Citat:
Ursprungligen postat av hondendar
Jag hade helt klart använt ALLA pengar på ett sätt som dom inte kunde ta tillbaka pengarna på. TEX; köpt ett hus utomlands vid havet någonstans. Använt det på resor, öppna upp ett konto i någon annans namn (nära släkt) någon du litar på och sen lagt över hälften dit. Blev jag tagen skulle jag säga "jag trodde att jag hade fått ärva av någon släkt" ;D.
Det skulle mycket till för att hindra mig från att slösa dom kan jag säga. Speciellt eftersom pengarna hux flux helt magiskt hoppade in på ditt konto all by them self. Du har inte direkt stulit dom. Sen kanske du är en riktigt dum jävel och faktiskt tror att du fått ärva eller helt enkelt fått dem av en tjej som var väldigt kär i dig ;D.Dom kan ju inte veta hur funtad du är, right?!

Helt räligt, tror du på det själv? Det som skulle vara en möjlighet är att flytta pengarna till ett land som inte delar med sig av skatter/finansiella uppgifter till andra länder. Men då krävs det fortfarande att man kan flytta hela summan, vilket ej går om man inte kontaktar banken - och där tar det stopp.
Likväl kommer han bli betalningskylig för varenda krona som används - köper han ett hus så syns transaktionen, spenderar eller flyttar han dem kan de spåras genom SWIFT-systemet.
Du kan fortfarande inte hävda att du har "trott" det är ett "plötsligt" arv eller att någon är snäll.
Det finns ingen väg ut, idag, imorgon eller om 2 år kommer det att komma ett återbetalningskrav.