2010-05-27, 00:03
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankeBanan
Kan man få något slags straff för att genomföra detta? En anmälan etc?

Fast som bilförare vet men till största del om man stänkt ner någon och hade jag själv inte sett det skulle jag inte pröjsa...
Citera
2010-05-27, 10:11
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Fast som bilförare vet men till största del om man stänkt ner någon och hade jag själv inte sett det skulle jag inte pröjsa...

Och själv hade jag begärt kemtvättskvitto.
Citera
2010-05-27, 10:25
Medlem
CrapStacks avatar
Ganska lätt sätt att tjärna några tusenlappar på:

Jag reggade mig på gameduell.com och satte in hundra spänn, jag hade väl inga större förhoppningar på att kapitalet skulle växa då jag är ganska kass på att spela, men jag gjorde det för att få lite spänning under mitt tidsfördriv.
Efter 2 månader så tog jag ut 2500, kanske inte så jävla mycket, men det är ju alltid något.

Taktik:
Spela de dagliga "gratis spelen" du vinner 5 kr varje dag du vinner.
Bli jävligt bra på ETT spel, vilket du kan bli genom att spela för 0kr.
Spela " mini-leagues" och spel där det är 4 eller fem deltagare, då är "raken" mindre.

Trotts alla djävla avgifter för överföringen och den extremt höga "raken" på spelen (upp till 25%) så är det tämligen enkelt att vinna lite pengar, mest pga av att de andra är så otroligt dåliga.
Exempelvis så spelar jag bara "Maya Pyramid" med " mini-leagues".

Lycka till
Citera
2010-05-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Ganska lätt sätt att tjärna några tusenlappar på:

Jag reggade mig på gameduell.com och satte in hundra spänn, jag hade väl inga större förhoppningar på att kapitalet skulle växa då jag är ganska kass på att spela, men jag gjorde det för att få lite spänning under mitt tidsfördriv.
Efter 2 månader så tog jag ut 2500, kanske inte så jävla mycket, men det är ju alltid något.

Taktik:
Spela de dagliga "gratis spelen" du vinner 5 kr varje dag du vinner.
Bli jävligt bra på ETT spel, vilket du kan bli genom att spela för 0kr.
Spela " mini-leagues" och spel där det är 4 eller fem deltagare, då är "raken" mindre.

Trotts alla djävla avgifter för överföringen och den extremt höga "raken" på spelen (upp till 25%) så är det tämligen enkelt att vinna lite pengar, mest pga av att de andra är så otroligt dåliga.
Exempelvis så spelar jag bara "Maya Pyramid" med " mini-leagues".

Lycka till

Det verkar faktiskt intressant . Vad ligger avgiften på när man sätter in pengar?
Citera
2010-06-02, 16:22
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaffen
Det verkar faktiskt intressant . Vad ligger avgiften på när man sätter in pengar?
Tror att om man sätter in 100 så får man 200 att spela för.
Citera
2010-06-02, 22:36
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Tror att om man sätter in 100 så får man 200 att spela för.

MEN, har inte dom ett "fairplay"-system så att man bara möter jämbördiga?
Citera
2010-06-07, 02:16
Medlem
AvegZs avatar
Vilket är det bästa sättet att lite halvolagligt tjäna relativt snabba pengar?
Citera
2010-06-14, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Lämna sperma (om du är kille alltså) ger 500-600kr.

tror inte de stämmer, du tjänar kring 300 kr per tillfälle/sats/dos.

För att bli spermadontator ska man vara, givetvis, man, i åldern mellan 25-50 (undantag kan göras), vara fullt frisk, drogfri och inte ha bära på några kända ärftliga sjukdomar.

Din spermier kommer att prövas genom att frysas ned och sedan tinas upp efter 6 månader. Klarar spermierna detta är man godkänd som donator. En tjugondel av männen faller bort p g a testet.

Skulle Din sperma ge upphov till ett barn har barnet laglig rätt att veta vem dess biologiska far är när detta fyller 18 år. Du som donator har dock inga som helst skyldigheter gentemot de avkommer Du kan tänkas ge upphov till.

Länk/fakta : http://www.nudeln.se/tjana-snabba-pengar.asp

OBS : gammalt inlägg ja citerade så de kan vara annorlunda än hur det var då.
Senast redigerad av vemvardetsomkastade 2010-06-14 kl. 02:48.
Citera
2010-06-19, 11:31
Medlem
Hejsan,

Alla här på Flashback har ju tänkt på att importera och sälja till återförsäljare i Sverige, men har någon tänkt på att exportera till återförsäljare i utlandet?

Bara en tanke....

/Plaffen
Citera
2010-06-19, 11:59
Medlem
Vad - som produceras i sverige - tror du kan säljas med godtagbar vinst i utlandet?
Citera
2010-06-19, 13:41
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojma
Vad - som produceras i sverige - tror du kan säljas med godtagbar vinst i utlandet?
Ptja, med tanke på att exporten står för drygt 50% av vår BNP finns det en hel del att välja mellan: Järnmalm, stål, skog, papper och andra förädlade skogsprodukter, jordbruksprodukter, bilar, energi, vindkraftverk, musik etc etc...
Citera
2010-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLAY_
Här där jag bor säljs femmor för 500 kr st, sälj en om dagen och det är fina extra pengar!

Hogre pris betyder att du bor i en mindre ort antar jag eftersom det finns mindre konkurrans pa marknaden kan du ta mer betalt, men det betyder ocksa att det ar svarare att gomma sig for snuten.
Sa det hela gar nog pa ett ut. Mindre kunder, mer snutproblem men mer pengar per gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in