2007-03-12, 21:19
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Nu kan jag ingenting om spelkonsoler och har en enkel fråga.

På vilket sätt är xbox360 nextgen?
3 kärnor? För att egentligen bara nämna en av många saker.
Citera
2007-03-12, 21:26
Medlem
Schwenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nintendo Wii är ju för småbarn. XBOX360 är ju för de lite äldre

Det är ju faktiskt sant, oavsett vad folk säger.
Nintendo dominerar "Barnens Marknad" medans PS3 och 360 slåss om "Den vuxna Marknaden".

Oavsett vad folk säger, så har Nintendo riktat Wii mot de yngre "kunderna".
Citera
2007-03-12, 21:59
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Nu kan jag ingenting om spelkonsoler och har en enkel fråga.

På vilket sätt är xbox360 nextgen?
Man delar in konsoler i generationer (under vilken tidsperiod de släpps).
Sen så har det kommit på senare tid en massa pr-snack som har bara med det tekniska att göra & på sätt vara "next-gen". Wikipedia har en bra artikel.
Citera
2007-03-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwenke
Nintendo dominerar "Barnens Marknad" medans PS3 och 360 slåss om "Den vuxna Marknaden".

Nej Nintendo vänder sig inte bara till barnen. Det är en familjekonsoll, alltså från 3-99 år typ.

När ska folk förstå det?
Citera
2007-03-12, 22:54
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _2FST_
Nej Nintendo vänder sig inte bara till barnen. Det är en familjekonsoll, alltså från 3-99 år typ.

När ska folk förstå det?

Förmodligen aldrig, Wii är inte i huvudsak riktad till "vanliga" gamers. Man vill åt (den mycket större) marknaden som vanligen inte har konsoller samt de som la av med konoller när de blev "vuxna". Detta har Nintendos marknadsförare och högsta höns sagt i keynote efter keynote. Självfallet finns det "barnspel" då med, men som någon sa tidigare behöver det inte vara negativt, inte alltid man vill slakta horder av monster i Gears of War.
Citera
2007-03-12, 23:09
Medlem
VictorNs avatar
Citat:

Vilket spel till Wii är ett utpräglat barnspel?
Citera
2007-03-12, 23:15
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Vilket spel till Wii är ett utpräglat barnspel?

Bara för att nämna en handfull spel jag hittade på 2-3 minuter:

Avatar: The Legend of Aang - "Baseras på Nickelodeons hetaste tv-show."

Barnyard - "Välkomen till bondgården där Nickelodeons film Barnyard kommer till liv."

Billy the Wizard: Rocket Broomstick Racing "Tävla mot andra trollkarlar och häxor i grand prix-cirkusen för flygande kvastar."

Tror inte det behövs någon kommentar, du fattar nog.
Citera
2007-03-12, 23:32
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Bara för att nämna en handfull spel jag hittade på 2-3 minuter:

Avatar: The Legend of Aang - "Baseras på Nickelodeons hetaste tv-show."

Barnyard - "Välkomen till bondgården där Nickelodeons film Barnyard kommer till liv."

Billy the Wizard: Rocket Broomstick Racing "Tävla mot andra trollkarlar och häxor i grand prix-cirkusen för flygande kvastar."

Tror inte det behövs någon kommentar, du fattar nog.

Avatar finns på de flesta konsollerna och PC, Barnyard finns på de flesta konsollerna och PC, Billy the Wizard görs av ett företag som har som affärside att ge ut billiga barnspel... och tro det eller ej det finns på de flesta konsollerna och PC.

Vad var det du sa nu igen?
Citera
2007-03-13, 00:13
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:

Nintendo vänder sig till familjer, således alla åldrar. PS3 och 360 kämpar bara om dom "vuxnas" förtroende. Varför Nintendo har blivit kallat för bankonsoll, är kanske för att barn tenderar att gilla spelkänsla istället för visuell och ljud upplevelse.
Citera
2007-03-13, 01:04
Medlem
Schwenkes avatar
Ok, 3-99 år det går jag med på. Men, det är riktat mot en familj med barn, precis som en familj enligt "normal standard" skall se ut.
Du påstår att det är riktat mot familjer? (Då menar jag normal standard)
Jag tror inte att ett gift par med två tonåringar på 15/17 år skulle investera i en Wii-konsol men däremot skulle nog en familj med två barn på 5/7 år mer än gärna investera i en Wii-konsol. Jag menar då skillnaden mellan familj och barnfamilj.
Jag säger inte att Wii är fel eller att vuxna inte kan spela det (Har själv spelat Wii Sports flera gånger med vänner) men Nintendo tjänar onekligen mer pengar på barnen eller barnfamiljerna än vad de gör på t.ex. medelåldersmännen.

Enligt min uppfattning så är iaf Wii en mycket bättre underhållningskonsol för barn än vad den är för äldre personer.

Peace

Edit: ville bara tillägga att jag är otroligt trött och kanske skrev saker kladdigt.
Citera
2007-03-13, 01:26
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ok, 3-99 år det går jag med på. Men, det är riktat mot en familj med barn, precis som en familj enligt "normal standard" skall se ut.
Du påstår att det är riktat mot familjer? (Då menar jag normal standard)
Jag tror inte att ett gift par med två tonåringar på 15/17 år skulle investera i en Wii-konsol men däremot skulle nog en familj med två barn på 5/7 år mer än gärna investera i en Wii-konsol. Jag menar då skillnaden mellan familj och barnfamilj.
Jag säger inte att Wii är fel eller att vuxna inte kan spela det (Har själv spelat Wii Sports flera gånger med vänner) men Nintendo tjänar onekligen mer pengar på barnen eller barnfamiljerna än vad de gör på t.ex. medelåldersmännen.

Enligt min uppfattning så är iaf Wii en mycket bättre underhållningskonsol för barn än vad den är för äldre personer.

Peace
Edit: ville bara tillägga att jag är otroligt trött och kanske skrev saker kladdigt.

Vilka är dessa titlar (gör nu inte självmål som den andre liraren och nämn titlar som kommer till alla format, det var titlar som specifikt gör Wii till en "barnkonsoll" eller "barnfamiljskonsoll"). Nintendo DS har lyckats nå ut till en publik som inte normalt sett skulle vara målgrupp för konsoller i allmänhet och handhållna i synnerhet, det är precis det här som man vill åt med Wii.

Shigeru Miyamoto (stort namn på nintendo, ligger bakom bland annat Mario och Zelda serierna) pratade sig varm på GDC (mässa för konoller och spel) nu i veckan om hur han kom på sin fru som tidigare hatade spel sitta uppe mitt i natten och spela på Wii, han menade att om de kan vinna över hans fru så kan de få vem som helst att börja spela. PRsnack javisst, men poängen är glasklar, lägg till allt annat de sagt så ser man tydligt att målgruppen är att nå ut till de som inte spelar på konsoller i vanliga fall. Detta gör man genom att (1) göra kontrollen enkel och intuitiv men få knappar och två ge ut spel som absolut inte är riktade till gamers (Brain Training, Cooking Mama o.s.v.).

För all del finns det spel som är lämpade för barn, men det finns ganska många sådana till alla konsoller, anledningen till att det möjligen finns fler tredjepartspel till Nintendos konsoller av detta slag är just detta rykte, men det har ganska lite med Wiis målgrupp och syfte att göra.
Citera
2007-03-13, 01:51
Medlem
Schwenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Vilka är dessa titlar (gör nu inte självmål som den andre liraren och nämn titlar som kommer till alla format, det var titlar som specifikt gör Wii till en "barnkonsoll" eller "barnfamiljskonsoll"). Nintendo DS har lyckats nå ut till en publik som inte normalt sett skulle vara målgrupp för konsoller i allmänhet och handhållna i synnerhet, det är precis det här som man vill åt med Wii.

Shigeru Miyamoto (stort namn på nintendo, ligger bakom bland annat Mario och Zelda serierna) pratade sig varm på GDC (mässa för konoller och spel) nu i veckan om hur han kom på sin fru som tidigare hatade spel sitta uppe mitt i natten och spela på Wii, han menade att om de kan vinna över hans fru så kan de få vem som helst att börja spela. PRsnack javisst, men poängen är glasklar, lägg till allt annat de sagt så ser man tydligt att målgruppen är att nå ut till de som inte spelar på konsoller i vanliga fall. Detta gör man genom att (1) göra kontrollen enkel och intuitiv men få knappar och två ge ut spel som absolut inte är riktade till gamers (Brain Training, Cooking Mama o.s.v.).

För all del finns det spel som är lämpade för barn, men det finns ganska många sådana till alla konsoller, anledningen till att det möjligen finns fler tredjepartspel till Nintendos konsoller av detta slag är just detta rykte, men det har ganska lite med Wiis målgrupp och syfte att göra.

Hmm, jag förstår nu vad du menar. Ett väldigt bra motargument och jag ger mig i den här disskusionen (Till viss del).
Sure, det är sant att Wii inte avsiktligt är riktat mot den yngre publiken men har det inte blivit så att det just är barnen som tar till sig Wii mest?
Det är mer det jag vill komma fram till, inte att Nintendo avsiktligt riktar Wii mot barn.

Peace

Edit: Att säga att Nintendo riktat Wii mot de yngre kunderna var dumt sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in