När jag var mindre så tog man moppen till den lokala golfbanan och plockade så många man kunde få tag i, i vattenhål och på "greenen". Sedan sålde man dem till en golfaffär lr typ stadium, vi sålde dem till två golfare som bodde i området. Både dem och vi tjänade på det. Var man snabb kunde man få ihop 1000-1500 bollar på en natt, och sedan sälja dem för 4pix styck. Bra pengar när man var 15bast
Jäfflar vilken kreativ 15åring du måste ha varit! Vem kläckte idén?
Men det räknas väl som stöld? De har väl en maskin för att samla bollarna?
Annars bra idé!! Hur fick ni kontakt med dem som köpte? Antar att ni tvättade bollarna först. ... Den sista meningen lät väldigt fel.
Jäfflar vilken kreativ 15åring du måste ha varit! Vem kläckte idén?
Men det räknas väl som stöld? De har väl en maskin för att samla bollarna?
Annars bra idé!! Hur fick ni kontakt med dem som köpte? Antar att ni tvättade bollarna först. ... Den sista meningen lät väldigt fel.
Haha! Nej men jag tror vi hörde dem snacka att golfbollar är så dyrt. Så vi frågade om dem ville köpa ett par till halva priset, inga konstiga frågor eller sånt. Apropå stöld,, dem flesta tipsen här är ju olagliga så.
Vi plockade mest bollarna ur vattenhålen, på banan hade dem även en sorts maskin man stoppar in bollarna i och vevar, så tvättas dem
Haha! Nej men jag tror vi hörde dem snacka att golfbollar är så dyrt. Så vi frågade om dem ville köpa ett par till halva priset, inga konstiga frågor eller sånt. Apropå stöld,, dem flesta tipsen här är ju olagliga så.
Vi plockade mest bollarna ur vattenhålen, på banan hade dem även en sorts maskin man stoppar in bollarna i och vevar, så tvättas dem
Va e min människa för en människa?? En tjyyyv! en tjyv!
Lagliga tips är ju det enda bra!
Har fått några veckor sommarjobb och kommer under tiden att dra ihop runt 20 lakan. Dock är jag inte helt nöjd, kommer att jobba 40 timmar i veckan vilket jag också gjorde förra sommaren. Vad jag är ute efter är ideer på hur jag kan tjäna lite extra knäck efter jobbet också, helst på internet. Jag kan koda hemsidor och dylikt.
Har själv importerat hörlurar från kina för att försöka sälja på tradera. Vet inte riktigt hur det går då det tyvärr redan finns ganska många aktörer.
Andra tips för att tjäna pengar till sommaren? Fick ju givetvis inget sommarjobb.
Jo har en fråga, har under ett par månader haft en inkomst på ett par tusen/månad som Affiliate och nu undrar jag, HUR mycket får man tjäna utan att betala skatt? Tänkte hur länge man kan kan gå innan det blir aktuellt att skaffa f-skattsedel? Hur mycket får du tjäna på en hobbyverksamhet?
Vet att det finns ett stort antal postade trådar och inlägg om det här redan.
Behöver rassla ihop 600:- tills imorgon.
Vad kan man göra för det?
Tänkte sälja min iPod (nano 3d gen.), WakeUp lamp (Denver)och Trådlöst T-bord + mus av märket HP (Hyfsat nytt, ungefär 8mån.)
Vad tror ni detta skulle inbringa?
Andra tips är mer än gärna välkommna, förutom att sälja min kropp