-06, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat

Gör det! fan garanterat att folk köper om du är trevlig och och glad!
Citera
2010-07-09, 21:08
Bannlyst
Man kan också leta kundvagnar. Har den närmaste tiden hittat 2 ica vagnar med 5 kr i och en systemet vagn som stod långt från ica man gick tillbaka med
Citera
2010-07-12, 22:32
Medlem
Provoceros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucylie
Man kan också leta kundvagnar. Har den närmaste tiden hittat 2 ica vagnar med 5 kr i och en systemet vagn som stod långt från ica man gick tillbaka med
Det låter ju väldigt lönsamt
Citera
2010-07-19, 04:47
Medlem
Raketlennys avatar
Oftast så har man ju lite sedlar av utländsk valuta, skrapa ihop allt och stick iväg till Forex.
Citera
2010-07-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moppepeter
Kompisen är en vanlig kille som råkade ha ett fyr-siffrigt belopp på sitt bankkort

18000 är fem siffror.
Citera
2010-07-31, 13:01
Medlem
HerrMoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Ptja, med tanke på att exporten står för drygt 50% av vår BNP finns det en hel del att välja mellan: Järnmalm, stål, skog, papper och andra förädlade skogsprodukter, jordbruksprodukter, bilar, energi, vindkraftverk, musik etc etc...
Jaja, vänta lite så ska jag köpa upp några hektar skogsmark innan mina polacker går lös med yxa och gör flis av den. Initial investering 300'000, vinst av att sälja fliset 30'000 efter tt lönern är utbetalade och sen får jag vänta 10 år innan nästa avverkning.

Norge däremot är bra. Gör man samma shit som vi gör här (import etc) fast i Norge så är marginalen bra mycket högre.
Citera
2010-07-31, 19:16
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Var det kanske dessa?
"sattelittv" eler "dish network"
https://www.flashback.org/t1185852
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in