2013-09-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Någon som vet ifall affärer som Gamestore och dylika, att man kan lämna in sitt Xbox 360 med ett gäng bra speltitlar och få Xbox One till ett billigare pris? Dom brukar ha såna kampanjer va? Finns det tillgängligt redan nu att se?

Dom brukar nästan alltid ha sådana kampanjer, kontakta dom för mer info.
Citera
2013-09-13, 15:18
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Tjena! NU är det så att jag funderar på att köpa ett Playstation, pågrund av Uncharted spelen och massa annat, t.e.x gratis MP, men snart kommer ju Ps4! Men då är ju inte GTA V på det, men då tänker jag såhär att, jag har ju förbeställt GTA V till mitt 360, men jag har ju arcade, ska jag köpa ett USB minne för att spela eller ska jag skita i ett köpa GTA till 360 och köpa ett Playstation 3 och sen köpa V?
Citera
2013-09-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Tjena! NU är det så att jag funderar på att köpa ett Playstation, pågrund av Uncharted spelen och massa annat, t.e.x gratis MP, men snart kommer ju Ps4! Men då är ju inte GTA V på det, men då tänker jag såhär att, jag har ju förbeställt GTA V till mitt 360, men jag har ju arcade, ska jag köpa ett USB minne för att spela eller ska jag skita i ett köpa GTA till 360 och köpa ett Playstation 3 och sen köpa V?

Sälj ditt Xbox, köp GTA V till PS3. Men tydligen så hade tyska Amazon lagt upp GTA till PS4. Du kommer ändå förmodligen att kunna spela Uncharted på PS4 med Gaikai i framtiden, men du väljer själv vad du vill göra.
Citera
2013-09-13, 15:28
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felezoxiat
Sälj ditt Xbox, köp GTA V till PS3. Men tydligen så hade tyska Amazon lagt upp GTA till PS4. Du kommer ändå förmodligen att kunna spela Uncharted på PS4 med Gaikai i framtiden, men du väljer själv vad du vill göra.
Ah okej! Tackar! Men, jag har ju arcade, så om jag vill slippa köpa ett USB så köper jag bara en 360 HDD? Jag vetefan :P
Citera
2013-09-22, 18:00
Ser att xbox 250gb och ps3 slim 500gb är rätt så billiga samtidigt som min pc burk inte klarar av de nyaste spelen utan att köra låg grafik. Blir nog ett köp, men vilken ska man ta?
Tänkte mest lira spel som fifa 14, gta, nästa assassin's osv.
Citera
2013-09-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Ser att xbox 250gb och ps3 slim 500gb är rätt så billiga samtidigt som min pc burk inte klarar av de nyaste spelen utan att köra låg grafik. Blir nog ett köp, men vilken ska man ta?

Den som har bäst kontroller enligt dig, och som dina eventuella polare har

Båda har la ungefär samma utbud. Jag har xbox själv men är lite avis på vissa spel som PS3 har fått på sistone. Typ The last of us, uncharted etc. De riktigt bra spelen som har varit exklusiva på xbox börjar på några år på nacken nu, känns det. Men om du bara är intresserad av GTA, AC, fifa, saker som finns till båda konsolerna så är det en smaksak.
Citera
2013-09-22, 22:21
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Det beror lite på vad du är ute efter. Båda konsolerna har exklusiva spel, jag personligen anser att PS3 vinner den matchen (Uncharted, GoW, TLOU, m.fl.), liknande handkontroller (X360 verkar lite mer populär), gratis MP (PS3) vs. betala för MP (360) samt vilken konsol dina polare har är för mig de viktigaste anledningarna.
Citera
2013-09-26, 16:56
Medlem
Corazons avatar
En jävligt dum fråga kanske, men jag kan verkligen ingenting om sånt här. Jag ska köpa ett xbox 360 i present, får man med samtliga tillbehör som behövs för att köra igång direkt? Jag tänker på kablar och dylikt. Är det något som man bör köpa till för att det ska gå att köra direkt?
Citera
2013-09-26, 17:45
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
En jävligt dum fråga kanske, men jag kan verkligen ingenting om sånt här. Jag ska köpa ett xbox 360 i present, får man med samtliga tillbehör som behövs för att köra igång direkt? Jag tänker på kablar och dylikt. Är det något som man bör köpa till för att det ska gå att köra direkt?
En HDMI kabel är att rekommendera eftersom man bara får med en komposit-A/V-kabel om jag förstått det hela rätt. Sedan är det naturligtvis alltid trevligt med något spel och eventuellt en extra kontroll.
Citera
2013-09-27, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungkullen1
Den som har bäst kontroller enligt dig, och som dina eventuella polare har

Båda har la ungefär samma utbud. Jag har xbox själv men är lite avis på vissa spel som PS3 har fått på sistone. Typ The last of us, uncharted etc. De riktigt bra spelen som har varit exklusiva på xbox börjar på några år på nacken nu, känns det. Men om du bara är intresserad av GTA, AC, fifa, saker som finns till båda konsolerna så är det en smaksak.

Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det beror lite på vad du är ute efter. Båda konsolerna har exklusiva spel, jag personligen anser att PS3 vinner den matchen (Uncharted, GoW, TLOU, m.fl.), liknande handkontroller (X360 verkar lite mer populär), gratis MP (PS3) vs. betala för MP (360) samt vilken konsol dina polare har är för mig de viktigaste anledningarna.

då blir det ps3 då, men är det ett jävla skämt att varjen siba, el giganten eller webhallen(butiker nära mig) inte har en enda i lager?
Citera
2013-10-07, 22:41
Medlem
kofotleifs avatar
Tjena grabbar.

Polarna spelar gta v på playstation och jag behöver rehab:a en tumme så det hade varit optimalt att skaffa mig ett playstation dels för rehab och dels för glädjen av att röjja med polarna.

Frågeställningen lyder dock;

Vilket ps3 bör jag köpa, och vad behöver man till det för maximal prestanda/spelglädje? (minneskort, kontroller, headset? - allt sådant)

Vilka grejer är bäst om ni bortser från priset?

Aldrig ägt en konsoll förutom gamla gamla sega (ni vet sonic exempelvis där man alltid fick blåsa på spelen) så skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig här...

Läste i tråden att ps4 ska släppas, är det värt att vänta och vad kommer de skilja sig pengamässigt ungefär?

Tack på förhand!

/Kofotleif
Citera
2013-10-11, 12:57
Medlem
Liten_smurfs avatar
Köpråd xbox 360 slim:
Jag ska köpa en xbox 360 slim 250g men är osäker på vilken.
Antingen den svarta nya 360 E eller den vita limited edition slim
(säljs på Teknikproffset). Är mest sugen på den vita för den är så snygg!!
Fast den är bara 4gb. Läst man inte kan stoppa in en 250gb hårddisk utan
bara två 16gb eller ett 32mb usbminne.
Jag är inte så intresserad utav många spel. Tänkte mest spela GTA V och
1-2 spel till och sen köpa nåt från xboxlive. Är även lite rädd att det ska bli nåt
strul då den är en äldre modell (2010)
Räcker då denna minneskapaciteten till det? GTA V tar ju upp 1/4 av allt utrymme.
Så ska jag va smart och köpa den nya modellen med 250gb eller vågar jag köpa den
vita slim som jag så kärat ner mig i?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in