2013-07-18, 17:30
Medlem
Tja! Har bestämt mig för att köpa antingen en Wii u eller en 3ds men har svårt att bestämma mig. Hade nästan bestämt mig för en 3ds, men såg sedan att den var dyrare än Wii u vilket fick mig att tveka. Min fråga är vilken av konsolerna är mest värd att spendera pengarna på? Vilken konsol skulle ge mig mest spelglädje? vill egentligen köpa bärbart men känns som att dom flesta spel är bättre på stationär konsol. Vad tror ni?
Citera
2013-07-18, 22:06
Medlem
Mellan WiiU och 3DS idag så hade jag valt 3DS XL
Citera
2013-08-02, 16:19
Medlem
Tarm1s avatar
Hej!

Tänkte investera i ett PS3 lagom tills GTA V släpps. Jag har dock svårt att bestämma mig om man ska köpa konsolen med 500 GB eller 12 GB. Jag kommer endast spela GTA på konsolen. Enligt vad jag läst mig till så kommer installationen av GTA V ligga på cirkus 8 GB. Det jag undrar är hur stora sparfilerna brukar vara på PS3 och tror ni att det kommer räcka med 12 GB utrymme?

Dessutom undrar jag ifall man måste installera samtliga spel på konsollen. Om vi säger att jag lånar ett spel av en polare och ej har utrymme att installera det på konsollen, kan jag då spela endast med skivan i?

Väldigt tacksam för svar, är ganska dålig på allt när det kommer till konsoler!
Citera
2013-08-04, 19:12
Medlem
Seth-Rydells avatar
Hej!

Gått och funderat ett tag på om jag bör införskaffa mig ett gammalt hederligt Nintendo 64 eller Gamecube. Men vad anser du är ett rimligt pris för ett? Dvs ett ifrån te.x Blocket utan garanti eller köpa med garanti ifrån någon spelbutik? Har bara tänkt att lira lite då och då på det så för min del känner jag att jag lika gärna kan köpa ett begagnat, men vad tycker ni?
Citera
2013-08-04, 21:33
Medlem
Seth-Rydells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarm1
Hej!

Tänkte investera i ett PS3 lagom tills GTA V släpps. Jag har dock svårt att bestämma mig om man ska köpa konsolen med 500 GB eller 12 GB. Jag kommer endast spela GTA på konsolen. Enligt vad jag läst mig till så kommer installationen av GTA V ligga på cirkus 8 GB. Det jag undrar är hur stora sparfilerna brukar vara på PS3 och tror ni att det kommer räcka med 12 GB utrymme?

Dessutom undrar jag ifall man måste installera samtliga spel på konsollen. Om vi säger att jag lånar ett spel av en polare och ej har utrymme att installera det på konsollen, kan jag då spela endast med skivan i?

Du tjänar så fruktansvärt mycket mer på att köpa ett med mer minne än 12GB.
Citera
2013-08-09, 01:01
Medlem
Hej, jag hittade mitt gamla game boy color och Pokémon red. Tänkte bara höra om någon vet vart man kan köpa fler pokémon spel till game boy color i Malmö eller via internet eller något sånt =) svara gärna =)
Citera
2013-08-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraFox
Hej, jag hittade mitt gamla game boy color och Pokémon red. Tänkte bara höra om någon vet vart man kan köpa fler pokémon spel till game boy color i Malmö eller via internet eller något sånt =) svara gärna =)

Sök på: "köp gameboy color spel" så blir du nog inte besviken.

Google is your friend.
Citera
2013-08-09, 18:49
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Jag ska köpa mig en PS3 nu när dom börjat gå ner i pris inför lanseringen av PS4. Jag undrar dock om det fortfarande finns modeller som är bakåtkompatibla med PS2 spel ute på marknaden? Har hört att de första modellerna av PS3 var det men vet inte om det bara var ett rykte. I vilket fall så finns väl i stort sett bara slim att köpa ny nu för tiden? Att jag undrar beror mest på att jag vill kunna spela klassiska spel som jag fortfarande gillar, utan att behöva ha två enheter framme.

Vidare är jag lite nyfiken hur viktigt det är med minnet på konsolen. Jag kommer inte alls ladda ner spel utan föredrar att köra direkt från skiva och antar därför att en 12 Gigs lär räcka? Argument för och emot tack!

Inget jävla tjat om att jag ska köpa PS4 istället nu bara!
Nej den bakåtkompatibla konsolen har sedan länge försvunnit ifrån marknaden och jag skulle personligen inte lägga tid och pengar på en ifrån Blocket. Det är rätt så gamla konsoler som har bc och jag personligen föredrar att veta att jag inte behöver oroa mig över att min konsol säckar ihop inom en snar framtid. När det kommer till storleken på disken har jag väldigt svårt att se hur 12 GB skulle räcka. I stort sett alla (kanske rent av alla) spel kräver en liten (varierar rätt mycket) installation. Vill man därtill använda sig av PS+ där man laddar ner spel till hårddisken och spelar ifrån den räcker inte 12 GB speciellt långt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tarm1
Hej!

Jag skulle som jag skrivit ovan inte välja en med bara 12 GB. Du kommer vilja spela fler spel än bara GTA V, lägg därtill att det antagligen kommer DLC som du vill ladda ner och vips är hårddisken full. Nej du kan inte välja att inte installera filer ifrån skivan som måste installeras, blurayspelaren som sitter i PS3 är rätt så slö och kan således inte hantera all information som krävs bara genom att läsa ifrån skivan. Varför det ens har släppts en 12 GB version förstår jag inte.
Citera
2013-08-09, 19:13
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men ska man inte kunna spela gamla Playstation-spel på PS4 med Gaikai?
Citera
2013-08-26, 14:42
Medlem
downbelows avatar
vart köper man en billig ny Xbox 360?
Elgiganten verkar billigast. 1690 kr för nåt paket.
Finns det inget billigare nånstarns?
Citera
2013-08-26, 19:44
Medlem
Hej!
Jag har ett xbox slim 4gb för tillfället och tänker köpa GTA IV när det kommer ut. Problemet är ju att det krävs 8gb utrymme till detta. Är det någon som har ett bra tips på en lösning för mig? Gärna inte allt för dyr.
Edit: Har en usb-hårddisk på 500gb som heter WD. Funkar det med denna kanske?
Tack på förhand!
Citera
2013-08-26, 20:55
Medlem
mbois avatar
Någon som vet ifall affärer som Gamestore och dylika, att man kan lämna in sitt Xbox 360 med ett gäng bra speltitlar och få Xbox One till ett billigare pris? Dom brukar ha såna kampanjer va? Finns det tillgängligt redan nu att se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in