Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-06, 21:21
  #1
Medlem
Chilins avatar
Kan man äta så här för att gå ner i vikt?

Frukost; Nutrilett/Bar
Lunch; Vanlig mat enligt GI
Middag; Nutrilett/Bar
Kvällsmat; Nutrilett/Bar

Frukt/grönt och vatten utöver...
Funkar det?!
Citera
2011-05-06, 21:30
  #2
Medlem
luciddreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
Kan man äta så här för att gå ner i vikt?

Frukost; Nutrilett/Bar
Lunch; Vanlig mat enligt GI
Middag; Nutrilett/Bar
Kvällsmat; Nutrilett/Bar

Frukt/grönt och vatten utöver...
Funkar det?!


Herregud människa!
Ät MAT och inga halvkemiska fabrikat som får dig att må dåligt.

Om hela den svenska OS-truppen kan så kan du också.
Citera
2011-05-06, 21:37
  #3
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
Herregud människa!
Ät MAT och inga halvkemiska fabrikat som får dig att må dåligt.

Om hela den svenska OS-truppen kan så kan du också.

Jovisst men dom tränar, jag tror att TS vill ta en genväg och slippa att träna.
Citera
2011-05-06, 21:43
  #4
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
Kan man äta så här för att gå ner i vikt?

Frukost; Nutrilett/Bar
Lunch; Vanlig mat enligt GI
Middag; Nutrilett/Bar
Kvällsmat; Nutrilett/Bar

Frukt/grönt och vatten utöver...
Funkar det?!

Klart det funkar, sålänge du gör av med mer energi än du trycker ner i kakhålet.
Tycker det är bättre att du håller dig till vanlig mat och struntar i det där dyra jäkla nutrilett-möget.
Citera
2011-05-07, 00:08
  #5
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Klart det funkar, sålänge du gör av med mer energi än du trycker ner i kakhålet.
Tycker det är bättre att du håller dig till vanlig mat och struntar i det där dyra jäkla nutrilett-möget.
Allas ekonomier står inte och faller med diverse pulverdieter kontra "vanlig mat"
Citera
2011-05-07, 11:01
  #6
Medlem
Chilins avatar
Jodå, jag tränar, men inte HÅRT (vilket innebär att jag inte behöver äta kopiösa mängder mat och då kolhydrater tex för att må bra).
Jag rör mig som jag ska (cirka 5 km gång/inlines 4-5 ggr per vecka) och cyklar eller går alltid till jobbet vilket också är cirka 5 km. Tränar yoga ett par ggr i veckan.

Men HUR ska jag då äta? Mitt problem är frukosten... Jag KAN inte äta på morgonen. Aldrig kunnat. Slutade med det när jag var typ 7 år... Jag måste vara vaken ca 3 timmar innan jag kan äta... =(
Funkar det då inte att byta mot nutrilett?
Citera
2011-05-07, 11:04
  #7
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
Jodå, jag tränar, men inte HÅRT (vilket innebär att jag inte behöver äta kopiösa mängder mat och då kolhydrater tex för att må bra).
Jag rör mig som jag ska (cirka 5 km gång/inlines 4-5 ggr per vecka) och cyklar eller går alltid till jobbet vilket också är cirka 5 km. Tränar yoga ett par ggr i veckan.

Men HUR ska jag då äta? Mitt problem är frukosten... Jag KAN inte äta på morgonen. Aldrig kunnat. Slutade med det när jag var typ 7 år... Jag måste vara vaken ca 3 timmar innan jag kan äta... =(
Funkar det då inte att byta mot nutrilett?
Du måste inte äta på morgonen. Om du inte vill käka när du precis har vaknat så gör du inte det.
Citera
2011-05-07, 11:13
  #8
Medlem
Chilins avatar
men ALLA säger ju att frukosten är så himla viktig och att det är något som alla överviktiga har gemensamt, att de inte äter frukost... Stämmer inte det alltså?
Citera
2011-05-07, 11:24
  #9
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
men ALLA säger ju att frukosten är så himla viktig och att det är något som alla överviktiga har gemensamt, att de inte äter frukost... Stämmer inte det alltså?
Varför skulle det göra det?

Du blir inte automatiskt fet för att du inte käkar en macka på morgonen.
Citera
2011-05-07, 11:25
  #10
Medlem
Chilins avatar
Ja, inte vet jag, de säger ju det...
Citera
2011-05-07, 11:41
  #11
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
Ja, inte vet jag, de säger ju det...

Nej du måste inte käka frukost och när vi ändå är inne på det så spelar det ingen roll vilken tid på dygnet du käkar överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Allas ekonomier står inte och faller med diverse pulverdieter kontra "vanlig mat"

Åh fan. Det trodde jag nästan.
Citera
2011-05-07, 11:43
  #12
Medlem
Chilins avatar
Inte? Så det är det totala antalet kalorier under ett dygn som räknas? Eller det totala under en vecka? Man har ju hört om "ätdagar" som inte ska påverka och då kanske det är rimligare med att JAG (som kvinna) ska äta 14.000 kalorier på 7 dagar...? Eller är det viktigt med just 2000 på 1 dag?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback