2011-04-28, 18:04
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Jag har aldrig ägt nåt konsol och därför vill jag nu äga något av de men först måste jag fråga vilken av dem är värt för pengarna? Jag vill ha en konsol som låter tyst och intresserar mest inom fotboll och krigsspel.
Xbox 360 så klart! Fotbollsspel är alla multiplattform, och multiplattform är i 9 fall av 10 snyggare på 360. Även krigsspel är oftast multiplattform så samma argument funkar där med! Med tanke på senaste PSN-skandalen så är det verkligen inte PS3 du ska skaffa om du har minsta intresse av att spela online med dina vänner eller annat löst folk.
Citera
2011-04-28, 18:32
Medlem
Vänta tills den nya generationens maskiner kommer istället. 1 eller 2 år.
Citera
2011-04-28, 18:47
Medlem
harrings avatar
Antingen köper du 360 som de flesta spel är optimerade för eller så köper du PS3, du betalar då lite extra men dina personliga upgifter(namn, adress osv) och dina kontouppgifter läcker till hackare.

ps. finns f.ö inget onlinespelande på playstation atm.

Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
2014 är vad jag har hört, 3 år altså.
Citera
2011-04-28, 18:48
Medlem
och vad ska den konsollen heta?
Citera
2011-04-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort

Intressant filosofi, jag är sugen på glass men jag väntar tills de nya glassarna släpps. Är det så du tänker?

Det är ju inte så att när de nya konsolerna släpps att de kommer ha ett större spelutbud än om du köper din burk idag. Det är ju inte heller så att de kommer vara billigare än vad de är idag?

Det finns egentligen inget som säger att det är bättre att vänta 1-2-3 år på att något ska släppas. Den som väntar är en idiot om han känner för att äga en konsol i dagsläget.
Citera
2011-04-28, 19:29
Medlem
n3xmillionaires avatar
Om du vill köpa en PS3 borde du vänta tills PsNetwork är igång då den nu är hackad i snart en vecka...Nice Job Sony!
Köp en 360, mycket nicare, bättre onlinespelande och skitbra spel.
Citera
2011-04-28, 19:38
Medlem
Jag köpte nyss en PS3 och ångrar det verkligen inte. Finns en del exklusiva spel till den som är riktigt bra, som Uncharted 2 tex, bara det spelet är typ värt att köpa en PS3 för, helt klart ett av de bästa spel jag spelat.
Citera
2011-04-28, 19:57
Medlem
SirAssMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Jag har aldrig ägt nåt konsol och därför vill jag nu äga något av de men först måste jag fråga vilken av dem är värt för pengarna? Jag vill ha en konsol som låter tyst och intresserar mest inom fotboll och krigsspel.

Finns bara en konsol som är värd pengarna och det är Ps3, spelar egentligen ingen roll vad någon säger. Jag har ägt bägge två och ska jag jämföra kvalité, spel, kostnad och funktion så vinner Ps3 ganska lätt faktiskt...
Citera
2011-04-28, 20:08
Medlem
xobxs avatar
Köp ett 360. Bättre spel, säker online-del, överlägsen handkontroll.
Citera
2011-04-28, 20:10
Medlem
xobxs avatar
Värt. Det dröjer minst ett år innan nya konsoller kommer.
Citera
2011-04-28, 20:18
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAssMonkey
Finns bara en konsol som är värd pengarna och det är Ps3, spelar egentligen ingen roll vad någon säger. Jag har ägt bägge två och ska jag jämföra kvalité, spel, kostnad och funktion så vinner Ps3 ganska lätt faktiskt...
Hårdvarukvalitén är på samma nivå numera. RROD-tiden är förbi. Vad gäller funktion och kostnad så ser vi ett härligt samband där. PS3: Gratis onlinespelande, som dock inte fungerar. 360: Onlinespelande som kostar, men som fungerar... Oh snap!
Citera
2011-04-28, 22:15
Medlem
RebarMoskels avatar
köp ett begagnat xbox på gamestop ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in