2010-08-09, 02:48
Medlem
TotalT1s avatar
Jag vet inte vart jag hört detta eller om de är sant men att om man "Hittar" kundvagnar och lämnar tillbaka dom till butiken, till exempel maxi så får man pengar för det. bara för att kundvagnar är dyra eller något. stämmer detta?
Citera
2010-08-09, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalT1
Jag vet inte vart jag hört detta eller om de är sant men att om man "Hittar" kundvagnar och lämnar tillbaka dom till butiken, till exempel maxi så får man pengar för det. bara för att kundvagnar är dyra eller något. stämmer detta?
Din idé då? Sno kundvagnar sen lämna tillbaks?
Citera
2010-08-20, 19:42
Medlem
TotalT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Din idé då? Sno kundvagnar sen lämna tillbaks?
hehe jo, det kunde ju vara de ingen aning om detta är sant men hörde att en snubbe kom med en jävla lastbil till någon stor affär, ica, eller coop och lämna massa kundvagnar, vet dock inte vart jag hört det:/ men dom skulle ju kunna betala, liksom om man ringer och säger att man hittat massa kundvagnar, och att man vill ha "hittelön" om man lämnar tillbaka dem.
Citera
2010-08-20, 21:41
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalT1
hehe jo, det kunde ju vara de ingen aning om detta är sant men hörde att en snubbe kom med en jävla lastbil till någon stor affär, ica, eller coop och lämna massa kundvagnar, vet dock inte vart jag hört det:/ men dom skulle ju kunna betala, liksom om man ringer och säger att man hittat massa kundvagnar, och att man vill ha "hittelön" om man lämnar tillbaka dem.

Och var "hittar" man "en massa" kundvagnar? Och hur mycket blir vinsten efter att hyrt lastbil och fraktat tillbaka dem?
Citera
2010-08-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocero
Det låter ju väldigt lönsamt
Jag tycker att det låter väldigt bra gjort, eloge till den som gjorde det.

Hatar de som tar med sig vagnen från butiken hela vägen hem bara för att lämna den på gården / sätta ihop två för att få ut sina pengar och sedan bara lämnar vagnen vind för våg.

Ingen jävel kommer ju gå tillbaka med den och det är ju butikens vagnar.

Folk suger. Förutom personen som nu gick tillbaka med dem. Bra gjort!
Citera
2010-10-13, 00:01
Medlem
Snabba pengar?

Tjeena

Nu är det så här att man råkat sätta sig i en rätt illa sits, och behöver snabba pengar
SMS-lån och sånt skit är helt uteslutet låna av föräldrar och nära vänner har jag redan försökt (ingen har ekonomi just nu att kunna låna ut)

Har varit nere på banken och pratat med dom, men dom var osäkra och vågade inte chansa.
Har pengar på ingång och ska rulla in i slutet av månaden/början av nästa.
Tråkiga är att jag skulle behöva pengarna nu på stört''/

Det handlar alltså om att jag skulle behöva få in 2000-2500kr snabbt och smidigt.
Skulle behöva pengarna innan veckans slut gärna fortare ändå.

Har ni några ideér?

Och gärna något ställe om inte kolla skattegrejs/inkomstgrej på så sätt (för där får man fram att jag har en inkomst på några tusen. Ungefär så man täcker en hyra per månad) Att kolla kontoutdrag blir man mer av och får mer en fråga varför jag skulle just behöva sådan liten summa.

Alla tips är välkommna och det är bara att tipsa på!
Har jag postat troden fel eller helt enkelt det finns överflöde av dessa tråda är det bara för mod att fixa det.

Godhjärtade hälsningar
Citera
2010-10-13, 00:02
Bannlyst
Sälj knark/sprit?
Citera
2010-10-13, 00:03
Medlem
OffensiveShits avatar
Sälj saker på blocket.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkman
Tjeena

Nu är det så här att man råkat sätta sig i en rätt illa sits, och behöver snabba pengar
SMS-lån och sånt skit är helt uteslutet låna av föräldrar och nära vänner har jag redan försökt (ingen har ekonomi just nu att kunna låna ut)

Har varit nere på banken och pratat med dom, men dom var osäkra och vågade inte chansa.
Har pengar på ingång och ska rulla in i slutet av månaden/början av nästa.
Tråkiga är att jag skulle behöva pengarna nu på stört''/

Det handlar alltså om att jag skulle behöva få in 2000-2500kr snabbt och smidigt.
Skulle behöva pengarna innan veckans slut gärna fortare ändå.

Har ni några ideér?

Och gärna något ställe om inte kolla skattegrejs/inkomstgrej på så sätt (för där får man fram att jag har en inkomst på några tusen. Ungefär så man täcker en hyra per månad) Att kolla kontoutdrag blir man mer av och får mer en fråga varför jag skulle just behöva sådan liten summa.

Alla tips är välkommna och det är bara att tipsa på!
Har jag postat troden fel eller helt enkelt det finns överflöde av dessa tråda är det bara för mod att fixa det.

Godhjärtade hälsningar

Panta smycken
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Sälj saker på blocket.

Funkar nog det också
Citera
2010-10-13, 00:05
Medlem
Pantbanken.
Citera
2010-10-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alestorm
Sälj knark/sprit?

Hum? vart skulle det behövas en mellan hand mitt i en vecka? har inte tid att införskaffa eget och sälja iväg.
Men ideén var helt klart värd att anteckan, dock krävs det ju lite längre tid för att kunna genomföra detta snyggt.

Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Sälj saker på blocket.

Satt och tänkte på det också, men hittar inget av direkt värde. (jämfört det jag har med det som ligger ute)
Sedan tar det ju lite tid att få iväg saker.
Jag behöver pengar fort och här har jag inte veckor att vänta, här kan man börja prata timmar snart.

Citat:
Ursprungligen postat av TORRES-9
Panta smycken

Tråkiga är att man inte äger några värdefulla smycken. Och dom få smycken man äger har högre värde hos mig än vad dom ynka kronor man skulle få för dom. (Halsband man fått när man föds/vigsel)

Citat:
Ursprungligen postat av Vukovich
Pantbanken.

Här kräver det ju att man har saker att panta.
Har olika teknikprylar men inget någon pantbank tar emot''/ anses vara för gammalt eller så har jag tappat bort kvitto på saken.

Och ända man har som skulle gå att panta in är mobilen man har (Sony Ericsson X10) Tråkiga är att om jag blir utan den kan jag inte längre arbeta och sköta det jag måste för att få in pengar, så den går inte att panta bort''/

Hoppas fler kan komma in med lösningar.

Hälsningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in