Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-16, 19:36
  #2281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Smarkets lägger ju ner i sverige from nyår då de ej söker licens, vet du någon annan bra spelbörs man kan använda sig av framöver?

Betfair funkar väl, äcklig 6% kommision.. men vad gör man.
Citera
2018-12-16, 23:20
  #2282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompompetterson
Omständigt skulle jag ej säga. För mig är det en massa jobb såklart, men ändå så är det Sjukt lite jobb med tanke på degen man drar in. Nu blir det färre sidor efter nyår, men om vi utgår från dagsläget: Drar in cirka 18 000 per person (efter jag betalat dom). En person tar cirka 4 dagar i snitt, ibland snabbare. Kan köra 3-4 personer åt gången då jag har 4 laptops. I teorin kan man alltså smaska 30 personer på en månad. Brukar dock bli 15-25, men ah, you do the math. Är några hundra laxar i månaden om man tar det lugnt & man har folk.

Korrekt, swishar personen 28000, vi sätter då in 25 000 på dessa sidor, personen sitter då och knappar på sitt mobila bank ID för att verifiera insättningarna. Skitenkelt, bam, detta har personen 3 000 för. Tipsar denne någon annan att göra samma sak så har hen 3000 för att enbart tipsa om det. Varje person "kostar" alltså 6000 för mig.
Vad är det som händer efter nyår som gör att det blir färre sidor? Varför måste du ha fyra olika laptops? När du hittat en person sitter ni tillsammans och skapar användarkonton och för över pengar manuellt till 25 olika sidor då? Ok att använda sig av sin egna identitet och göra detta, men att låna andra identiteter kan ju knappast vara lagligt. Man har ju även en hel del vittnen om någon skulle få för sig att börja rota i det här...

Vad tycker banken om så många swish-transaktioner? Hur är det med skatter för vinstpengarna?
Citera
2018-12-19, 01:53
  #2283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.lasse77
Själv vill jag ju som alltid slå ett slag för matched betting. Mest pålitliga inkomstkällan (som innebär minimum ansträngning i kombination med att jag inte behöver lämna pojkrummet), har legat på 10k plus i månaden nu i över 2 år.
Har du något bra tips för att komma igång med det? Jag skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp 🙂

Jag försökte pma men det gick inte.
Citera
2018-12-30, 16:52
  #2284
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snokbok
https://www.clixsense.com/?r=13933581&s=101

Slår ett slag för denna suveräna sida när man har tid över, dragit in några lax på få månader =)

Vad är det man gör för att tjäna pengarna? undersökningar? tid du behöver lägga/dag för att få ihop de tusenlappar i månaden du pratar om?
Citera
2019-01-01, 20:50
  #2285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Har du något bra tips för att komma igång med det? Jag skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp 🙂

Jag försökte pma men det gick inte.

Kul att du blev sugen! Jag passar alltid på att rekommendera matched betting då jag anser att det är ett lätt och säkert sätt att tjäna pengar på. Den svenska sida jag använder mig av heter oddsmatcher .se och har bra bonusar och en bra manual över hur man börjar. Sen finns ju oddsmonkey också, dock på engelska.
Citera
2019-01-03, 18:06
  #2286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.lasse77
Kul att du blev sugen! Jag passar alltid på att rekommendera matched betting då jag anser att det är ett lätt och säkert sätt att tjäna pengar på. Den svenska sida jag använder mig av heter oddsmatcher .se och har bra bonusar och en bra manual över hur man börjar. Sen finns ju oddsmonkey också, dock på engelska.
Stämmer det att du gått 10k plus i månaden på två år? Då har du använt dig av mängder av olika konton och hemsidor, brukar detta vara ett problem med att få ut pengarna på olika konton t.ex?
Citera
2019-01-04, 10:30
  #2287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkuggla
Stämmer det att du gått 10k plus i månaden på två år? Då har du använt dig av mängder av olika konton och hemsidor, brukar detta vara ett problem med att få ut pengarna på olika konton t.ex?

Ja, det stämmer. Nyckeln är att vara organiserad med olika mailadresser och bokföra utgifter/inkomster. Men det är fullt möjligt med alla reloadbonusarna som man blivit erbjuden samt med alla nya spelbolag som uppkommit. Nu har ju den nya lagen trätt i kraft så vi får se hur marknaden reagerar men än så länge har ju reaktionen varit positiv (ur en matched bettares synvinkel) då bonusarna från de pålitliga spelbolagen har blivit klart bättre!
Citera
2019-01-05, 02:39
  #2288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.lasse77
Ja, det stämmer. Nyckeln är att vara organiserad med olika mailadresser och bokföra utgifter/inkomster. Men det är fullt möjligt med alla reloadbonusarna som man blivit erbjuden samt med alla nya spelbolag som uppkommit. Nu har ju den nya lagen trätt i kraft så vi får se hur marknaden reagerar men än så länge har ju reaktionen varit positiv (ur en matched bettares synvinkel) då bonusarna från de pålitliga spelbolagen har blivit klart bättre!
Kör du med olika IP-nummer osv när du kör med olika konton? Har det varit problem att få ut pengarna från något konto någon gång? Innebär den nya spellagen att man numera har färre bolag att match-betta på?
Citera
2019-01-06, 21:12
  #2289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkuggla
Kör du med olika IP-nummer osv när du kör med olika konton? Har det varit problem att få ut pengarna från något konto någon gång? Innebär den nya spellagen att man numera har färre bolag att match-betta på?

Det kan nog vara IP.numrerna de reagerar på och inledningsvis orkade jag köra på andras konton när mer tid fanns och då såg jag till att inte köra på samma IP. Men de senaste åren har jag hållt mig till mitt eget konto och det har ändå trillat in tillräckligt med nya bolag och reloadbonusar för att kunna hålla en stadig inkomst.

Jag har alltid fått ut pengarna, ibland är det mer omständligt än andra gånger då det kan krävas en mobilverifikation eller att dokument inskickas. Jag vet ju att folk har haft strul med sina utbetalningar men jag har än så länge inte haft några större problem med det (peppar peppar...).

Spellagen innebär, än så länge, färre spelbolag men det har också kompenserats med högre bonusar och att man kunnat registrera sig på många konton igen. Så på kort sikt har den nya spellagen faktiskt lönat sig för matched betting men vi får se hur det blir med reload bonusar osv.
Citera
2019-01-07, 20:34
  #2290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.lasse77
Det kan nog vara IP.numrerna de reagerar på och inledningsvis orkade jag köra på andras konton när mer tid fanns och då såg jag till att inte köra på samma IP. Men de senaste åren har jag hållt mig till mitt eget konto och det har ändå trillat in tillräckligt med nya bolag och reloadbonusar för att kunna hålla en stadig inkomst.

Jag har alltid fått ut pengarna, ibland är det mer omständligt än andra gånger då det kan krävas en mobilverifikation eller att dokument inskickas. Jag vet ju att folk har haft strul med sina utbetalningar men jag har än så länge inte haft några större problem med det (peppar peppar...).

Spellagen innebär, än så länge, färre spelbolag men det har också kompenserats med högre bonusar och att man kunnat registrera sig på många konton igen. Så på kort sikt har den nya spellagen faktiskt lönat sig för matched betting men vi får se hur det blir med reload bonusar osv.
Ok. Hur många sidor kör du på och vilka är de bästa enligt dig? Maxar du alltid insättningsbeloppet då på alla spelsidor? Har försökt komma igång med det här, har reggat mig på Betfait och skaffat oddsmonkey premium men känner inte att jag har helt koll än på hur det här fungerar.
Citera
2019-01-25, 01:20
  #2291
Medlem
Behöver tjäna lite pengar inför flytt snabbt

Jag skall flytta för att jobba och kommer behöva extra pengar för deposition, oförutsedda utgifter etc.
På mitt nuvarande jobb ser det inte så ljust ut att få extra pass då vi ligger i en facklig konflikt sedan de ”glömde” att betala ut min lön i december. Såklart också en av anledningarna till varför jag sa upp mig.
Tyvärr behövde jag ta en del av mina sparpengar för att få allt att gå runt jul/januari och behöver ALLA tips jag kan få när det kommer till att tjäna ihop 10-20k snabbt.
Tacksam!
Citera
2019-01-26, 16:11
  #2292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkuggla
Ok. Hur många sidor kör du på och vilka är de bästa enligt dig? Maxar du alltid insättningsbeloppet då på alla spelsidor? Har försökt komma igång med det här, har reggat mig på Betfait och skaffat oddsmonkey premium men känner inte att jag har helt koll än på hur det här fungerar.

Inledningsvis är det nog bäst att köra på en sida åt gången så att man får koll på det. Börja med de mindre bonusarna. Du hittar sådana listor på tex Oddsmatcher.se eller Oddstoincome.se, där hittar du även svenska guider. Man vill ju alltid maxa insättningsbeloppet för att inte gå miste om pengar! Men som sagt, börja i lite mindre skala för att bli bekväm med metoden först!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback