Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Nej, jag är från Stockholm och har träffat väldigt många typiska svenska killar. Antingen är de tattade slackers med ögonbrynspiercingar och utan ambitioner i livet, eller så är de Stureplanssnubbar med backslick och alla flashiga "måsten" i livet. Inget av det är intressant.
Altså, du måste ju skämta om du anser att det endast finns två extremer, piercade förortsslödder alternativt sturplansglidare, som enda två kategorier av svenska män? Jag håller fortfarande fast vid att du inte verkar besitta den empiriska erfarenheten att uttala dig.
Förklara gärna vad du finner attraktivt hos andra europeiska folkslag, som svenskar tydligen skulle sakna
per se.
Citat:
Ok, måste jag definiera västeuropéer extra mkt då? (Suck). Ja, t ex belgare, holländare, fransmän, till viss del engelsmän, vissa italienare, mm.
Nej, men frågar du en Engelsman så hade han kallat dig för en Europé och sig själv en engelsman, det är därför jag menar att epitetet Västeuropé blir felaktigt då samtliga dessa länder har unika drag samtidigt som de har drag av en gemensam Västeuropeisk kulturgrund, detta inkluderat Sverige.
Citat:
Självdestruktiv apa? Räknar du ovanstående folk som "apor"?
Syftade inte på de ovanstående, utan det blattoida spännande alternativet till att vara en västerländsk europé med beräknande egenskaper till skillnad från det impulsiva, djuriska instinktmässiga beteendet som våra kära landsmän från mellanöstern och Nordafrika kan erbjuda.
Citat:
Finns det inget mellanting i din värld?
Nu smäller det i glashuset värre än det gjorde 11 september 2001.
Citat:
Jag fattar att det finns andra svenska snubbar, men de är ofta gubbiga i förtid. Rakade, ev tattade, snusar, luktar surt, ofta bristfällig hygien, rapar och fiser i soffan, bajsar med dörren öppen och tycker det är "roligt", helt utan ambitioner, dålig allmänbildning, läser inget, kan inte stava, bor hemma hos mamma, har IBS och spelar TV-spel fastän de är 30+, samtidigt som de klagar att ingen tjej vill ha dem. Näe....? Konstigt?
Låter som riktiga toppenkillar du träffat!

När det kommer till dålig allmänbildning så är nog de svenska tjejerna världsmästare, men det finns nog dessa avarter till människor hos båda könen!
Citat:
Träffar man ngn snygg, supertrevlig svensk dock (ja, de finns) så är han gift. Men det är ingen fara. Jag är numera själv gift. Men jag tänkte mest på är jag var yngre och sökte, att detta ständigt slog mig. Vi har bara olika smak.
Män och kvinnor är olika, jag måste upplysa om att detta fenomen sträcker sig över nationsgränserna.
Citat:
Har inget emot svenska män, men önskar de inte så ofta vore som jag skrivit ovanför. Många väninnor tycker precis likadant. Det blir bara så jävla ospännande.
Där kom det ju! Då spelar ju inga andra anledningar någon roll. Jag kan hålla med om att många svenskar, även i Stockholm, är
ospännande.