2011-05-05, 23:09
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajax67
I din skärmdump står det följande....

Förra gången du loggade in var den 26 Februari 2011 klockan 10.13

På ett konto som du verkar använda som lönekonto, och plus att du hade loggat in via appen innan du loggade in med dosan....det borde ha stått datumet och klockslaget du loggade in via appen och inte Februari.

Förklara snälla....

Det kan ju också vara så att han endast kollat på minneslappar när han fått ut lönen, har fått det intrycket av TS att han inte riktigt har koll på alla sina pengar...

För mig visas det inte när jag varit inne på appen. Jag har samma app, gammal version och annan bank dock och jag är väldigt begränsad i mitt bankanvändande när jag använder den. Kan endast se mitt saldo i praktiken.
Citera
2011-05-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Det kan ju också vara så att han endast kollat på minneslappar när han fått ut lönen, har fått det intrycket av TS att han inte riktigt har koll på alla sina pengar...

För mig visas det inte när jag varit inne på appen. Jag har samma app, gammal version och annan bank dock och jag är väldigt begränsad i mitt bankanvändande när jag använder den. Kan endast se mitt saldo i praktiken.

Precis, man kan inte göra så mycket om man inte loggar in med sin säkerhetsdosa. Vilket då loggas.
Men TS säger att han får lön på detta konto, vilket betyder att man använder kontot till mer än bara kolla saldot och ta ut pengar på automaten. Normalt betalar man räkningar och annat med internetbanken. Det var mest det jag reagerar på. Trots allt var 26 Februari ett tag sedan...
Citera
2011-05-06, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Det är samma princip i verkligheten, du får t.ex. inte köpa stulet gods, du år inte ta emot gåvor som ej är riktade mot dig etc. Du förstår väl varför det är såhär?

Om du som person skall ge något, detta hamnar - av outgrundliga skäl - hos fel person. Då måste du du ha rätt att få tillbaka det.

Förstår om det är oförklarligt hur godset hamnade hos fel person, men om det bara handlar om att jag är klantig så tycker jag att jag får skylla mig själv.

Dessutom så tror jag inte att pengarna kom från någon som inte kan betala 1,2 milj till utan att lida av det.
Citera
2011-05-06, 00:10
Medlem
sätt in dom på mitt konto om du inte vill ha dom
Citera
2011-05-06, 00:47
Medlem
Att manipulera en bild är jävligt enkelt, är väl fan bara att högerklicka på sidan och "spara sida som", sen öppna den i word och skriva dit andra siffror..

Men om det nu skulle vara riktigt så;

Är det en privatperson som satt in pengarna så blir du aldrig återbetalningsskyldig, det enda de kan göra är att ringa upp dig och fråga om du vill betala tillbaka pengarna

Är det något statligt eller banken som råkat sätta in så blir du återbetalningsskyldig och begår ett brott om du försöker ta ut och lämna landet
Citera
2011-05-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
Att manipulera en bild är jävligt enkelt, är väl fan bara att högerklicka på sidan och "spara sida som", sen öppna den i word och skriva dit andra siffror..

Är det en privatperson som satt in pengarna så blir du aldrig återbetalningsskyldig, det enda de kan göra är att ringa upp dig och fråga om du vill betala tillbaka pengarna

Är det något statligt eller banken som råkat sätta in så blir du återbetalningsskyldig och begår ett brott om du försöker ta ut och lämna landet

Han glömde manipulera datumet på sista inloggningen :P
Citera
2011-05-06, 01:15
Medlem
synd att dom inte hamnade hos mig, ber fortfarande på en sådan dag att 5+ miljoner råkar hamna på konto, dom försvinner inom några timmar och Sverige kommer aldrig får se mig eller pengarna igen

Därför ska man alltid logga in på banken minst 1 gång om dagen, helst runt 13 tiden och en gång efter 18:00

Hur behåller jag för mig själv :P
Citera
2011-05-06, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BH4
synd att dom inte hamnade hos mig, ber fortfarande på en sådan dag att 5+ miljoner råkar hamna på konto, dom försvinner inom några timmar och Sverige kommer aldrig får se mig eller pengarna igen

Hur får du över 5+ miljoner till något annat konto inom några timmar?

För att ta ut i kontanter måste du ringa en bra bit i förväg, och för att överföra sådana stora summor till andra konton så måste överföringen bekräftas manuellt - det kommer heller inte gå snabbt om du inte redan har ett konto som innan är väldigt aktivt med större summor.
Senast redigerad av Switchfoot 2011-05-06 kl. 01:27.
Citera
2011-05-06, 09:10
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondendar
Jag hade helt klart använt ALLA pengar på ett sätt som dom inte kunde ta tillbaka pengarna på. TEX; köpt ett hus utomlands vid havet någonstans. Använt det på resor, öppna upp ett konto i någon annans namn (nära släkt) någon du litar på och sen lagt över hälften dit. Blev jag tagen skulle jag säga "jag trodde att jag hade fått ärva av någon släkt" ;D.

Det skulle mycket till för att hindra mig från att slösa dom kan jag säga. Speciellt eftersom pengarna hux flux helt magiskt hoppade in på ditt konto all by them self. Du har inte direkt stulit dom. Sen kanske du är en riktigt dum jävel och faktiskt tror att du fått ärva eller helt enkelt fått dem av en tjej som var väldigt kär i dig ;D.Dom kan ju inte veta hur funtad du är, right?!

Helt räligt, tror du på det själv? Det som skulle vara en möjlighet är att flytta pengarna till ett land som inte delar med sig av skatter/finansiella uppgifter till andra länder. Men då krävs det fortfarande att man kan flytta hela summan, vilket ej går om man inte kontaktar banken - och där tar det stopp.

Likväl kommer han bli betalningskylig för varenda krona som används - köper han ett hus så syns transaktionen, spenderar eller flyttar han dem kan de spåras genom SWIFT-systemet.

Du kan fortfarande inte hävda att du har "trott" det är ett "plötsligt" arv eller att någon är snäll.

Det finns ingen väg ut, idag, imorgon eller om 2 år kommer det att komma ett återbetalningskrav.
Citera
2011-05-06, 09:11
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot

Du vet att om du säger "nej jag för ej tillbaka dem" så blir du anmäld för stöld? I detta fallet blir det nog mer än stöld.. Du som privatperson har, i det stora hela, INGET skydd när det kommer till att komma över en summa pengar som någon har felaktigt fört över.
Citera
2011-05-06, 11:00
Medlem
Fly min vän, flyyyyy! Fly landet lev på en varm strand.
Citera
2011-05-06, 11:30
Medlem
är detta sant så är det ju sjukt najs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här