Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-30, 12:45
  #2401
Medlem
Tok-Franss avatar
Tigg utanför en affär.
Visa tydligt att du är svensk, om det är möjligt.
Kanske kan du lösa 8 tusen på några dagar. Har du barnen med dig så går det fortare.
Citera
2020-06-30, 12:45
  #2402
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Försöker bli av med människan men kan inte slänga ut denne, och sedan finns barn i bilden och vill inte gärna göra det fysiskt, vilket nog varit omöjligt rent tekniskt ändå.


Det verkar vara partnern som är huvudorsaken till dina problem.
Det är antagligen denna som gör att inte soc ställer upp.
Känner du ingen storvuxen som kan kasta ut människan handgripligen?
Utan nycklar förstås.
Citera
2020-06-30, 12:46
  #2403
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Har inget kapital, och har ingen att be om pengar. Kan inte ta snabblån heller.
Jag måste alltså tjäna ihop dem.
Kan inte riskera att gå ut och stjäla eller sälja olagliga substanser, har barn och är normalt sett en helt välfungerande människa. Men har haft en ekonomi som gått på sparlåga under en längre tid och nu fick jag inte ihop det alls.
Unnar mig inget och köper ingen skit, handlar begagnat till ungarna och äter " billigt".
Får inte anstånd på hyran, har redan pratat med dem. Får inte hjälp av soc, har pratat med dem med. Vi är två vuxna men den andre parten vägrar uppfylla kraven för att söka försörjningsstöd, vi står på kontraktet båda två och jag kan inte slänga ut personen heller. Lång historia kort.

-Börja med att jobba-latmaskar.
Då rullar pengarna in forsätt sen med att bli influencer och puta med ankläpparna så hamnar
du sist men inte minst i tv-rutan som programledare för någon obskyr hbtq sjuk tillställning och blir kändis i det svenka avloppet.
Citera
2020-06-30, 12:49
  #2404
Avstängd
PsykopatLenas avatar
Sälj sexuella tjänster.
Citera
2020-06-30, 12:50
  #2405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Har inget kapital, och har ingen att be om pengar. Kan inte ta snabblån heller.
Jag måste alltså tjäna ihop dem.
Kan inte riskera att gå ut och stjäla eller sälja olagliga substanser, har barn och är normalt sett en helt välfungerande människa. Men har haft en ekonomi som gått på sparlåga under en längre tid och nu fick jag inte ihop det alls.
Unnar mig inget och köper ingen skit, handlar begagnat till ungarna och äter " billigt".
Får inte anstånd på hyran, har redan pratat med dem. Får inte hjälp av soc, har pratat med dem med. Vi är två vuxna men den andre parten vägrar uppfylla kraven för att söka försörjningsstöd, vi står på kontraktet båda två och jag kan inte slänga ut personen heller. Lång historia kort.

Det går att tjäna pengar på sex på olika sätt, men det har du ju koll på. Kan räcka med att gå ut på cam bara.
Citera
2020-06-30, 12:50
  #2406
Medlem
Du skulle lämnat honom tidigare, enda utvägen att du lämnar direkt för din och barnens skull och skaffa akutlägenhet så kan han sitta där med skiten själv sen och du kan bygga upp nytt.
Citera
2020-06-30, 12:51
  #2407
Medlem
Gick det "enkel och lagligt" att få ihop 8000:- på några dagar hade alla människor gjort det. Du är fast till att:

-Låna
-Sälja ägodelar
-Stjäla saker och sälja
-Sälja din kropp
Citera
2020-06-30, 12:51
  #2408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Är ingen pundare, hade troligtvis sålt min röv om någon gav 8000:- i nuläget, dock tror jag ingen betalar det för den.
Vet att detta är ett forum med " öppen" attityd, och jag är inte känslig på något sätt, att jag skrev här är för att jag också vet att det finns väldigt många intelligenta människor här bakom snacket ;-)

Nä, du måste nog blanda in tjejen om det ska bli några stålar. Ha sex med åskådare kan räcka.
Citera
2020-06-30, 12:52
  #2409
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Söker seriösa tips på hur jag lyckas med det, måste ha till min hyra som skall vara inne idag egentligen, kommer bli av med bostaden annars. Nej jag har inte slösat upp pengarna utan de är en längre historia om varför jag sitter som jag gör.
Kan inte ta snabblån eller liknande och har inget av värde att sälja eller tillräckligt med små saker för att få ihop summan heller.
Om jag kan tjäna 1000:- 8 ggr eller 8:- 1000 ggr spelar ingen roll, bara det går väldigt väldigt fort!
Är du så jävla hjärndöd att du inte kan lösa detta på egen hand, då ska du fan inte få ha rätten att förvalta dina pengar själv. Har du missat fler hyror? För jag har då aldrig hört någon bli av med sin lya efter att ha blivit försenad med hyran. Det brukar vara vid upprepade gånger eller när man skiter fullständigt i den som man blir vräkt. För du hyr väl inte ett rum för 8K?
Citera
2020-06-30, 12:53
  #2410
Avstängd
Sverige är tragiskt
Hur kan man inte känna någon som lånar cash?

Här i Skåne lånar vi friskt till varandra
Men pengar är väl ett tabu då att ta upp för er Granskogssvennar då antar jag
Citera
2020-06-30, 12:53
  #2411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Finns massa grupper på Facebook, typ någon för din lokala stad/ort, där du kan be om hjälp. Förklara läget och lägg alla kort på bordet. Brukar finnas godhjärtade människor som kan swisha en summa om du är ärlig. Skit i idioterna här på Flashback.
Tråkig sits du befinner dig i och det ser inte ut att finnas någon ljusning på flera år med 4 barn och ensamstående utan arbete.

Ovan förslag är nog det bästa. Men sedan måste du börja jobba långsiktigt. Gör en plan för framtiden. Gör en budget som fungerar och håll dig till den. Röker du? Sluta i så fall, så sparar du 10-20.000 kr om året plus att dina barn slipper riskera se sin mamma dö i lungcancer. Dricker du? Sluta i så fall med det helt.

Lycka till!
Citera
2020-06-30, 12:56
  #2412
Medlem
1. Ta kontakt med alla kyrkor, hjälporganisationer typ Lions, Gula änglarna mfl.

2. Finns en hel del fonder där medel är avsatta för ensamstående kvinnor med barn, kontakta dom och beskriv din situation och att du i praktiken är ensamstående.

Stressa inte upp dig över att du måste ha i hop ett så stort belopp på en gång.

Högst sannolikt har du minst 16 dagar på dig = 500:- / dygn.

Det är ju ingen omöjlighet. Nån gammal cykel, telefon, dator eller barnvagn finns det väl att sälja?

Kan du inte hitta ett jobb där ungarna kan vara med? Plocka jordgubbar?

Köp två plattor cocacola på Ö&B eller dollarstore + vattenmelonen hos någon turk, lägg den i kylen släng ner allt i en kylväska ta med skärbräda och kniv och åk till badplats där det inte finns kiosk. Ev tillsammans med kaffetermosar. Ungarna kan bada eller vara med och sälja. 15:-/dricka-kaffe-melonskiva = 50 sålda enheter = 750:- (minus inköpen)

Men får du in några pengar alls? Från annat håll? Hur ska du klara nästa månad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback