2011-05-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Om det ändå vore så lätt att ta ut 1,2 miljoner...

Alla lever inte som Slösa.

Du har inte potensen med dig & är nöjd med spice med andra ord!
Citera
2011-05-05, 19:20
Medlem
Den enda nyttan du kan få av dessa pengar är om du går till en bankomat och sen stoppar i kortet om och om igen (om du nu har ett kort kopplat till kontot men det har väl alla) och begär bara en kontrolluppgift. Då kommer du få ett fint kvitto som är värt sin vikt i guld på krogen.

Se bara till att du har några sådana kvitton som du på nått sätt "tappar" eller på annat sätt ser till att pangbruden får se så ska du se på fan.
Citera
2011-05-05, 20:22
Medlem
EMiLEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidek
Såg idag på min mobil, med hjälp av appen bankdroid att jag plötsligt hade ca 1,2 miljoner kronor mer än de ca 40 000 kronorna jag hade innan. Blev lite glad då jag självklart trodde appen hade hängt sig, men när jag senare loggade in med min dosa såg jag att pengarna faktiskt fanns där.

Avsändaren för pengarna var "---". Några dagar innan (lönedag dårå) hade jag fått min lön på ca 5000kronor, så felet ligger inte där.

Begår jag ett brott om jag inte kontaktar banken? Kan de ta reda på vem jag är? (de som satte in pengarna) och borde jag behålla pengarna?

Edit:
Bildbevis:
http://www.n0.se/v/f4a71d_nordea2..png

Jag tror det är brottsligt att använda pengarna. Men för fan sätt dom på ditt sparkonto. Har du ca 4% ränta så får du 130 spänn per dag
Det va ju nån som fått in 10 miljader på kontot en gång. Tråkigt go ränta där haha
Kontakta inte banken låt dom ligga så länge du kan.

Jag satte in pengar på fel konto en gång (iof bara 500kr) ringde banken. Svaret jag fick va att dom kan inget göra. Har du gett han pengar har. Blev tråkigt paff.
Men handlar det om mmiljoner skall man nog vara försiktig...
Citera
2011-05-05, 20:29
Medlem
Jag hade helt klart använt ALLA pengar på ett sätt som dom inte kunde ta tillbaka pengarna på. TEX; köpt ett hus utomlands vid havet någonstans. Använt det på resor, öppna upp ett konto i någon annans namn (nära släkt) någon du litar på och sen lagt över hälften dit. Blev jag tagen skulle jag säga "jag trodde att jag hade fått ärva av någon släkt" ;D.

Det skulle mycket till för att hindra mig från att slösa dom kan jag säga. Speciellt eftersom pengarna hux flux helt magiskt hoppade in på ditt konto all by them self. Du har inte direkt stulit dom. Sen kanske du är en riktigt dum jävel och faktiskt tror att du fått ärva eller helt enkelt fått dem av en tjej som var väldigt kär i dig ;D.Dom kan ju inte veta hur funtad du är, right?!
Citera
2011-05-05, 20:37
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamtheking
Dra ut pengarna och stick från landet, lev livet! Medan du har chansen...

För 1.2 miljoner?

Du menar att han bara ska festa upp dom eller? Kommer ju sluta bra...
Citera
2011-05-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avskedsfesten
Gåvor också?

Japp
Citera
2011-05-05, 21:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Låtsas att du blev rånad utav några och dom bad dig ta ut pengar från flera automater :P

Citat:
Ursprungligen postat av swicksell
För man kan ju ta ut 1,2 Miljoner ur en bankomat

Spelar ingen roll om 10000 bankomater står uppradade framför dig, du kan enbart ta ut en viss summa. (20kkr)
Citera
2011-05-05, 22:19
Medlem
Grattis din lyckliga Sate!
men använd inte pengarna som så många har sagt. lite surt att behöva betala tillbaka 1 mille.
Citera
2011-05-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidek
Såg idag på min mobil, med hjälp av appen bankdroid att jag plötsligt hade ca 1,2 miljoner kronor mer än de ca 40 000 kronorna jag hade innan. Blev lite glad då jag självklart trodde appen hade hängt sig, men när jag senare loggade in med min dosa såg jag att pengarna faktiskt fanns där.

Avsändaren för pengarna var "---". Några dagar innan (lönedag dårå) hade jag fått min lön på ca 5000kronor, så felet ligger inte där.

Begår jag ett brott om jag inte kontaktar banken? Kan de ta reda på vem jag är? (de som satte in pengarna) och borde jag behålla pengarna?

Edit:
Bildbevis:
http://www.n0.se/v/f4a71d_nordea2..png

I din skärmdump står det följande....

Förra gången du loggade in var den 26 Februari 2011 klockan 10.13

På ett konto som du verkar använda som lönekonto, och plus att du hade loggat in via appen innan du loggade in med dosan....det borde ha stått datumet och klockslaget du loggade in via appen och inte Februari.

Förklara snälla....
Citera
2011-05-05, 22:58
Medlem
Awa92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajax67
I din skärmdump står det följande....

Förra gången du loggade in var den 26 Februari 2011 klockan 10.13

På ett konto som du verkar använda som lönekonto, och plus att du hade loggat in via appen innan du loggade in med dosan....det borde ha stått datumet och klockslaget du loggade in via appen och inte Februari.

Förklara snälla....

Räknas inloggningar med appen då?
Citera
2011-05-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awa92
Räknas inloggningar med appen då?

Det bör det göra eftersom du måste logga in med appen. Loggar jag in med Mobilbanken på Swedbank så räknas det också som sista inloggning.

Nån med Nordea och appen som kan bekräfta?

Men tycker redan att det är skumt att man inte loggat in sen i Februari på sitt eget lönekonto.
Men som sagt, jag är övertygad att det räknas som en login från appen, för i grund och botten är det det.
Citera
2011-05-05, 23:08
Medlem
Kentaros avatar
Låt pengarna ligga ett tag till. Händer inget, så använd dem. Inte ditt fel att pengarna gick till just ditt konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in