Citat:
Ursprungligen postat av Schwenke
Ok, 3-99 år det går jag med på. Men, det är riktat mot en familj med barn, precis som en familj enligt "normal standard" skall se ut.
Du påstår att det är riktat mot familjer? (Då menar jag normal standard)
Jag tror inte att ett gift par med två tonåringar på 15/17 år skulle investera i en Wii-konsol men däremot skulle nog en familj med två barn på 5/7 år mer än gärna investera i en Wii-konsol. Jag menar då skillnaden mellan familj och barnfamilj.
Jag säger inte att Wii är fel eller att vuxna inte kan spela det (Har själv spelat Wii Sports flera gånger med vänner) men Nintendo tjänar onekligen mer pengar på barnen eller barnfamiljerna än vad de gör på t.ex. medelåldersmännen.
Enligt min uppfattning så är iaf Wii en mycket bättre underhållningskonsol för barn än vad den är för äldre personer.
Peace
Edit: ville bara tillägga att jag är otroligt trött och kanske skrev saker kladdigt.
Vilka är dessa titlar (gör nu inte självmål som den andre liraren och nämn titlar som kommer till alla format, det var titlar som specifikt gör Wii till en "barnkonsoll" eller "barnfamiljskonsoll"). Nintendo DS har lyckats nå ut till en publik som inte normalt sett skulle vara målgrupp för konsoller i allmänhet och handhållna i synnerhet, det är precis det här som man vill åt med Wii.
Shigeru Miyamoto (stort namn på nintendo, ligger bakom bland annat Mario och Zelda serierna) pratade sig varm på GDC (mässa för konoller och spel) nu i veckan om hur han kom på sin fru som tidigare hatade spel sitta uppe mitt i natten och spela på Wii, han menade att om de kan vinna över hans fru så kan de få vem som helst att börja spela. PRsnack javisst, men poängen är glasklar, lägg till allt annat de sagt så ser man tydligt att målgruppen är att nå ut till de som inte spelar på konsoller i vanliga fall. Detta gör man genom att (1) göra kontrollen enkel och intuitiv men få knappar och två ge ut spel som absolut inte är riktade till gamers (Brain Training, Cooking Mama o.s.v.).
För all del finns det spel som är lämpade för barn, men det finns ganska många sådana till alla konsoller, anledningen till att det möjligen finns fler tredjepartspel till Nintendos konsoller av detta slag är just detta rykte, men det har ganska lite med Wiis målgrupp och syfte att göra.