2011-04-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rizzo7
och vad ska den konsollen heta?

Hur skulle någon kunna veta det?
Citera
2011-04-30, 11:46
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Jag har aldrig ägt nåt konsol och därför vill jag nu äga något av de men först måste jag fråga vilken av dem är värt för pengarna? Jag vill ha en konsol som låter tyst och intresserar mest inom fotboll och krigsspel.

ps3 som gäller då.
Citera
2011-04-30, 11:54
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Hårdvarukvalitén är på samma nivå numera. RROD-tiden är förbi. Vad gäller funktion och kostnad så ser vi ett härligt samband där. PS3: Gratis onlinespelande, som dock inte fungerar. 360: Onlinespelande som kostar, men som fungerar... Oh snap!

ok ska vi vara såna. ja rrod är föbi, men 360 blir fortfarande överhettad. det som händer nu är en säkerhet som gör att enheten stänger av sig. hur kul skulle det vara då om man sitter mitt i en match på ett spel eller att spelet håller på och sparar precis när det händer så filen blir korrupt. oh snap! så hårdvaru kvaliten är inte detsamma. ja de finns saker som nog är bättre på 360 än ps3. som att live funkar nu och inte psn. men om det inte händer på ett bra tag efter detta så ser jag inget mer positivt med 360 än ps3. ps3 låter mindre bara det är en stor grej för mig. och just ja. ps3 blir ej överhettad
Citera
2011-04-30, 13:32
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
ok ska vi vara såna. ja rrod är föbi, men 360 blir fortfarande överhettad. det som händer nu är en säkerhet som gör att enheten stänger av sig. hur kul skulle det vara då om man sitter mitt i en match på ett spel eller att spelet håller på och sparar precis när det händer så filen blir korrupt. oh snap! så hårdvaru kvaliten är inte detsamma. ja de finns saker som nog är bättre på 360 än ps3. som att live funkar nu och inte psn. men om det inte händer på ett bra tag efter detta så ser jag inget mer positivt med 360 än ps3. ps3 låter mindre bara det är en stor grej för mig. och just ja. ps3 blir ej överhettad

360 är minst lika tyst som PS3.
Köp ett nytt tangentbord ffs.
Citera
2011-04-30, 17:26
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
360 är minst lika tyst som PS3.
Köp ett nytt tangentbord ffs.
What? vad drömde du sedan? och varför ska jag köpa ett nytt tangentbord?
Senast redigerad av StoffeAPBT 2011-04-30 kl. 17:33.
Citera
2011-04-30, 18:04
Medlem
PS3 skulle jag säga.
Gratis att koppla upp sig online.
När det gäller hackare så kan det nog hända vem som helst.
Sony håller på fixa säkerheten så blir mer säkert när de väl är online igen.
Nu väntar vi bara att någon skall försöka hacka Xboxen.
Citera
2011-04-30, 18:08
Medlem
xobxs avatar
Citat:
What? vad drömde du sedan? och varför ska jag köpa ett nytt tangentbord?

http://www.youtube.com/watch?v=vLzcl-HzgY4

Din shift-tangent funkar uppenbarligen inte.
Citera
2011-04-30, 18:45
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=vLzcl-HzgY4

Din shift-tangent funkar uppenbarligen inte.

shift tangenten du är bara idiot.
ok jag såg en review förut som sa den inte var spec mkt tystare det var som jag gick på. 360 slim tystare än ps3 slim men då spelar det ändå ingen roll för man måste mer eller mindre sätta örat vid ps3an för att den ska höras. så ok där fick 360 1 plus från mig. fast bara 360 slim.

edit: vrf kallas den för slim? är ju mer eller mindra lika stor som den gamla :/
Senast redigerad av StoffeAPBT 2011-04-30 kl. 18:50.
Citera
2011-04-30, 18:53
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Köp ett 360. Bättre spel, säker online-del, överlägsen handkontroll.

dessa 2 är en smaksak. det du tycker är bättre tycker andra är sämre. angående spel så tycker jag båda enheterna har exklusiva spel som är värda att spela. men själv tycker ja ps3 dosan är skönare. men som sagt detta är en smaksak
Citera
2011-04-30, 22:22
Medlem
Citat:

edit: vrf kallas den för slim? är ju mer eller mindra lika stor som den gamla :/

Precis. Sedan funderade jag, varför har XBOX så otroligt stor "power supply" ?

http://www.youtube.com/watch?v=6fX_bamk-uU

PS3 har ju bara en vanlig dator el kabel. Drar Xboxen mer ström?
Senast redigerad av lonian 2011-04-30 kl. 22:31.
Citera
2011-04-30, 22:26
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
shift tangenten du är bara idiot.
ok jag såg en review förut som sa den inte var spec mkt tystare det var som jag gick på. 360 slim tystare än ps3 slim men då spelar det ändå ingen roll för man måste mer eller mindre sätta örat vid ps3an för att den ska höras. så ok där fick 360 1 plus från mig. fast bara 360 slim.

Vilket är den enda relevanta modellen i tråden. Tror knappast att trådskaparen planerar att köpa en gammaldags 360.

Citat:

Den marknadsförs inte som slim, det är bara vad den kallas i folkmun. Samma sak gäller PS3 slim. Modellen heter 360 S precis som japanska Xbox-kontrollen heter S, men det står snarare för small. Sen var ju gamla 360 ganska slim den med, så svårt att göra den mycket mindre än PS3 slim.

Wii vs PS3 slim vs 360 slim vs 360
Citera
2011-04-30, 22:30
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Precis. Sedan funderade jag, varför har XBOX så otroligt stor "power supply" ?

http://www.youtube.com/watch?v=ohF_cGEcB7k

PS3 har ju bara en vanlig dator el kabel. Drar Xboxen mer ström?

Extern nätadapter är en rätt smart design, får både bort en massa värme ur lådan & är enklare att felsöka & byta om de går sönder. Går nätagget i PS3 sönder måste man skicka in hela maskinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in