2011-05-05, 10:36
Medlem
Byt bank !
Citera
2011-05-05, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Fungerar ej så. Han är fortfarande återbetalningsskyldig.

Dåligt. Det borde ju finnas något sätt att få ha kvar pengarna på. Det är en rätt idiotisk lag dock. Om någon är klantig och ger mig en massa pengar IRL så kan han inte kräva tillbaka dom men om man däremot råkar ge någon pengar via internet så är det helt plötsligt en annan sak.
Citera
2011-05-05, 13:31
Medlem
Lejdbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.EV
Vad grundar du det på? Orkar personligen inte rota igenom lagtext men själv tror jag att man säkert har någon skyldighet till det, på något vänster.

Förövrigt kommer skatteverket se dessa pengar och kan många saker hända.

http://bankforsakring.konsumenternas...to-av-misstag/

Ja det står alltså att man får ha pengarna där om man i god tro trodde pengarna var till dig själv. Fast man ska tydligen helst kontakta bank. Men jag har läst här på FB att man inte har skyldighet till det och då har jag även fått källa på det.
Citera
2011-05-05, 16:42
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejdbanan

Ja det står alltså att man får ha pengarna där om man i god tro trodde pengarna var till dig själv. Fast man ska tydligen helst kontakta bank. Men jag har läst här på FB att man inte har skyldighet till det och då har jag även fått källa på det.

Ja, TS kan också säga att han trodde att banken skulle fixa problemet själva. Det borde rimligen märkas ganska snabbt om 1,2 miljoner hamnat fel.

Dessutom saldosiffror kan se konstiga ut ibland på internetbanker av andra skäl (har själv råkat ut för det). TS kan säga att han trodde det var något tillfälligt datastrul och därför struntade i saken.

Sålunda. TS, ligg lågt och undvik att logga in på datorbanken. Räkna med att banken tar tillbaka pengarna, men kanske kan du tjäna några räntekronor på saken. Åtminstone får du en spännande tid framöver. Rör inte pengarna alls.
Citera
2011-05-05, 17:07
Medlem
adamthekings avatar
Dra ut pengarna och stick från landet, lev livet! Medan du har chansen...
Citera
2011-05-05, 17:39
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Dåligt. Det borde ju finnas något sätt att få ha kvar pengarna på. Det är en rätt idiotisk lag dock. Om någon är klantig och ger mig en massa pengar IRL så kan han inte kräva tillbaka dom men om man däremot råkar ge någon pengar via internet så är det helt plötsligt en annan sak.

Det är samma princip i verkligheten, du får t.ex. inte köpa stulet gods, du år inte ta emot gåvor som ej är riktade mot dig etc. Du förstår väl varför det är såhär?

Om du som person skall ge något, detta hamnar - av outgrundliga skäl - hos fel person. Då måste du du ha rätt att få tillbaka det.
Citera
2011-05-05, 17:41
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejdbanan

Du måste ha ett en riktigt bra förklaring hur du är i god tro när du har en inkomst på 5000 i månaden och plötsligt dimper det in 1,2 miljoner på kontot från ingenstans..
Citera
2011-05-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamtheking

på 1.2 miljoner? det räcker för knark och horor i 2 månader.......
Citera
2011-05-05, 18:07
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamtheking

Om det ändå vore så lätt att ta ut 1,2 miljoner...

Citat:
Ursprungligen postat av wessla
på 1.2 miljoner? det räcker för knark och horor i 2 månader.......

Alla lever inte som Slösa.
Citera
2011-05-05, 18:26
Medlem
Låtsas att du blev rånad utav några och dom bad dig ta ut pengar från flera automater :P
Citera
2011-05-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Låtsas att du blev rånad utav några och dom bad dig ta ut pengar från flera automater :P

För man kan ju ta ut 1,2 Miljoner ur en bankomat
Citera
2011-05-05, 18:34
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Läser folk tråden eller droppar de enbart för att få upp antal inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in