2011-05-06, 11:48
Citat:
Ursprungligen postat av zikac
Va fan e de för idioter som säger att du ska kontakta banken. Shit, om det så vore 1 på 10000 chans att du får behålla pengarna så är det ju värt att ta den. Antagligen har ditt bankkonto blivit "flashat". Det innebär att en transaktion på 1.2 milj. har föreberetts till ditt konto, men att den faktiskt inte är genomförd; då kan det se ut som att du har pengarna på kontot fastän de inte är överförda än.

Du har ju nu två alternativ
1. Du agerar passivt. Antagligen kommer banken att ta tillbaka pengarna, men chansen finns ju alltid naturligtvis.
2. Du tar ut alla pengarna med en gång och gömmer dem! Detta är ju värt att testa om man har lite balls. Jag vet inte om jag hade vågat göra det (det är ju olagligt) men det är ju värt att testa. Antingen går det inte och då händer inget. Går det så har du 1.2 mille och även om du blir dömd så lämnar du ju inte tillbaka pengarna. 1.2 mille är värt straffet! (tror jag :P)

KONTAKTA INTE BANKEN!!

du är medveten om att man bara an ta ut 24k på tre dagar ifrån kontot. så det kommer ju ta ett tag ska du se.
Citera
2011-05-06, 11:53
Medlem
EranKungs avatar
Till de som snackar om datumet. Har Nordea, använder Nordeas iPhone app. Loggade precis in med appen och sedan efter det på nordea.se då stod det :Välkommen. Förra gången du loggade in var den 5 maj 2011 klockan 10:09. Alltså "registreras" det inte när du loggar in via appen.
Citera
2011-05-06, 12:28
Bannlyst
Kan nån summera tråden?
Citera
2011-05-06, 12:51
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyeFartedLOL
Kan nån summera tråden?

TS skall ha fått in 1,2 miljoner på sitt perosnkonto i Nordea.

98% av resterande inlägg i tråden handlar om hur "najd det är, fly ladnet lev flott" "ta pengarna, du har lagen på din sida" "lol najs köp saker lol" "lulz omg wtf bbq köp guld" "köp X göm och neka allt" "om du säger att du var i god tro får du behålla dem" "banken har inte rätt att ta tillbaka dem" etc.

2%, som faktiskt jobbar/har jobbat eller är insatta förklarar om och om igen att det ej fungerar att göra så då det (1) avtalet som du accepterade när du blev bankkund reglerar hur du skall agera (2) det är ej möjligt pga. beloppsgränser, hur mycket du kan flytta/handla för på 1 dag (3) vad som ön sker så blir du återbetalningsskyldig med stöd i svensk lag.

Så summeringen, 12-åringar som drömmer om "horor, fin strand och fly landet" mot folk som sitter i verkligheten.
Citera
2011-05-06, 13:27
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
TS skall ha fått in 1,2 miljoner på sitt perosnkonto i Nordea.

98% av resterande inlägg i tråden handlar om hur "najd det är, fly ladnet lev flott" "ta pengarna, du har lagen på din sida" "lol najs köp saker lol" "lulz omg wtf bbq köp guld" "köp X göm och neka allt" "om du säger att du var i god tro får du behålla dem" "banken har inte rätt att ta tillbaka dem" etc.

2%, som faktiskt jobbar/har jobbat eller är insatta förklarar om och om igen att det ej fungerar att göra så då det (1) avtalet som du accepterade när du blev bankkund reglerar hur du skall agera (2) det är ej möjligt pga. beloppsgränser, hur mycket du kan flytta/handla för på 1 dag (3) vad som ön sker så blir du återbetalningsskyldig med stöd i svensk lag.

Så summeringen, 12-åringar som drömmer om "horor, fin strand och fly landet" mot folk som sitter i verkligheten.

Hahaha, var en jävligt bra summering, den var så sann så det finns ju inte
Citera
2011-05-06, 15:08
Medlem
ascs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajax67
I din skärmdump står det följande....

Förra gången du loggade in var den 26 Februari 2011 klockan 10.13

På ett konto som du verkar använda som lönekonto, och plus att du hade loggat in via appen innan du loggade in med dosan....det borde ha stått datumet och klockslaget du loggade in via appen och inte Februari.

Förklara snälla....

ts är bara en drömmare. ganska roligt dock att läsa tips från alla kukskallar som tror att han kommer undan med detta(om det nu vore sant dvs).
Citera
2011-05-06, 15:29
Medlem
Har TS bestämt hur han ska göra?
Citera
2011-05-06, 16:18
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Har TS bestämt hur han ska göra?
Han har nog flytt landet redan.
Citera
2011-05-06, 16:29
Medlem
Senaste inloggningen är ju 26 feb.. inte svårt att fejka bilden heller.. så jag tror inte det är sant.
Citera
2011-05-06, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Googlah
Senaste inloggningen är ju 26 feb.. inte svårt att fejka bilden heller.. så jag tror inte det är sant.

Klart att det inte är sant, man vet ju hur uppmärksamheten växer så det knakar när det handlar om cash
Citera
2011-05-06, 17:08
Medlem
Nu vill jag inte skrika troll eller något, men detta går ganska simpelt att fixa.
Du kan skriva in en JavaScript kod i webbläsaren sår kan man ändra all text som finns på den. Om vi kollar på printen TS skickade ( http://www.n0.se/v/f4a71d_nordea2..png ), så är flera ord understrukna med en röd linje vilket betyder att den inte tillhör ett svenskt ord, t.ex "Konton". Det är det ALDRIG på en hemsida. Och alla länkar på bilden är blåa, vilket dom inte är för mig när jag är inne på nordeas hemsida. Dock kan jag inte logga in då jag inte är kund hos dom, men antar att det är samma på inloggade sidan som när man går in på startsidan. Så TS kan hur lätt som helst använt detta javascript.
Citera
2011-05-06, 17:44
Medlem
145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspergers-syndrom
Hahaha, var en jävligt bra summering, den var så sann så det finns ju inte

Summeringen var faktiskt bra! Men jag tror killen har försökt ta ut pengarna och sedan semester jag hade försökt mig på det. Men jag tror han blir återbetalnings skyldig i slut ändan.
Senast redigerad av 145 2011-05-06 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in