2010-01-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Njae, jo, men att skicka in sina personuppgifter + kopia på ID/körkort + en namnteckning för att casha ut 500 kr känns lite sådär tycker jag...

namnteckning behövde man inte skicka in. det hade ju varit farligt och vänt på steken. jag resonerade som så att de uppgifter man lämnade redan finns tillgängliga någonstans. så hur farligt kan det vara att lämna ut dem.

i mailen jag fick verkade det dessutom som att själva uppgifterna inte var speciellt viktiga utan det var själva godkännandet av mig att de skulle få använda uppgifterna som var viktigt.
Senast redigerad av axelacke 2010-01-07 kl. 22:28.
Citera
2010-01-07, 22:29
Medlem
kaxen82s avatar
Hur känns det att bli målvakt för 500 spänn?
Citera
2010-01-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82

hur kan du förutsätta det? varför kan det inte bara vara så att de använder uppgifter till att spela in olika typer av bonusar hos spelbolag precis som de antyder?
Citera
2010-01-07, 22:35
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelacke
namnteckning behövde man inte skicka in. det hade ju varit farligt och vänt på steken.

Men du fick ju skriva under ett avtal?
Citera
2010-01-07, 22:37
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
hur kan du förutsätta det? varför kan det inte bara vara så att de använder uppgifter till att spela in olika typer av bonusar hos spelbolag precis som de antyder?

Jo det har du rätt i. Eller så är du numera målvakt.
Citera
2010-01-07, 22:38
Medlem
Citat:
Men du fick ju skriva under ett avtal?

nej, inte skriva under. jag fick ett mail med lite regler och sen fick jag svara: "jag godkänner" för att avtalet skulle anses godkänt. precis som när man reggar sig på internetsidan så får man godkänna avtalet. namnteckning hade jag aldrig lämnat ut!
Citera
2010-01-07, 22:40
Medlem
Citat:
nej, inte skriva under. jag fick ett mail med lite regler och sen fick jag svara: "jag godkänner" för att avtalet skulle anses godkänt. precis som när man reggar sig på internetsidan så får man godkänna avtalet. namnteckning hade jag aldrig lämnat ut!

har bett en kompis regga sig på sidan nu. han har fått exakt samma mail osv. varför skulle de behöva flera målvakter? makes no sense
Citera
2010-01-07, 22:44
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:

Ok, det var ju bra. Men det betyder å andra sidan att du inte har några papper eller något avtal från dem? Jag fattar inte den här skrivningen i deras e-mail:

Citat:
Om du väljer att vara med så kommer du även att få godkänna ett avtal så att ingen av oss kan lura den andre eftersom vi båda är beroende av varandra. I avtalet står det bland annat att vi endast får använda dina personuppgifter för att registrera oss på spelbolag och ej till andra saker.

Det är ju bara du som godkänt ett sådant avtal eller fick du något skriftligt från dem?
Citera
2010-01-07, 22:47
Medlem
avtalet var utformat så att det band både mig och dem till det som stod. stod typ att de endast får använda uppgifterna till att starta konton hos spelbolag osv. annars hade jag ju aldrig gått med på det helt utan säkerhet.
Citera
2010-01-07, 22:47
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
har bett en kompis regga sig på sidan nu. han har fått exakt samma mail osv. varför skulle de behöva flera målvakter? makes no sense

Sprider ut riskerna och försenar upptäckt.

Jag tror och hoppas att det är ok, men jag är banne mig tveksam till upplägget när man inte får något vettigt svar på vad de gör med ens uppgifter.
Citera
2010-01-07, 22:49
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
avtalet var utformat så att det band både mig och dem till det som stod. stod typ att de endast får använda uppgifterna till att starta konton hos spelbolag osv. annars hade jag ju aldrig gått med på det helt utan säkerhet.

Och din "kopia" av det avtalet befinner sig just nu?
Citera
2010-01-07, 22:51
Medlem
Citat:
Sprider ut riskerna och försenar upptäckt.

Jag tror och hoppas att det är ok, men jag är banne mig tveksam till upplägget när man inte får något vettigt svar på vad de gör med ens uppgifter.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in